395% av 30-dagers snittvolum, 136% av 30-ukers snittvolum, weekly bullish market structure shift og god stemning
Sånn har det vel i stort sett alltid vært i PHO styret. Hallerberg har kommet inn som et frisk pust i så måte, et eksempel til etterfølgelse!
Dette ble vel i overkant av hva du planla å feire? Det er ennå langt igjen til break even for både deg og meg, såvidt jeg har forstått. Men man får ta imot de små oppturene som finnes i en verden som for tiden ser heller mørk ut. Penger er ikke alt, og mange opplever katastrofe og eksistensiell frykt i disse dager. Så vi har vel lite å klage over. Heimebrygg får holde. Foreløpig
Rakk desverre ikke butikken i dag, men den hadde kvalifisert for en fripa
Noe som forsåvidt kan være positivt, får ikke kjøpe hvis det er gode nyheter i emning.
Nei, med all faenskap som for tiden foregår i verden har vi egentlig ikke noe å klage over.
Hva gjelder break even så har nedsnittingen forandret en god del på bildet. Med tanke på at jeg hadde 500k gevinst fra tidligere kortsiktige investeringer så når jeg break even overall på ca. 62
Fin uge det ku mærkes radforsk var færdig med at sælge, nu mangler vi bare de uddybende tal fra Kina gerne her først på ugen.
Et lille ekstra juleønske herfra vil være at I får styrket den norske krone i 2024 på forhånd tak.
Kjapp oppdatering på tidligere analyse:
Markedet jakter likviditet, og har en tendens til å gå fra topper/bunner til ubalanser og fra discount til premium og tilbake igjen. Jeg har tidligere nevnt 95kr som target, men som vi kan se er det faktisk et konservativt target rundt EQ av monthly SIBI (som kan gi motstand), og jeg tror fort denne går til 101-127.
Selv om jeg baserer mine targets på TA vet vi jo at fundamentale forhold og triggere spiller på lag i dette caset og TP fra både DNB og Norne samsvarer ganske bra.
Den som lever får se, men det ser lovende ut.
Edit: lastet opp bilde som faktisk viser kurslinja
Photocure ASA – Major shareholding disclosure
On 8 December 2023, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, bought 168,754 shares in Photocure ASA. Following this, Briarwood Chase Management LLC controls 4,182,826 shares in Photocure ASA, corresponding to approximately 15.42% of the company’s outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through Briarwood Capital Partners LP, which is managed by Briarwood Chase
Endelig livstegn fra Briarwood. De snitter ned.
Det er et godt signal i seg selv at Briarwood øker sin eierandel - vi får se om de er ferdig for denne gang, eller fortsetter å kjøpe.
Hyggelig hvis de fortsetter å kjøpe i noen dager til Det holder med omtrent 150k aksjer om dagen tror jeg!
Veldig bra men de må hvert fall kjøpe tilbake de 300 000 aksjene som de solgte på vei ned.
23ende februar i år leverte Photocure en kvartalsrapport som sendte kursen fra 111 til 83 kroner, dagen derpå kom melding om at største aksjonær hadde solgt 300k aksjer, og var under 15%.
Nå er de over 15% igjen og tenker at det må være en slags logikk i at vi beveger oss mot 83 kroner frem mot 4Q-presentasjonen i februar, og tar det derfra, nå som største aksjonær signaliserer at selskapet er på rett kurs igjen.
Låner de ut til short ?
Det er mulig jeg reagerte på at det ikke var oppgitt en pris på aksjene de kjøpte, er det et tegn på at de tar tilbake utlånte aksjer?
Så vidt jeg kan huske er det ikke noe vanlig at det står noe om pris på sånne meldinger.
TA, fundamentalt og siste innsidekjøp (Halleberg og Brianwood) taler alle etter mitt syn i samme retning - at PHO er på vei til reprising.
Ja enig kjøper litt mer.
Noen har det gøy.