Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Heftig sluttauksjonen pÄ 66k pÄ dagens hÞyeste kurs. :partying_face:

6 Likes

FÞrste gang Photocure closer over 200 dagers EMA siden februar 2023. De andre toppene i hÞst har ikke evnet Ä close over, som dere kan se pÄ chartet.

Edit: FĂžrste gang siden fredag :joy:

For Ăžvrig closet vi over 50 ukers snitt, det har ikke skjedd siden fĂžr kollapsen i februar.

5 Likes

Det er sammenfallet av flere bullish faktorer nÄ som gjÞr at det kribler litt ekstra

Synd at ikke radforsk fikk bedre betalt, men de hadde vel gode grunner for at de mÄtte selge sÄpass hardhendt

5 Likes

PHO viser styrke om dagen - skjÞnner godt det kribler litt ekstra om dagen, der stigningen skjer pÄ relativt hÞyt volum. Samtidig er vi etter mitt syn kun i startfasen. Resultatene fra Cevira - og forhÄpentligvis fadt track - kamn virkelig sette fart pÄ raketten. Husk at PHO faktisk fortsatt er ned over 40 % i Är

5 Likes

HÞres bedre ut om du seier den mÄ opp 77% for Ä komme i null for 2023.

3 Likes

Var jo gode grunner til at den sank. Oppsiden i surveillance markedet var en vesentlig del av bulltesen i aksjen.

1 Like

PĂ„ samme mĂ„te bĂžr der vĂŠre gode grunner til at kursen skal stige - tenk bare at markedet for Hexvix etter all sannsynlighet over dobles med tilgang i Kina/Taiwan, og rosinen i pĂžlsen er Cevira og resultatene fra fase 3. Jeg synes det derfor er merkverdig at kursen for 2023 isolert er sĂ„ mye ned, men det er vel grunnen til at jeg er aksjonĂŠr i PHO😀

1 Like

Ja jeg synes ikke akkurat vi er ferdig med Ă„ prise inn cevira heller.

2 Likes

FÞler meg rimelig sikker pÄ at vi er pÄ rett vei nÄ. Har ingen planer om Ä selge fÞr kursen er langt over 100, sÄ for min skyld kan vi godt ta en pause til etter nyttÄr. Med tanke pÄ den idiotiske formuesskatten er hver krone spart en krone tjent :smiley:

1 Like

Ferske tall fra Statistisk sentralbyrÄ viser at den norske befolkningen totalt betalte 42,6 prosent mer i formuesskatt i 2022 enn i 2021.

Se der ja, lister!

Generelt positivt med USA i gÄr kveld. Rentebildet ser litt bedre ut. Stemning i biotek har en tendens til Ä bli positiv i biotek med forventninger om lavere renter.

I dag presenterer Photocure ved DNB helsekonferanse

15:35-15:55

Photocure

Ser at verdipapirfondet Equinor har Þkt eierskap til 1,69% og er pÄ 11 plass over stÞrste aksjonÊrer i PHO. Økningen pÄ en dag pÄ deres beholdning er 27,89%.

3 Likes

StĂžrste aksje bevegelse fra mandag til i dag er:

VERDIPAPIRFONDET EQUINOR AKSJER NO 458,572.00 aksjer

Opp fra 358.572

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

1 Like

De 20 stÞrste aksjonÊrer eier nÄ 56,6% av PHO.

Det synes jeg er sterkt! Begynner Ă„ nĂŠrme seg 60%.

Ser det tidligere er diskutert hva Cevira har av inntektsmuligheter. Denne artikkelen fra 2019 viser belÞp og stÞrrelse pÄ avtale.

«– Avtalen gir Photocure inntektspotensial fra utvikling og global
kommersialisering av Cevira i stĂžrrelsesorden 250 millioner dollar inkludert alle
utbetalinger og potensielle milepÊler, eksklusive royalties pÄ 10 til 20 prosent, sier Photocure-sjef Daniel Schneider i meldingen.»

Royalties fra salg altsÄ mellom 10-20% til PHO
Og milestones 250 millioner usd

Ikke lenge fÞr denne raketten fÄr bunntenning

2 Likes

Traff klokkerent med Ăžkningen min :ok_hand:

Dobblet posisjonen min pÄ siste pullback. Økte 01.12 og 05.12.

ForelĂžpig oppfĂžrer den seg eksemplarisk i forhold til Wyckoff teori.

2 Likes

Og hva sier Wyckoff om veien videre?

3 Likes

Hvis noen deltar pÄ konferansen, skriv gjerne kort oppdatering om gjennomgangen. Nevner de Cevira og eventuelt nÄr resultater tenker presenteres?

Regner med det ikke er ved DNB helsekonferanse Cevira resultatene skal presenteres? StĂžrre internasjonal medisinsk konferanse antagelig?

I dag presenterer Photocure ved DNB helsekonferanse

15:35-15:55

Photocure

Tror det er positivt for PHO og andre norske aksjer at NOK styrker seg nÄ etter renten ble satt opp, men ikke for oss med lÄn, da investorer fra den store verden tar det med i betraktningen nÄr de investerer i norske aksjer. Mulig det fÄr Briarwood og andre pÄ 20 listen til Ä kjÞpe mer.

1 Like

De som kan TA? Nedom pÄ 62,9 for Ä sjekke stÞtten? Deretter hente fart opp? BrÞt gjennom pÄ motstanden her pÄ godt volum og nÄ sjekke om stÞtte og trend intakt for oppgang?