Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Hej Norge

Doktorinho: næsten 4 gange gennemsnit omsætning :rofl:

|Previous Close|11.11|

|Day’s Range|11.22 - 12.08|
|52 Week Range|9.37 - 18.36|

|Volume|26,784,932| :partying_face:
|Avg. Volume|6,840,622|

DK

2 Likes

Hvor får du denne infoen fra og har du en link til infoen er det supert :slight_smile:

Er det flagg formasjon som blir siste håp?

Fint flagg på ukentlig, men det er ikke siste håp. Det fundamentale tar bort behovet for håp, i mine øyne. Får nok ingen brudd opp eller ned før Q3, med mindre det skulle komme noen skikkelige nyheter før neste onsdag.

1 Like

He he, enda en formasjon som ikke kan fortelle oss hva som vil skje med aksjekursen neste time, dag, uke eller måned for den saks skyld :roll_eyes:

Bortsett fra at TA i veldig stor grad kan brukes til gode innganger og utganger i aksjer, men det fordrer at du kan Teknisk Analyse og vet hvordan bruke det.

1 Like

Angående Q3 tenker jeg følgende, skulle omsetningen nå falle til 110mill som DNB estimerer tror jeg ikke vi får noe særlig utslag i kursen. Det som holder kursen opp nå er de to phase III studiene i China. Det som kan overaske positivt er utplassering av nye scope og utskiftning av gamle. Omsetningen i Europa kan og overaske positivt. Hvis DS og kan informere om milepælene fram over er det og positive nyheter.

2 Likes

Verdens største Biotech indeks, XBI.

Ville du kjøpte eller solgt her på 65? Markedet steg herfra i 2018, med en bunn på 64.
I 2020(Covid-krakket) skjedde det samme, bunnen var da på 63, og i Q2 2022 ble denne bunnen testet igjen, og bouncet fra 62 og opp til 95. Nå testes denne for fjerde gang, 5 år etter første test i 2018. Bryter den ned under 60, er det et kraftig salgssignal, men statistisk sett, basert på historie, er tiden inne for å kjøpe

Du kan si hva du vil om TA, men jeg kunne vist deg tusen eksempler på hvorfor det er verdt å følge med på, da primært for entries og exits i aksjer og andre aktiva.

3 Likes

Kan du nå gi en tilsvarende oppdatering på PHO hvor vi ligger teknisk?

Så absolutt.

Fra 40.70 opp til 62.9(Cevira-nyheten), så fikk vi en 50% pulback, konsoliderte(akkumulerte), før vi steg til 63 igjen(200 dagers snitt) ble avvist, ned til fib ret 50%, før vi nå er på vei opp igjen, og akkurat nå konsolideres det ytterligere ved fib 78.6%(kurs 58.1, for å være presis).

Volumprofilen tilsier at vi skal videre opp, og ikke ned til 51 enda en gang. Teknisk blir også støtte og motstand svakere for hver gang det testes, så forhåpentligvis ryker 63-65 området neste gang vi er der. Tipper det skjer ved Q3, dersom tallene tilsier det, ellers kan det fort bli en ny tur ned til lavt 40.

Dersom man er trader og ikke langsiktig, er det veldig vanlig å ta gevinst ved fib nivåene, og da blir jo utslaget i det tekniske en selvoppfyllende profeti, så å si.

3 Likes

Veldig bra tusen takk. Som du skriver er det fundamentale som nå er med å holde kursen opp og som jeg er inne på. Tviler derfor på at vi får en ny nedtur til 40 tallet men børsen er uransakelig.

1 Like

Da er vi to, men markedet sliter med å prise selskaper rett i disse tider, så man vet aldri.

1 Like

Eneste gang et selskap får “riktig pris” er ved oppkjøp.

1 Like

Riktig, men i Photocure sitt tilfellet er prisingen way off.

1 Like

En annen trigger som jeg ser på med stor sannsynlighet er oppkjøp. Ser to muligheter Asieris og Briarwood. Det må være gunstig for Asieris å kunne kjøpe PHO for 2 milliarder NOK, som er lik det de må ut med i milepæler likevel. De er priset til ca. 10 milliarder og det skulle være enkelt å hente inn 2 milliarder i det Kinesiske markedet,

For Briarwood vil jeg tro de tenker på å få tatt PHO av OSL og relaunch i NY. Hadde fått en helt annen pris for selskapet. for Briarwood må det være en smal sak å hente inn 2 milliarder NOK.

2 Likes

Pris på 2 milliarder tilsvarer en pris per aksje på kr 74, det ville i så fall ha vært et ran jeg har vanskelig for å se at aksjonærene hadde akseptert.

2 Likes

Nei men de hadde sikkert fått tak i en del aksjer og så ville det sette fart i PHO kursen.
Vi får bare håpe på at de prøver seg.

2 Likes

Hvis man først skal spekulere i oppkjøp, så kan man også trekke frem Sinopharm. De har dype lommer, kjøpt div selskap /tatt eierandel og kan tjene dobbelt opp på Cevira ( leveranser til Asieris gjennom Sinopharm +lisensinntekter gjennom Photocure)

2 Likes

Og sikkert tusen eksempler på det motsatte :smirk:

1 Like

Og hvorfor i all verden skulle de andre store aksjonærene gått med på dette?

1 Like