Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Vel i dag har jeg kjøp litt på 62,5 og 63 så får jeg se har samlet litt penger.
Det jeg er mest bekymret for er den studien som ble presentert på EU konferansen om at WL er like bra etter 3 år. Hadde vært flott å få DS eller noen av de andre som presenterte Cysview på den samme konferansen å kommentere denne studien.

3 Likes

Nå er det på tide at Schneider “put his money where his mouth is” og kjøper aksjer og viser at han har tro på Photocure og ikke bare skryter av hvor lyst det ser ut fremover. Dahl og styret med Egbert i spissen bør også kjøpe.

3 Likes

Kan innsidere kjøpe når som helst? Hva hvis det er noe nyheter på vei, eller noe de jobber med som kanskje kan bli realisert? F.eks avtale/oppkjøp for å oppnå synergier for salgsgeuppen?

1 Like

I dag er omtrent alle aksjer opp 1-2% unntatt PHO der kursen fremdeles presses ned på en effektiv måte.

Og fra Schneider og resten av gjengen er det som vanlig stille som i graven.

Helt klare føringer om når de kan kjøpe eller ikke kan kjøpe.
Men, mye der som de lett kan omgå eller som er i gråsonene, men får å unngå trøbbel har man fokus på ikke å opptre i gråsonen.

Dersom de jobber med noe konkret som kan føre til en melding innen nærmeste par tre uker kan de ikke handle.

1 Like

Når var det Dan handlet sist ?

Usikker, men må nok tilbake ganske lang tid for å finne insidekjøp fra egen lomme.

Ser han kjøpte 15000 aksjer i 2018 på 37 kr

Mener han har gjort hvertfall et kjøp til etter senhøsten 2018

Siden disse spørsmålene dukker opp;
Jeg har allerede for litt siden vært i dialog med Pho, og selv om de ikke har foretatt noen innsiderkjøp, fastholder de alt som ble presentert på q4. Dvs at q4 var en anomaly (på alle måter) og som ikke gjentar seg. De er også overrasket over det særdeles kraftige kursfallet.
Tvert om er de altså trygg på å kunne vise til god vekst både på salg og installerte skop i 2023. I tillegg fortsetter de målrettet med å øke visibiliteten til Pho (konferanser etc) og kanskje også flere positive nyheter fremover…

Som jeg nevnte i tidligere innlegg bør folk her kjenne sin besøkelsestid når en kan kjøpe Pho til rundt 60-65 kr. Det tenker jeg er høyst en midlertidig mulighet, men enhver får vurdere selv…

9 Likes

Håper de er like trygg på å kunne vise til nedgang i kostnadene, ellers er vi like langt.

Mai er siste avdrag på lånet dem har, der alene forsvinner 6 mil per kvartal i utgifter.

3 Likes

Når kan vi forvente studieresultatene fra cevirastudien mon tro?

Ja, det hjelper jo litt men er vel langt fra nok med tanke på driftskostnadene vi har sett siste årene og spesielt i 2022.

Topp 20 lar JPM holde på. Hva er det egentlig Briarwood ville med sin store aksjepost? Selge 300.000 aksjer rett etter kvartalstallene og med det markere misnøye med resultatet. De kunne hatt en mann i styret, kanskje forlangt styreformann posisjonen. Merkelig å ikke vise større interesse når de har over 14% av aksjene i Photocure. SEB kontoene har 16/17%. Vil vi snart se noen reaksjon? Asieris på oppkjøpstokt hadde lett samlet over 50% blant den talentløse gjengen på topp 20.

Er det lov å samle aksjer på andre kontoer også dekker inn short?

Vel, vi vet ikke om de er solgt.
For min del fremstår det mer sannsynlig at de har lånt ut aksjer (til short)

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/585833

Ingen flere fleksible skop vil produseres av KS på en god stund!

Hva tenker folket her om dette? Photocure anslår at salg av Cysview ifbm bruk av nye fleksible skope ville utgjort ca 2 prosent av inntjeningen i 2023. De skriver også om potensielt comeback for fleksible skop fra KS etter en eventuell reklassifisering.

Og dette « MultiLASE Thulium Fiber Laser
(TFL) platform, that is compatible with Saphira[TM].», er det noen som vet hva det er? :slight_smile:

Samtidig bekrefter de robust økt salg. Kan de bruker URO (fleks av Aieris), den er FDA godkjent?

Aiai, dette er ikke bra i det hele tatt… dette syntes jeg er verre enn q4 rapporten.