Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det er det nok flere som gjør i disse dager. La oss ikke oppmuntre for mange :thinking:

2 Likes

Mener å ha sett at både top 20 og top 50 øker?

En ting jeg la merke til i presentasjonen i dag var oppkjøp, acquisition, tror de har kommet et stykke med å finne et selskap å kjøpe . Er det det som holder kursen nede? Mulig de trenger en større emisjon?

Mon ikke det er Photocure, som bliver købt op?

ja det er flere som ønsker et skikkelig bud på selskapet.

1 Like

Det kan komme hurtigt. Photocure er et lille selskab. Sidder de på en mulig fremtidig teknologi, så kan de hurtigt blive spist. Der er ikke meget man kan gøre. Jeg tror ikke Photocure køber noget op, men måske af strategiske grunde?

2 Likes

Er vel ingen som har godt av å sitte på et milliontap?

Og enda dårligere vil man jo bli hvis man selger ut for så å finne ut at det plutselig kom en nyhet som sendte aksjen opp bortimot 50% slik som skjedde i slutten av september.

Har lenge sittet med en følelse av at mange her syns det er kjempestas å vente i årevis på noe som kanskje aldri kommer å skje. Bare å se hvilket rabalder det blir hvis man kommer i skade for å si noe om f.eks. høye kostnader eller og uttrykke utilfredshet med resultatene DS leverer kvartal etter kvartal, år etter år. Da får man så ørene flagrer.

2 Likes

Hørte kjapt igjennom presentasjonen. Ikke så veldig mye nytt, mer repitisjon av hva vi allerede vet. Men kom noen punkt som kanskje ikke er så kjent.

  • Rundt 6 minutter inn i presentasjonen nevner han om at de vet om minst 12 andre “Device Manufacturers” som vil inn i markedet når/hvis en reklassifisering kommer.

  • Fra slide kan man se at Olympus har utstyr klart for Europa, venter på “Regulatory Approval” som er forventet 2024. (Noe som vil booste de nordiske landene, da Olympus har sterk posisjon her, utifra info som er tidligere kommunisert ved kvartalsrapporter.)

  • 9 minutter. Asieris skal kommersialisere i Kina og Taiwan, hvis jeg hørte riktig. Så ikke bare Kina altså.

  • Når det gjelder “Acquistions” virket ikke det som hovedfokus nett nå. Han sier rett ut at deres fokus nett nå er “Accelerate & Expand”. Men det er en boble på sliden som er merket “Acquire”. Men står ikke noe oppkjøp der, men:

Partner and in-license synergetic assets to strengthen the portfolio

  • Siste boblen merket nr 4 står Transform, hvor det står:

Build a global Bladder Cancer Company Build pipeline - partner/acquisitions.

  • Basert på sliden og kommentaren, er dem på punkt 1 og 2 nå, som er Accelerate & Expand. Så ikke noe oppkjøp fra deres side med det første slik jeg tolker det.

  • Olympus og Wolf vil tre inn i det amerikanske markedet med sitt salgsapparat ved potensiell nedklassifisering.

Helt på slutten kommer det et spørsmål fra salen angående Karl Storz og noe som jeg ikke klarer å høre. Men DS kommer med et lengre svar, hvor Karl Storz har kommet dårlig ut ved å ha en klasse 3 på skop. Dette var noe Karl Storz trodde de ville ha, helt til de fant ut hvor vanskelig det gjorde det for dem å oppgradere utstyret sitt. Bare å oppgradere Sapphira utstyret sitt tok 6-7 år å gjennomføre. De har også gått på en smell på ryktet sitt, som i praksis nullet ut all oppsiden dem trodde dem skulle få ved å ha monopol på utstyret.

Så nedklassifisering er noe Karl Storz ønsker like mye som alle andre virker det som.

15 Likes

Det har vært sendt signaler i den retningen over tid.
Man kan også se for seg at ekstraordinære utgifter til forretningsutvikling er knyttet til due diligence.

Jeg la også merke til det der. Prøvde å fortrenge det fortest mulig for humøret sin skyld. Men det kan forklare hvorfor de tviholder på 250 mill cash istedenfor å begynne med fornuftige ting som tilbakekjøp av aksjer. De sørger jo også for og stadig vekk å sitte med fullmakt til å kjøre på med emisjon, skrekk og gru :scream:

Tilbakekjøp av aksjer er ikke det jeg som aksjonær ønsker, så håper de finner bedre nytte for disse midlene

3 Likes

Tusen takk for oppsummeringen! Jeg har selv blitt så avstumpet av tålmodighetsprøven at jeg ikke har orket å sjekke ut presentasjonen, men har lagt aksjene i skuffen og setter min lit til at de kommer til å levere på det de forespeiler. Nærmere bestemt at vekststrategien vil lønne seg på mellomlang sikt. Men hadde det vært utelukkende opp til følelsene så hadde jeg solgt meg ut for noen kvartaler siden. Det er symptomatisk og nesten tragikomisk at tidsperspektivet på nedklassifisering er «noen mnd til ti år» (veldig fritt etter hukommelsen, poenget står uavhengig av antall år). Data fra Asieris på Cysview og data fra Asieris på Cevira (dog ikke enda presentert fullt ut) gjør at jeg klarer å legge følelsene bort og foreløbig holde meg i ro. Men min fulle sympati går ut til alle longs i denne aksjen😅

1 Like

Nå er det mye rart som skjer på børsen, NODL går mange ganger 100% uten noe substanse eller fornuft. I dag går PHLY er det snart PHO sin tur, skulle ikke forundre meg. Skip er nå ut, olje er ut nå må det være biotech med PHO i spissen.
De som kjøper PHO er utrolig disiplinerte er ikke villige til å dra kursen oppover men tar gjerne en liten post som ligger for salg til skam pris.

Photocure Partner Asieris announces New Drug Application acceptance for regulatory review of Hexvix in China

4 Likes

Gratulerer folkens, kjempefin milepæl, som igjen understreker gjennomføringsevnen til Asieris!

12 Likes

Skal vi nå få til en cracy NODL eller?

1 Like

God nyhet. Som selvfølgelig selges ned. :worried:

1 Like

Fantastisk hyggelig nyhet på en onsdag!
Tidligere enn jeg håpet på.
Regulatory review NDA og både Kina og Taiwan. Hadde ikke tenkt på Taiwan muligheten.

Da ble det litt fart på greiene, så spørs det bare hvor raskt kursen faller tilbake til der vi var :smirk:

Du undervurderer den psykologiske effekten av den slags kommentarer, vær positiv nå!

2 Likes