Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

…Imidlertid har bioteknologisektoren generelt, og spesielt de små og mellomstore selskapene, hatt en tøff reise gjennom året, grunnet makroøkonomisk usikkerhet og renteoppgang, tilføyer hun.
– Denne subsektoren er nå svært attraktivt priset, ettersom de fundamentale forholdene fremdeles er gode…

Biogen
Evotec
Lonza
AstraZeneca

1 Like

Ser vi en turn around i dag eller er det samme elendigheten? Er RADFORSK ferdige med nedsalget tror de har solgt litt til nå 1,42%.

1 Like

Radforsk har ikke solgt noe nå, siste 1 dag.
Aksjonær på 4 og 6 plass har økt sin beholdning noe, siste 1 dag.

OK la oss håpe at de 20 største nå tar grep, men vi trenger en nyhet for å få fart. Skulle ønske DS hadde sagt i sin QA sesjon at de ville informere straks når den store ordren kom inn og ikke vente til Q4.

2 Likes

Partnere i den mulige ordren melder kanskje? Akkurat som Asieris gjorde før Photocure. Uansett meldeplikt tenker jeg med en så mulig stor ordre. Like greit at Photocure melder i samarbeid med partner.

Generelt har biotek våknet. Hvorfor skulle ikke Photocure også våkne? Det kan vel skje som i de andre biotek selskap som stiger uten nyheter. Makrobildet for biotek må jo ha bedret seg?

Jeg håper resultater presenteres snart. I Q3 stod det to be disclosed, TBD, på medical conference. Anytime med andre ord?

Ja mulig enten KS eller sykehus kjeden som bestiller kommer med informasjon. Skulle tro de er interessert i å informere sine pasienter om det.

Når det gjelder tidspunkt for informasjon fra China trenger vi ikke legge noe vekt på hva DS sier, har vist seg at Asieris kommer med informasjon når de er klar. Asieris har og vist at de ligger foran sjemaet.

1 Like

JIANGSU YAHONG MEDITECH

688176SSE

Market closed

11.65CNYD

+0.46+4.11%

At close at 08:00 UTC+1

Veldig stille her men RADFORSK selger ser ut for at de skal helt ut.

Slik jeg ser det er det eneste årsak som holder kursen igjen fra å stige som de andre biotekselskaper som stiger med lavere rentebildet og makro. Kanskje en flott mulighet?

Radforsk har bare 1% eierskap og ca 14 millioner kr i verdi igjen i Photocure

De andre aksjonærer blant de 20 største har økt mye siste 3 mnd så kjøpt blir de😆

Hvor mye har Radforsk igjen?

Ja tror det samme folk ligger bare å tar i mot det som kommer fra RADFORSK

1 Like

For 3 dager siden 275 000 aksjer.
Mulig de selger PHO og går inn i ULTI

1 Like

Tipper det er Hubro som er mest nærliggende akkurat nå, da de har annonsert emisjon ifbm oppskalering og nye studier.

Ingen emi i U på en stund.

1 Like

Skal inne Oncoinvent hente penger? Dessverre har ikke radforsk flust med penger. I biotek prises selv tidlig fase ofte til hundrevis av millioner.

Gudskjelov er Photocure nå i en helt annen fase med drift, kontanter, fase III oppnådde endepunkter og NDA med partneravtaler royalties og milestones.

Helt enkelt utvalg radforsk siden biotek generelt steg med lavere renter og risk mer ON.

Siste 1 uke:
Ultimovacs +17%
Nykode + 10%

Photocure - 5%

Summen er jo gledelig! Norsk biotek på vei opp og frem :muscle: :pray:

Og radforsk eierskapet i Photocure er snart i 0 tipper jeg, endelig klam hånd over kursen snart borte :pray: slik at kursen kan leve fritt i det nå mer positive biotek klima. Siste rest håper jeg blir blokksalg hvor det bare krysses siste verdier på den 1% radforsk har igjen? De tre største eierne i Photocure har alle økt sin eierandel siste 3 mnd, likeså eierne på 7,8,9 og 10 plass. Citibank økt med over 200%. Hvorfor ikke kontakte de for å kjøpe siste rest radforsk (må det selges ord over børs, tipper ikke det er nødvendig?). Fjortenmillioner kroner er småpenger som holder kursen nede er min påstand?

Radforsk’ nedsalg får meg til å tenke på melodien: “You picked a fine time to leave me Lucille” :thinking:

1 Like

Jeg tror også det er et svært dårlig tidspunkt å selge Photocure nå på oppløpssiden med resultater som skal presenteres TBD, FDA, søkes om markedstilgang, milestones og royalties osv.

Men Photocure er må mer et going bioteksselskap som klarer seg selv. Statuttene i radforsk er nok å backe tidligfase fram til porteføljebedriftene står på egne ben. Og nå er det vel flere mulig innhenting av kapital på trappene i radforsk porteføljen? Veldig forståelig og riktig tenkt dette for norsk biotek og framtid generelt.

Eneste litt irriterende er at jeg tipper radforsk forholdsvis enkelt kunne krysset siste rest med verdi på 14 millioner kroner med Citibank eller andre aksjonærer på en dag. Skjønner ikke helt hvorfor ikke det gjøres. Mulig de gjør det med siste rest nå?

Like greit og bli kvitt hele Radforsk.

Hva gjelder aksjekursen så gjør det i grunn ingenting om den store oppgangen kommer først etter nyttår. Da slipper man unna med litt mindre av den helvetes formuesskatten dette året.

Irriterer meg forresten at man må betale formuesskatt også på skattegjelden (de 37,84% av gevinsten som dessverre tilhører staten). Det hjelper heller ikke på humøret at sosialistgjengen har fjernet det meste av verdsettelsesrabatten. Og som om ikke det var nok vil SV nå fjerne resten av den lille rabatten som er igjen.

2 Likes

Fullt så enkelt er det nok ikke. Citibank og andre store består vel av mange investorer som har investert i PHO gjennom disse selskapene. Min egen investering ligger sammen med flere hundre andre under en av Nordnet kontoene.

Det er mulig at RADFORSK har kommet betydelig ned de siste dagene og har ikke mye igjen.
Det ligger en del på kjøp nå så de kan sikkert ta resten med det samme.

1 Like

Jeg mener det burde være enkelt å krysse en post på knappe 10 millioner kroner når du ser aksjonærlisten og de siste nyheter fra selskapet. Hvorfor skulle det være vanskelig i et selskap der de største øker siste tid som beskrevet over og selskapet har en markedsverdi på nesten 1,5 milliarder kroner. Lommerusk for mange aksjonærer er min enkle påstand.

Photocure tenker jeg som et bunnsolid biotekselskap i og med at det er eksisterende drift samtidig som det er innehaver av assets hvor det søkes markedstilgang, 250 millioner på bok og gjeld var nedbetalt? Partneravtale med Asieris, (Asieris verdsatt til 8-10 milliarder kroner? og som igjen har samarbeid med Sinopharm (Fortune 500 selskap), lommerusk og hvorfor ikke så enkelt? Radforsk vil jeg tippe derfor selger seg ut av et biotek selskap som har blitt voksen og kan stå på egne ben. Radforsk støtter de unge og lovende som har behov for investeringer fra eierne. Slik bør det være. Radforsk bør få all den heder og ære for å få fram norske biotekselskap! Kanskje det faktisk er radforsk som har skjønt det? Hvis det skal investeres i noe så risikofylt som biotek bør det diversifiseres. Radforsk har vært en suksess!

Hvorfor mener du det skulle være vanskelig med krysse en så liten post med dette bakteppet? Det skjønner ihvertfall ikke jeg. Men så er det mye jeg ikke skjønner :sweat_smile:

Det jeg ser er at biotek verdier generelt stiger betydelig i verdi for øyeblikket. Antakelig grunnet generelt blant annet makro som renter!