Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Herlig nyhet og bekrefter Asieris sin gjennomfĂžringsevne.

“The combined use
of Hexvix (APL-1706) and BLC for the management of non-muscle invasive bladder
cancer (NMIBC) has been included in the global expert consensus guidelines and
Chinese Urological Association Guideline.”

Merker ogsĂ„ at Hexvix/BLC allerede, fĂžr godkjenning, er tatt inn som anbefalt behandling hos “Chinese Urological Association Guideline”

7 Likes

Fundamentale verdier skaper selvsagt verdier og Ăžkt sannsynlighet. Sikkert mange som allerede har solgt og vil inn :joy:?

1 Like

Hvordan er det mulig?

Throwback til for 2 Ă„r siden:

https://twitter.com/savepiginvest/status/1475374159530278917

Overrasker meg mye om ikke Radforsk kommer ut med sine siste aksjer i dag.

54-55 er kursen vi Ăžnsker Ă„ close over i lĂžpet av uken

Noen spesiell grunn for at denne meldingen skulle gi mer langvarig effekt enn meldingene vi har sett det siste halvÄret?

NÄ holder det. Du er blokkert! Du tilfÞrer dette forumet 0 verdi. HÞrer gjerne pÄ konstruktiv kritikk, men du baaaare klager og syter. Grow a pair.

2 Likes

De siste nyhetene vi fikk fra China som fÞrte til kraftig oppgang varte i flere dager, la oss tro det samme nÄ, hold pÄ aksjende.

Det er mulig Radforsk benytter nyheten til Ä selge de siste 166.00 aksjene, dersom de har bestemt at de skal helt ut. At de har solgt seg ned fra 679k til 166k kan tyde pÄ dette. I sÄ fall er dette en fin kjÞpsmulighet, da 166.00 aksjer gÄr fort. Det er omsatt for 168.000 aksjer i dag.

My thoughts exactly. Har stor tro pÄ at de er ute pÄ listene neste mandag.

Omsetningen er voldsom til Ă„ vĂŠre Photocure.

Dette er iallfall et viktig bidrag mtp omdÞmmebygging og tillit, bÄde globalt men spesielt overfor kinesiske myndigheter.
FÄr vi tilsvarende respons pÄ den kommende Cevira presentasjonen, den er vel neppe mange ukene unna?, kan vi kanskje fÄ tilsvarende rask respons her fra kinesiske myndigheter og dermed en endelig lansering for begge ila sommeren 2024. Er jeg for optimistisk ??
Det betyr i sÄ fall at disse brikkene/sÞknadene er pÄ plass ifm neste q-rapport i februar 24, sammen med den andre nyheten/avtalen vi venter i spenning pÄ hva er. OppÄ det har jeg stor tro pÄ et bunnsolid q4-resultat med bÄde god kostnadskontroll og fin-fin topplinje.

Det kortsiktige bildet for aksjen er for meg derfor helt underordnet.

4 Likes

En ting mÄ sies, etter siste ukers utvikling, vil jeg tro de aller fleste kortsiktige er ute. De som har holdt hele veien ned de siste ukene, har ingen planer om Ä selge med det fÞrste. SÄ om de stÞrste fortsetter Ä Þke, og et par andre nye aktÞrer kommer pÄ banen, tror jeg pÄ varig oppgang de neste ukene og mÄnedene.

Tror pÄ at Radforsk stÄr for majoriteten av salg idag. Hodl ivei

Imponerende hvor effektive asieris er gang pÄ gang

2 Likes

Skulle Þnske de informerer at de har solgt alt, sÄ pass bÞr de kunne gjÞre for oss aksjonÊrer.
Hvis det er noen her som har god kontakt med RADFORSK, vennligst spÞr de fint om de kan informere om at de er nÄ ute.

1 Like

Drar frem denne igjen. Asieris er indirekte eid av staten Kina.

2 Likes

Dette var gode nyheter. ForhÄpentlig skal den endelig fÄ seg et lÞft igjen. Rent teknisk snudde den nesten klokkerent pÄ EQ av weekly FVG (avvik pÄ 15 Þre), og rett under 61,8% retracement av pushet som tok den over 60kr (optimal trade entry). Volumet er allerede 2,2x 30 dagers gjennomsnitt, og en daily close over 51,3 vil vÊre en vÊre en lovende indikasjon pÄ at det har snudd.

4 Likes

Hva er fair value i PHO?

Fair value for PHO som selskap vet jeg ikke (men jeg antar at de fleste av oss her inne mener at det er for billig :grin:). Det jeg snakker om er et fair value gap som oppstÄr nÄr kursen beveger seg fort i en retning, og skaper en ubalanse. Kursen vil da ofte retrace tilbake til midtpunktet (EQ) av den ubalansen (fair value), og reagerer den der anses det som teknisk positivt. I dette tilfellet var midtpunktet 48,10, og kursen stoppet pÄ 48,25. 61,8% retracement av pushet som skapte ubalansen var 48,8 sÄ det er et teknisk omrÄdet som bÞr gi en reaksjon. Hva det ender med gjenstÄr Ä se.

2 Likes

Er jo faktisk litt konstruktivt, for vi ser det gang pÄ gang. Gode fundamentale nyheter selges ned. Man kan si hva man vil om det fundamentale, men nÄr det ikke hjelper pÄ kursen, hvorfor skal man da vÊre aksjonÊr? Da mÄ selskapet ta grep og gjÞre noe som tilfÞrer aksjonÊrene noe av verdi, der er PHO helt handlingslammet.

1 Like

Ja det som er tilfelle er at en gjeng med shortere sitter klar nÄr det oppstÄr et stort gap opp , da setter de igang med Ä selge og greier Ä fÄ kursen nedover fÞr de dekke shorten. De holder pÄ til det fundamentale begynner Ä ta fÞringen, umulig Ä si nÄr nÄ det gjelder PHO, men la oss hÄpe at de har fÄtt seg noen smeller i det siste sÄ de gir opp.

1 Like