Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

De er vel ikke helt in tune med markedet gitt utviklingen siden nyhetene om fase 3 kom da.

1 Like

Nei DNB brydde seg ikke om phase III cevira møtte end point som kom 20. sep. og DNB sin oppdatering kom 10. november.

3 Likes

Spent på hvor mange som har solgt for å realisere tap før nyttår, som skal kjøpe tilbake på nyåret, kan bli eksplosivt.

2 Likes

@RakiRebSnem Har ikkje alle privatinvestorar ASK?

3 Likes

Ønsker en å få fradrag for tapet, er det bare å avslutte ASK - deretter opprette ny ASK igjen senere, om det er ønskelig. Samtidig er det selvfølgelig en risiko - sett ift nyheter/kursutvikling og skatterettslig.

1 Like

Mange har det, men ikke alle, og hvem sier at det bare er privatinvestorer? Ask kan man også avslutte og realisere tap. Jeg oppretter en ASK per aksje jeg kjøper for å lettere og mer oversiktlig realisere tap og gevinst.

2 Likes

Hvor mange som har gjort det finner vi vel aldri ut.

Tror uansett at de få som ikke hadde PHO sammen med andre aksjer i ASK eller på Investeringskonto allerede har kjøpt tilbake etter å ha realisert tapet nede på 40 og 50-tallet.

Det sagt så har jeg tro på videre innhenting på nyåret grunnet gode nyheter eller «januar-effekten» hvis den kommer.

1 Like

Er spent på den omtalte mulige store avtalen som PHO kommenterte på under siste Q.

Ikke minst Cevira resultater som skal presenteres og to be disclosed i en kommende konferanse.

Cevira, hvis med gode results og god sikkerhet innen en så stor pasientgruppe bør vel kunne få NDA akseptert hurtig? Med 10-20% royalties til PHO kan dette bli veldig stort.

Naturlig at det ikke tar fryktelig lang tid på nyåret før det skjer noe her? Eller tar det lenger tid før nyheter?

Denne setningen fra meldingen om Cevira fase III møtte endepunktene synes jeg er interessant :»She emphasized Asieris Pharmaceuticals’ commitment to advancing China’s Action Plan to Eliminate Cervical Cancer (2023-2030) and contributing to Healthy China 2030.»

@Snoeffelen eller andre med god greie på biotek. Kan dette bety nasjonens sikkerhet og gi expedite avgjørelse på markedstilgang? Noe meninger her?

Kan være meget gunstig med tanke på hurtig behandling NDA?

Tror nesten ikke før jeg får se det at det er gode resultater. Må nesten se disse resultater bli presentert før en kan juble. Det er så stor usikkerhet og risiko i biotek har jeg med flere erfart. Men det er lov å håpe på gode resultater! Denne meldingen om Cevira er noen uker og måneder gammel.

Photocure ASA (OSE: PHO) and its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE (LON:SSE): 688176) announced on Wednesday that their multinational Phase III clinical trial for Cevira (APL-1702) has successfully met its primary endpoint. Cevira, a photodynamic drug-device combination product, is in development for the non-surgical treatment of high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL).

The prospective, randomized, double-blind, placebo-controlled international multicenter Phase III clinical trial was designed to evaluate the efficacy and safety of APL-1702 for treating cervical HSIL. The study, led by Academy Member Dr. Jinghe Lang from Peking Union Medical College Hospital, Chinese Academy of Medical Sciences, enrolled 402 participants and demonstrated a robust safety profile alongside meeting its primary objective.

Comprehensive data from the study will be presented at upcoming academic conferences and published in scientific journals. The results will also be submitted to the Chinese National Medical Products Administration (NMPA) as part of a new drug application (NDA) in the upcoming months.

Dr. Linda Wu, Chief Development Officer of Asieris Pharmaceuticals, highlighted the significance of this milestone in managing HSIL and its potential to transform care in this domain. She emphasized Asieris Pharmaceuticals’ commitment to advancing China’s Action Plan to Eliminate Cervical Cancer (2023-2030) and contributing to Healthy China 2030.

Anders Neijber, Photocure’s Chief Medical Officer, expressed excitement over the successful completion of the Phase III clinical trial for Cevira. He emphasized the potential benefit to many patients globally who could use a non-surgical approach to treating HSIL.

According to Global Cancer Statistics 2020, cervical cancer ranks as the fourth most prevalent malignancy among females worldwide, with 604,127 new cases and 341,831 deaths. Cevira Phase III trial for non-surgical HSIL treatment meets primary endpoint

fjernet av skribent

2 Likes

Drit nå i å dra PCI inn i Photcure tråden. Har ingenting her å gjøre.

8 Likes

Godt Nytt År da er vi inne i et meget spennende PHO år. Det jeg har tenkt litt på er hvor står nå PHO i surveillance markedet. Eksiten fra dette markedet for nesten et år siden førte til den bratte nedturen helt til 40, I Us ventes det på nedklassifisering men hva med Europa? DS har snakket om at de er i gang med å inngå avtale med en scope leverandør slik at de kan tilby en komplett pakke. I Europa trenges ingen nedklassifisering så surveillance markedet skulle være åpent. I China er det å vente på godkjenning av Hexvix som vil åpne både surveillance og TURBT.
DS har nå nesten hatt et år på å få i stand en slik avtale, vil være en stor nyhet når den kommer.

4 Likes

Det skjer noe i januar, Hexvix og to studier her. Ellers spent på når Cevira resultater vil bli presentert i en medisinsk konferanse. Noen som har en mening om hvor og når en slik konferanse er aktuell for presentasjon av data?

Photocure Partner Asieris to present unpublished clinical trial and real-world data on Hexvix in China at ASCO GU 2024

PUBLISHED: 15 DECEMBER 2023MEDICAL CONGRESSES & EVENTSPARTNERSHIP NEWS & EXPANSION

Photocure ASA, The Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris plans to present two studies in the field of bladder cancer at the 2024 American Society of Clinical Oncology Genitourinary Cancers Symposium (ASCO-GU), January 25-27 in San Francisco.

This includes a poster presentation of heretofore unpublished data from the Hexvix real-world evidence study in China (Abstract 593): “Blue Light Cystoscopy versus White Light Cystoscopy for the Detection of Bladder Cancer in China: An Analysis of Unpublished Clinical Trial and Real-World Data.”

Det er mulig at NDA i China kommer før publisering av resultatet av phase III Cevira. Det er gått så lang tid nå at Asieris skulle ha hatt tid til å forberede en søknad og kommunisert med FDAC. Får tro de får til en rask godkjennings prosess.
The NMPA has implemented multiple accelerated drug approval pathways, greatly facilitating expedited drug approval, especially for drugs with unmet medical needs.

1 Like

“Nyttårsraketten” utbrendt allerede?

1 Like

Photocure og Ultimovacs er to sterke kandidater innen den norske bioteksektoren som kan lykkes stort internasjonalt. Ønsker norsk biotek all heder og ære og lykke til! Dette kan bli stort for pasienter world wide :pray:

Trenger forskning og utvikling og ikke minst investeringer til sektoren for å få stadig bedre behandling for pasientene!

Såvidt jeg kan se har så og si alle «nyttårsraketter» fått en elendig start på året.

1 Like

Ja, den ble visst skutt opp allerede i desember :rofl:

Skjer vel ikke noe positivt før det kommer nyheter og det gjør det jo ikke så ofte hvis man ser bort fra de hersens opsjonsgreiene :smirk:

62-63 var et veldig viktig motstandsnivå å ta ut, nå skjer det en testing for å se om markedet vil la det være støtte videre. Bare sunt.

I mellomtiden fortsetter 50 dagers snitt å stige, mens 200 dagers snitt etterhvert vil snu oppover.

6 Likes

En kan nesten stille klokken etter den siste tids kursutvikling i PHO - og som Savepig skriver, utviklingen vi ser nå er sunt. Gapene blir løpende tettet, er ikke lenger overkjøpt og volumbalansen er meget positiv (stiger på høyere volum enn når den faller).

5 Likes

Enig i det. Men jeg mener det er nesten umulig å spå om verdier og kurs. Spesielt i biotek skjer det synes jeg helt plutselig verdihopp eller fall.

Photocure kan like gjerne ende solid i pluss i dag. Helt umulig å si noe sikkert om dette.

Plutselig var ULTI opp nesten 9kr….
Så PHO kan like gjerne stige kraftig ved Hexvix eller Cevira nytt. Eller på forventninger?

Vil noen være inne ved presentasjon av resultater eller vil noen vente med inntog til etter å ha sett resultatene fra studiene? Altså helt umulig å spå noe sikkert om tenker jeg.

Men å forsøke å forstå markedet (makro) og selskapverdier (mikro) er verdt et forsøk. Teknisk analyse og fundamentale verdier kan sikkert gi indikasjoner til en viss grad. Men så er dette biotek da med store utfall begge veier. Volatilitet er snarere regelen med enorm mulig nedside og oppside. Generelt.