Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Ja jeg synes ikke akkurat vi er ferdig med Ă„ prise inn cevira heller.

2 Likes

FÞler meg rimelig sikker pÄ at vi er pÄ rett vei nÄ. Har ingen planer om Ä selge fÞr kursen er langt over 100, sÄ for min skyld kan vi godt ta en pause til etter nyttÄr. Med tanke pÄ den idiotiske formuesskatten er hver krone spart en krone tjent :smiley:

1 Like

Ferske tall fra Statistisk sentralbyrÄ viser at den norske befolkningen totalt betalte 42,6 prosent mer i formuesskatt i 2022 enn i 2021.

Se der ja, lister!

Generelt positivt med USA i gÄr kveld. Rentebildet ser litt bedre ut. Stemning i biotek har en tendens til Ä bli positiv i biotek med forventninger om lavere renter.

I dag presenterer Photocure ved DNB helsekonferanse

15:35-15:55

Photocure

Location: Auditorium 1 (BB) | Listed session

Ser at verdipapirfondet Equinor har Þkt eierskap til 1,69% og er pÄ 11 plass over stÞrste aksjonÊrer i PHO. Økningen pÄ en dag pÄ deres beholdning er 27,89%.

3 Likes

StĂžrste aksje bevegelse fra mandag til i dag er:

VERDIPAPIRFONDET EQUINOR AKSJER NO 458,572.00 aksjer

Opp fra 358.572

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

1 Like

De 20 stÞrste aksjonÊrer eier nÄ 56,6% av PHO.

Det synes jeg er sterkt! Begynner Ă„ nĂŠrme seg 60%.

Ser det tidligere er diskutert hva Cevira har av inntektsmuligheter. Denne artikkelen fra 2019 viser belÞp og stÞrrelse pÄ avtale.

«– Avtalen gir Photocure inntektspotensial fra utvikling og global
kommersialisering av Cevira i stĂžrrelsesorden 250 millioner dollar inkludert alle
utbetalinger og potensielle milepÊler, eksklusive royalties pÄ 10 til 20 prosent, sier Photocure-sjef Daniel Schneider i meldingen.»

Royalties fra salg altsÄ mellom 10-20% til PHO
Og milestones 250 millioner usd

Ikke lenge fÞr denne raketten fÄr bunntenning

2 Likes

Traff klokkerent med Ăžkningen min :ok_hand:

Dobblet posisjonen min pÄ siste pullback. Økte 01.12 og 05.12.

ForelĂžpig oppfĂžrer den seg eksemplarisk i forhold til Wyckoff teori.

2 Likes

Og hva sier Wyckoff om veien videre?

3 Likes

Hvis noen deltar pÄ konferansen, skriv gjerne kort oppdatering om gjennomgangen. Nevner de Cevira og eventuelt nÄr resultater tenker presenteres?

Regner med det ikke er ved DNB helsekonferanse Cevira resultatene skal presenteres? StĂžrre internasjonal medisinsk konferanse antagelig?

I dag presenterer Photocure ved DNB helsekonferanse

15:35-15:55

Photocure

Location: Auditorium 1 (BB) | Listed session

Tror det er positivt for PHO og andre norske aksjer at NOK styrker seg nÄ etter renten ble satt opp, men ikke for oss med lÄn, da investorer fra den store verden tar det med i betraktningen nÄr de investerer i norske aksjer. Mulig det fÄr Briarwood og andre pÄ 20 listen til Ä kjÞpe mer.

1 Like

De som kan TA? Nedom pÄ 62,9 for Ä sjekke stÞtten? Deretter hente fart opp? BrÞt gjennom pÄ motstanden her pÄ godt volum og nÄ sjekke om stÞtte og trend intakt for oppgang?

Tynn ordrebrok og stor spread, noen benytter sjansen til Ä fÄ ned kursen. Det kan vÊre shortere, noen som vil inn pÄ lavest mulig kurs eller noen som tar gevinst og selger de fÄ aksjene de har.

Teknisk ser det forsatt veldig bra ut, men aksjen har gÄtt mye pÄ kort tid, sÄ litt konsolidering pÄ 62-65 fÞr byks mot 80 er bare bra.

Ser man pÄ 4H som nettopp closet, er VWAP 64.

1 Like

SkjĂžnner. Litt «rar» dag for en mulig nedgang. FED leverte generelt fest for risk on world wide. Og her biotek. Gledelig med Ultimovacs og Nykode som blĂ„ser rett opp. Mener egentlig PHO burde vĂŠre med pĂ„ rentefesten FED i gĂ„r
 og biotek med mer i dag


Men dagen er enda ung :sweat_smile:

NB satt opp renten i dag, NOK styrker seg 2,3% mot USD. Photocure er et norsk selskap som selger varene sine i dollar, og dermed vil inntjeningen i NOK nÄ bli lavere, med en sterkere krone.

NÄr aksjen har gÄtt sÄ sterkt i flere dager, sÄ har det ikke sÄ mye Ä si om markedet generelt har en sterk dag, litt gevinstsikring er bare sunt.

1 Like

Et godt poeng. OgsÄ et viktig poeng at NOK er stabil og «sterk» for utenlandske eiere som skal veksle en gang tilbake til hjemlig valuta som USD eller EUR.

Helt riktig. Amerikanerne har nettosolgt norske aksjer flere kvartaler pÄ rad for fÞrste gang noensinne, leste jeg for en tid tilbake. Svak NOK og idealistiske politikere uten Þkonomisk forstÄelse, er selvsagt Ärsaken.

1 Like

Dan Schneider skal presentere pÄ DNB Nordic Healthcare Conference 2023 i BjÞrvika klokken 15.35 i dag. Utviklingen den seneste tiden har kommet i kjÞlvannet presentasjonene som ble bÞrsmeldt 20. november, sÄ man ikke utelukke at Schneider har evnet Ä overbevise nye investorer til Ä posisjonere seg, men ogsÄ fÄ eksisterende investorer til Ä Þke.

Credit where credit is due.

2 Likes