Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Dagens melding gir en ytterligere bekreftelse pÄ at tingene gÄr som planlagt - og at vi er ett steg nÊrmere lansering av Hewix i Kina/Taiwan. Kina alene har flere innbyggere enn Europa/USA samlet - samtidig vil det ha en verdi i seg selv at blÄ lys er pÄ vei til Ä brukes over hele verden - forhÄpentligvis, ved hjelp av nedklassifisering (Skope), resultere i SoC. Snart fÄr vi ogsÄ vite mer om resultatene fra Cevira og videre sÞknadsprosess - som basert pÄ milepÊlutbetalingene/royalty kan virkelig gi hÞy inntjening. PHO er i dag verdsatt til 1.4 mrd - med 250 mill i cash

NÄr jeg leser det som skrives her, tror jeg det er mange som ville hatt godt av ikke fÞlge med pÄ kursen daglig. Alle nyheter som har kommet den siste tiden underbygger at Aseris har stÄlkontroll og at vi nÊrmer hos flere stÞrre milepÊlutbetalinger/royalties. Det vil alltid vÊre en risiko - men risikoen har blitt betraktelig lavere og utsiktene lysere for hver dag - og basert pÄ dagens kurs anser jeg derfor Risk/reward for Ä vÊre meget positiv. Av informasjonen jeg har fÄtt sÄ langt er jeg overbevist om at investering i PHO pÄ dagens kurs vil gi god avkastning - og trenger derfor ikke fÞlge med pÄ kursen daglig. Dette er kun mine tanker/vurderinger:)

13 Likes

Enig mÄ ta med denne i dag;
Charlie Munger som sammen med Warren Buffett har styrt Berkshire Hathaway og gitt nye og erfarne investorer solide lĂŠrdommer gjennom mange Ă„rtiender dĂžde i gĂ„r, 99 Ă„r gammel. Med velkjente sitater som bl.a “The big money is not in the buying and the selling, but in the waiting.” og ikke minst en stor favoritt for meg "Every time you hear EBITDA, just substitute it with bullshit”. RIP.

1 Like

Om vi skal vente til vi blir 99 sÄ er jeg overbevist om at det vil lÞnne seg med hÞyrentekonto foran Ä ha aksjer i PHO

2 Likes

Market cap pÄ kurs 50 er 1.35 milliarder NOK. Ikke konkursprising, men fÞles ikke nÞdvendigvis som alle fremtidige oppsider er priset inn heller.

Jeg vet ikke om du har lagt merke til dette pÄ chartet til Photocure, men det er ikke sÄnn at en aksje bare gÄr trappene, hender den tar heisen og. :wink:

Men for noen ville det nok vÊre vesentlig mindre belastende enn kropp og sinn Ä ha aksjene pÄ en veldig sunn 5% risikofri rente enn i biotech ja, enig i det.

2 Likes

Hvis PHO er i en heis, sÄ er det pÄ tide Ä fÄ en tekniker til Ä se pÄ den. PHO er vel mer som en middelaldrende person med hjerte og karsykdommer som prÞvde Ä ta trappen, for sÄ Ä havne pÄ sykehus.

1 Like

Eller en nedbanket aksje i et lite biotech som har kommet gjennom corona med stappfull krigskasse og som har en kinesisk partner som jevnt og trutt leverer fremgang i henhold til plan.

Hvem vet?

2 Likes

Jeg skulle besÞke en middelaldrende person pÄ gamlehjemmet. En skikkelig grinebiter. Likevel, heisen kom og gikk som en kule rett opp :joy:

Hadde vert flott Ä fÄ en melding fra RADFORSK som bekrefter at de er ute og med en hyggelig hilsen om Ä Þnske PHO og aksjonÊrene lykke til videre. Samtidig opplyse om hva de skal bruke pengene til.

Er vel ingen presedens for det fra pcib og nano

1 Like

Nei men hadde vĂŠrt en fin avslutning for de og oss og selskapet.
Var litt positiv avslutning pÄ dagen, det lÄg algoer og solgte to siste timer pÄ kjÞp hele tiden og det var bare Ä ta imot. Fin auksjon ogsÄ, spent pÄ morgendagen.

Solid omsetning og + ca 3%.

Absolutt en hyggelig gest. Jeg tror kanskje de ikke supergjerne Ăžnsker Ă„ etablere forventninger som de vil slite med Ă„ leve opp til videre

:laughing:

40 minutter med null bevegelse i kurs.

1 Like

Hvordan tolker du det, ble omsatt en del aksjer bare Ă„ ta imot.

Vil se hvordan den oppfĂžrer seg utover uken.

Startet med Ä gÄ opp pÄ Þkt volum, men mÞtte motstand fra omrÄdet som er merket gult. Ser man pÄ volumet der hadde man Þkning i volum, men ingen progresjon til oppsiden. Ble en smal spread candle og pÄfÞlgende fall videre ned i kanalen. Noen som kjÞpte der fikk i dag muligheten til Ä kvitte seg med aksjene sine Ä komme ut i null. Og dem som kjÞpte i gÄr fikk mulighet til en kjapp trade som ga 8-10% gevinst pÄ en dag.

Man kan si det var en del likviditet i omrÄdet som ble fjernet.

Hvis dette er svakhet skal vi se en videre nedgang i kanalen som har vĂŠrt i spill siden 30. oktober. Det positive er den dype testen vi fikk til oppsiden. Ganske klart brudd forbi Ăžvre del av trendkanal.

Pho3

Noen ganger kan det hjelp Ä zoome ut og snu chartet pÄ hodet

Hadde dette vÊrt et chart du ville vÊrt bull pÄ??

Edit: For dem som ikke skjĂžnte den siste her. Hvis man er usikker pĂ„ det tekniske, kan det hjelpe Ă„ snu chartet pĂ„ hodet. Bevegelsene vil vĂŠre de samme, og man bĂžre fĂ„ samme konklusjon teknisk. Ser man pĂ„ chartet opp-ned, ser siste nedgang ut som et rally pĂ„ svakt volum, oppgangen pĂ„ 40% er en tydelig “change of character” med brudd ned pĂ„ hĂžyt volum, forsĂžk pĂ„ rally (nedgang) pĂ„ avtagende volum og ser ut til Ă„ feile.

SĂ„ poenget her var: Hadde man sett et slikt chart, ville man sett etter en short eller en long posisjon?

Zoome ut hjelper med tanke pÄ Ä fÄ det stÞrre bildet.

4 Likes

Det begynner Ă„ bli trangt.

2 Likes

og hva betyr det?

I et annet case ville det ha betydd at et brudd er nÊrstÄende, men ettersom Photocure er en illikvid aksje, stoler jeg ikke pÄ TA i like store grad. Utfordringen er at man kan ta volumer pÄ oppsiden, for sÄ Ä falle tilbake ned, fordi aksjen mangler market makers som tilfÞrer likviditet. Bare Ä se pÄ hvordan ordreboken plutselig tÞmmes etter et rally.

FÞr vi fÄr oppgang tror jeg at alle som ville selge har solgt og shorterne har gitt opp Ä tjene penger pÄ Ä shorte PHO. HÄper vi er der nÄ og godt at RADFORSK er ute.

Hva mer kan vi forvente av nyheter fra China, her er noen tanker;
Hexvix meet end point 11. aug.
12. okt. Hexvix presented result of phase III
20. sep. Cevira meets end point

Det tok 2 mÄneder fra Hexvix meet end point til presentation av result.

1. des. er det 3 mÄneder siden Cevira meet end point.
    Kan vi snart fÄ presentation av phase III Cevira?

Det gikk 3 til 4 mÄneder fra Hexvix meet end point til NDA China.
Kan vi forvente en NDA for Cevira i 2023?

Resultatene for Cevira phase III skulle kunne gi en skikkelig opptur da resultatet har stor sannsynlighet for Ă„ vĂŠre gode, Cevira phase II ga 95%,.

2 Likes

DrĂžyt spennende Ă„ se lister i morgen.

1 Like