Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Siste 6måneder har eksisterende aksjonærer fra 1 til 7 plass økt betydelig som nr 3 med 70% (SEB) og nr 6 med 89% (bank of new york mellon). Kun nr 4 er redusert og det med 22%.

Videre har alle fra nr 8 til 14 økt.
Nr 9 (JP Morgan) og nr 10 (citibank) økt med hhv 94% og 202%.

Det betyr enkelt at hvis radforsk nå har 1% eierandel igjen, smårusk for enkelte av aksjonærene sannsynligvis? De største eierne har kjøpt langt mer. Har de største 20 tidligere eiet så stor andel og de største 50?

Kan noen med litt faglig kompetanse fortelle meg hvorvidt det er naturlig at resultatene fra Cevira presenteres på en konferanse for gynekologer, og ikke urologer? Eventuelt en konferanse for onkologer?

Som alle åpenbart vet, er jeg ikke lege selv om nicket mitt kunne ha hintet om dette.

På forhånd, takk for svar!

1 Like

Doktorinho
Lyder veldig plausibelt – kunne ikke lige finde Gynekolog Congres.

Har taget det råt fra PHOs hjemmeside — de deltager åbenbart ikke i Gynk. kongresser, men måske skulle de overveje

Spændende om nogen har info :thinking:

DK

2 Likes

Cevira helbreder forstadiet for kreft på livmorhalsen. Har ikke noe med urinblæren å gjøre.

1 Like

Riktig, men urologer behandler ikke utelukkende urinblærer…

Hvor vil det være naturlig å presentere resultatene fra Cevira studien?

1 Like

Ein kongress for gynekologer er naturlig for Cevira da det er gynekologer som behandlar sjukdom i livmorhalsen. I Norge er det gynekolog som opererer og gir cellegift(medisiner). Onkologer gir strålebehandling.
I andre land kan det være tredelt med kirurgi, medisinering og strålebehandling kvar for seg

2 Likes

Ved mistanke om livmorkreft vil en gynekolog som regel undersøke med ultralyd og ta vevsprøve ved behov. Om du behøver kirurgi vil MR gi mest nøyaktig informasjon om sykdomsutbredelse. Supplerende CT vil også gi informasjon om eventuell spredning. Aleris kan utrede pasientene ferdig uten ventetid, og deretter henvise til sykehus for behandling

1 Like

Dersom Photocure snur skuta og evner å tjene penger de neste kvartalene, samtidig som internasjonale fond roterer inn i helserelaterte aksjer, vil vi få et massivt rally.

XBI er opp 15% på 3 uker, etter å ha testet et årelangt støttenivå, som kommentert i et innlegg tidligere.

1 Like

Photocure to present at 4 investor conferences in November/ Desember 2023.
De må føle de har noe å fortelle

2 Likes

I hvert fall positivt at de er på ballen, at de deltar og at de sprer det glade budskap.

3 Likes

Biotek har generelt (og i Norge) hatt en dårlig utvikling de siste årene - og som tidligere nevnt, det at PHO er ned 50 % i år til tross for gode resultater i avgjørende fase 3 studier er ulogisk. Virker som at vinden er på vei til å snu - og i disse tider vil vi nok få et skifte der fond/større aktører flytter over penger tilbake til helsesektoren - og det er et godt tegn at styreleder Halleberg gjorde et stort innsidekjøp (6.5 mill). Snart får vi også vite hvor Aseris skal presentere resultatene fra fase 3 (Cevira).

2 Likes

Skulle tro at gjennom disse presentasjonene at DS greier å fange interesse hos nye investorer da PHO er til de grader feil priset. Det er og mulig at de har mer nytt å komme med både fra China og FDA i US. Første presentasjon i morgen i Stockholm.

2 Likes

Kjapt Google søk på vedkommende som kjøpte ytterligere 25K aksjer på torsdag, ref gårsdagens lister. Ingen hvem som helst, og den type investorer har jeg sett dukke opp på listene de seneste ukene.

For et kjøp Photocure er på 53, synd jeg er ikke har mer midler.

3 Likes

Vet ikke om Radforsk er ferdig. Men med fallet i pho så langt i år, blir det vel en del skattemotiverte salg her frem mot nyttår.

Har ikke tilgang til slike lister, så hvem var denne - Ingen hvem som helst?

Det tviler jeg på, er vel ikke mange som investerer fra en vanlig konto der hvert kjøp/salg påvirker skatt i inneværende år.

1 Like

Børsfest for bankmann - har tjent over 22 millioner kroner på én måned | DN

2 Likes

Takk, da får vi satse på at han er en langsiktig investor, de trenger vi flest mulig av :+1:

Han kjøpte sine første aksjer da nyheten om Cevira ble sluppet og aksjen gikk bananas. Siden det har han økt 9 ganger og har nå snart 100K askjer. Så han har troen!

4 Likes

Hvem?