Slik jeg forstod det på DS var det en ordre på over 100 nye scope inkludert Cysview som en total pakke. Sikkert en av de store kjedene i US, Veteran hospitals er en mulig kjøper. Skulle komme i Q4 men han sa at di først kommer til å offentliggjøre det i Q4 presentasjonen i feb 24.
Jeg har ikke hørt presentasjonen, men gitt sentimentet i aksjen og alle hickups som har vært, så bør han være veldig sikker på at dette faktisk skjer for å nevne det. Ingen grunn egentlig til å snakke om dette før det foreligger som et faktum. Hvis det som skrives over her stemmer blir det spennende å følge med på neste kvartalsrapport
Vi kan og håpe på at enten KS som leverer scopene eller hospital som er kjøper kommer med den glade nyhet. Vil tro at de er interesserte i å få ut den glade nyhet.
Ser at de 20 største aksjonærene har nå økt til 56,85%, det er det høyeste nivået jeg har sett.
Hvor har du info om 100 nye skop? Kilde?
Eneste jeg har hørt og lest, var at den var snakk om en større ordre som dem håpte dem kunne dra i land før nyttår.
Det jeg hørte var på siste Q3 presentasjonen hvor det ble spørsmål om disse 100 scopene og DS ble spørt om når han ville publisere denne POen og han svarte at det var mest naturlig i Q4 presentasjonen i feb. Så hør på presentasjonen under spørsmål.
Men det var vel totalt tilbud, ikke til denne ene kunden?
Han sa vel i samme åndedrag at det normalt sett blir leveranse på bare en brøkdel av dette?
Nei jeg mener dette handlet om en stor kunde.
Eneste jeg klarte plukke ut der var snakk om hvor mangen “Quotes” man hadde på nåværende tidpunkt, og eventuell konverteringsrate, hvor mangen av Quotes som faktisk førte til en kjøpsordre.
Og ja, dem hadde over 100 Quotes. Men det er ikke det samme som 100 bestillinger.
Hadde ingenting med noe totalordre til en kunde.
Hvorfor må de vente til Q4 presentasjonen? Alle normale børsselskaper ønsker å komme med gode nyheter når det skjer. Men ikke Photocure. Heller som en fotnote på ett nytt minus resultat.
Verdensmestere i å gjøre seg så kjedelige som mulig?
Er det om og gjøre å ikke tiltrekke seg vanlige folk?
En ting til er at innsidekjøp er en mye bedre melding enn opsjonsprogrammet. Hvorfor? Fordi det indikerer for hver og en at man har tro på at kjøp av aksjer i selskapet vil være en god investering.
De la ut nyheter om Asieris i Nov/Des
Ellers for cysview så er det kvartalspresentasjonene som gjelder bortsett fra pressemeldinger om artikler/studier av og til
Dette fra DNB sin oppdatering etter Q3 presentasjonen;
Expecting a large deal by year-end. The company said it expected to announce a
large deal by the end of the year. While it provided no details on the type of deal, we
believe it is likely negotiating a large deal with a client (e.g. a large hospital chain)
including equipment (BLCs) and consumables (i.e. Cysview).
Ja, det har dem sagt. Dem HÅPER å få tilslag på ett tilbud som er sendt ut for et større antall.
Men på ingen måte har dem sagt at det er en ordre på 100+ enheter.
Dette er en jævla uting å komme med slike fundamentalt viktige påstander uten å henvise til kilde og være 100% sikker det man skriver. Mildt sagt useriøst.
Jeg får komme med et forbehold om at det er mulig jeg har oppfattet og forvekslet 100 med at det var utestående POer på 100 og ikke den store ordren på 100. Vi får se hvor stor den store ordren er når de kommer med nyheten.
4 klinikker har blitt fjernet(årsak selvsagt ukjent), mens 2 nye er lagt til idag på Cysview.com
Overton Brooks Veterans’ Administration Medical Center
510 East Stoner Avenue Shreveport, LA 71101-4243
McLaren Oakland
50 Perry St, Pontiac, MI 48342
Topp 20 plukker stadig… Nå 56.91% av aksjene.
Flott tusen takk. Han sier de har “significantly over 100 quotes pending” og at den “large order can be announced at Q4 or maybe before”
Samtidig snakker han om en konverteringsrate på 25-40%