Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Kan det være endel penger som vandrer mellom bio-selskapene? F.eks. at det idag er mer interesse for ULTI enn for PHO?

1 Like

Tror det er en del gevinstsikring. Usikkerhet knyttet til videre utvikling på kort/mellomlang sikt

Kan være det. Men lite volum på nedgangen.

Usikkerhet og fall på lavt volum versus oppgang på langt høyere volum kan like gjerne være en gylden kjøpsmulighet. Hvem vet?

Ser ikke ut som de har særlig hastverk med å kjøpe tilbake :sweat_smile:

1 Like

Ihvertfall ingen hastverk med å selge heller :rofl:

Dessverre mer enn nok av selgere. Over 4,5 mill kr i omsetning er ganske mye historisk sett. I hvert fall hvis man ser bort fra dagene rett etter nyheter blir publisert.

Hadde ikke vært investert i denne aksjen hadde det ikke vært for potensialet.
Det kan til tider være kjedelig å ha en aksje som av forståelige grunner ikke kan melde hver gang en utplassering av scope skjer. Og dermed kan det gå lang tid mellom hver gang man får “livstegn”.

1 Like

Mye spennende forskning. 80 år og still going strong :pray:

https://www.apollon.uio.no/artikler/2023/2_innovasjon_kreft.html

Lyser opp og angriper kreften innenifra

For 25 år siden lanserte Johan Moan fotodynamisk behandling mot hudkreft. Det ble starten på legemiddelselskapet PhotoCure. Nå tester kollegene hans hvordan lysmetoden kan brukes til å ta knekken på svulster inne i kroppen.

Svært mange kreftpasienter over hele verden kan takke professor emeritus Johan Moan for at de ble kvitt hudkreften sin uten kirurgisk inngrep. Den mer enn tjuefem år gamle oppfinnelsen føles såre enkel: En spesialkrem smøres på huden. Noen timer senere belyses huden med rødt lys. Så dør alle kreftcellene. Voila!

Dette var trolig den første medisinen som er blitt laget og kommersialisert i Norge, poengterte Johan Moan da han ble portrettintervjuet av Apollon i 2005, med tittelen «Lysmesteren».

Oppfinnelsen hans ble grunnlaget for det norske legemiddelfirmaet PhotoCure, som i dag holder til på Skøyen i Oslo, Princeton i USA og Düsseldorf i Tyskland.

3 Likes

Fremdeles problemer med å få startet rakettmotoren, 4% bak børsindeks etter bare få dager av det nye året.

Vi trenger en positiv nyhet for å komme videre, det er mange som er ligger i vann skorpen. Hva er det som tar slik tid for Cevira resultatet å bli publisert eller en NDA? End point met for Cevira phase III 20.september.

2 Likes

Var det ikke Dan som nevnte under Q3 at de skulle motta en stor ordre før nyttår? Hva skjedde med den?

1 Like

Den ka vi vel se til q4🤷‍♂️

1 Like

Større ordre?

1 Like

Slik jeg forstod det på DS var det en ordre på over 100 nye scope inkludert Cysview som en total pakke. Sikkert en av de store kjedene i US, Veteran hospitals er en mulig kjøper. Skulle komme i Q4 men han sa at di først kommer til å offentliggjøre det i Q4 presentasjonen i feb 24.

1 Like

Jeg har ikke hørt presentasjonen, men gitt sentimentet i aksjen og alle hickups som har vært, så bør han være veldig sikker på at dette faktisk skjer for å nevne det. Ingen grunn egentlig til å snakke om dette før det foreligger som et faktum. Hvis det som skrives over her stemmer blir det spennende å følge med på neste kvartalsrapport

1 Like

Vi kan og håpe på at enten KS som leverer scopene eller hospital som er kjøper kommer med den glade nyhet. Vil tro at de er interesserte i å få ut den glade nyhet.

Ser at de 20 største aksjonærene har nå økt til 56,85%, det er det høyeste nivået jeg har sett.

1 Like

Hvor har du info om 100 nye skop? Kilde?

Eneste jeg har hørt og lest, var at den var snakk om en større ordre som dem håpte dem kunne dra i land før nyttår.

2 Likes

Det jeg hørte var på siste Q3 presentasjonen hvor det ble spørsmål om disse 100 scopene og DS ble spørt om når han ville publisere denne POen og han svarte at det var mest naturlig i Q4 presentasjonen i feb. Så hør på presentasjonen under spørsmål.

1 Like

Men det var vel totalt tilbud, ikke til denne ene kunden?
Han sa vel i samme åndedrag at det normalt sett blir leveranse på bare en brøkdel av dette?

Nei jeg mener dette handlet om en stor kunde.

1 Like