Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Kjapp oppdatering på tidligere analyse:

Markedet jakter likviditet, og har en tendens til å gå fra topper/bunner til ubalanser og fra discount til premium og tilbake igjen. Jeg har tidligere nevnt 95kr som target, men som vi kan se er det faktisk et konservativt target rundt EQ av monthly SIBI (som kan gi motstand), og jeg tror fort denne går til 101-127.

Selv om jeg baserer mine targets på TA vet vi jo at fundamentale forhold og triggere spiller på lag i dette caset og TP fra både DNB og Norne samsvarer ganske bra.

Den som lever får se, men det ser lovende ut. :blush:

Edit: lastet opp bilde som faktisk viser kurslinja :joy:

10 Likes

Photocure ASA – Major shareholding disclosure

On 8 December 2023, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, bought 168,754 shares in Photocure ASA. Following this, Briarwood Chase Management LLC controls 4,182,826 shares in Photocure ASA, corresponding to approximately 15.42% of the company’s outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through Briarwood Capital Partners LP, which is managed by Briarwood Chase

Endelig livstegn fra Briarwood. De snitter ned. :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 Likes

Det er et godt signal i seg selv at Briarwood øker sin eierandel - vi får se om de er ferdig for denne gang, eller fortsetter å kjøpe.

1 Like

Hyggelig hvis de fortsetter å kjøpe i noen dager til :slight_smile: Det holder med omtrent 150k aksjer om dagen tror jeg!

1 Like

Veldig bra men de må hvert fall kjøpe tilbake de 300 000 aksjene som de solgte på vei ned.

1 Like

23ende februar i år leverte Photocure en kvartalsrapport som sendte kursen fra 111 til 83 kroner, dagen derpå kom melding om at største aksjonær hadde solgt 300k aksjer, og var under 15%.
Nå er de over 15% igjen og tenker at det må være en slags logikk i at vi beveger oss mot 83 kroner frem mot 4Q-presentasjonen i februar, og tar det derfra, nå som største aksjonær signaliserer at selskapet er på rett kurs igjen.

4 Likes

Låner de ut til short ?

Det er mulig jeg reagerte på at det ikke var oppgitt en pris på aksjene de kjøpte, er det et tegn på at de tar tilbake utlånte aksjer?

Så vidt jeg kan huske er det ikke noe vanlig at det står noe om pris på sånne meldinger.

5 Likes

TA, fundamentalt og siste innsidekjøp (Halleberg og Brianwood) taler alle etter mitt syn i samme retning - at PHO er på vei til reprising.

6 Likes

Ja enig kjøper litt mer.

2 Likes

image

Noen har det gøy.

1 Like

Heftig sluttauksjonen på 66k på dagens høyeste kurs. :partying_face:

6 Likes


Første gang Photocure closer over 200 dagers EMA siden februar 2023. De andre toppene i høst har ikke evnet å close over, som dere kan se på chartet.

Edit: Første gang siden fredag :joy:

For øvrig closet vi over 50 ukers snitt, det har ikke skjedd siden før kollapsen i februar.

5 Likes

Det er sammenfallet av flere bullish faktorer nå som gjør at det kribler litt ekstra

Synd at ikke radforsk fikk bedre betalt, men de hadde vel gode grunner for at de måtte selge såpass hardhendt

5 Likes

PHO viser styrke om dagen - skjønner godt det kribler litt ekstra om dagen, der stigningen skjer på relativt høyt volum. Samtidig er vi etter mitt syn kun i startfasen. Resultatene fra Cevira - og forhåpentligvis fadt track - kamn virkelig sette fart på raketten. Husk at PHO faktisk fortsatt er ned over 40 % i år…

5 Likes


Høres bedre ut om du seier den må opp 77% for å komme i null for 2023.

3 Likes

Var jo gode grunner til at den sank. Oppsiden i surveillance markedet var en vesentlig del av bulltesen i aksjen.

1 Like

På samme måte bør der være gode grunner til at kursen skal stige - tenk bare at markedet for Hexvix etter all sannsynlighet over dobles med tilgang i Kina/Taiwan, og rosinen i pølsen er Cevira og resultatene fra fase 3. Jeg synes det derfor er merkverdig at kursen for 2023 isolert er så mye ned, men det er vel grunnen til at jeg er aksjonær i PHO😀

1 Like