Det er klart. Men den store ordren det refereres til vil ikke vurderes utfra konverteringsrate. En stor ordre er en stor ordre. Men dette får vi vite eksakt først når det meldes.
Jeg kan ikke se at Photocure tidligere har kommentert en mulighet for en stor ordre? Vanlig praksis?
Uptrend og positivitet i markedet Photocure opererer i? Altså i den ordinære driften. I så fall flott.
Bonusen er i tillegg den gode trenden for Hexvix og Cevira og en mulig markedstilgang. Regner med oppdateringer her. Første oppdatering er kanskje Cevira og resultater som skal presenteres to be disclosed i med konferanse. Venter i spenning på disse data.
Og som @kreinh skriver over. De 20 største øker og eier nå nesten 57%.
Ikke en god kursutvikling og verdiøkning siste tid, men aner vi et trendskifte som finner tilbake verdiene i PHO? Verdien tilsvarte vel nesten kurs på 150kr i juni 2021?
Hadde vært veldig ålreit om @Snoeffelen eller andre som kan biotek kort kunne kommentert sine vurderinger på PHO og fremtid her? Takknemlig i så fall. Jeg kan bare gjette meg fram innen biotek hvor risikoen generelt er stor. Er risikoen stor i PHO med dagens struktur for ordinær drift og to fase III studier med oppnådde endepunkter hvor det søkes regulatoriske myndigheter om markedstilgang? Og hvor store verdier kan skapes om alt dette lykkes? Hva tenker dere? Biotek er vanskelig synes jeg. Helt umulig å forstå seg på?
Ja men han legger til at siden Saphira er ny teknologi; konverteringsraten could be even higher to be ultra conservative say 30%" Det er vel og avhengig av hvor stor er den “large order”
Man kan jo si det sånn, at hvis den store ordren er inkludert i de “godt over 100”, så kan denne ene ordren påvirke konverteringsraten betydelig den ene eller andre veien.
“Den store ordrens” utfall er binær, og nå har DS langt på vei lovet at den blir realisert.
Når man snakker om “Quotes”, er dette tilbud eller svar på forespørsler fra parter som kan være intressert i å kjøpe utstyr.
En “Quote” kan være alt fra 1 scope til 10 scope. Ingen som vet bortsett fra dem som leverer tilbudet.
Utifra disse tilbudene vil man da ha pris å forholde seg til, og det skal sikkert gjennom en godkjenningsprosess hos de aktuelle aktørene. Penger skal allokeres, budsjett godkjennes osv.
Når da alt dette er gjort, og man får ok fra organisasjon, kan man sende en formell bestilling inn til KZ/Pho basert på tidligere “Quote”.
Og det er her man har tidligere data som tilsier at man har fått ca 30 faktiske bestillinger per 100 forespørsler.
men igjen, det forteller ikke noe om hvor mangen scope det er i hver bestilling.
Jeg lette i tråden etter kommentar fra snøffelen og om verdier og fant denne. Spennende å se Asieris, PHO sin partner ha solid markedsverdi. Snøffelen utleder en spennende tanke om denne markedsverdien på partneren og hvilke implikasjoner som da kan vurderes for PHO. Spennende! :
« Feiler Vesique (APL-1202), som det selvsagt er en mulighet for, så er 2 stykk Photocure-produkter fort 90% av verdien til Asieris, som altså pt er verdt ca 10 mrd (6,3 mrd yuan).
I dette regnestykket er også det faktum at mesteparten av milepæler (250 millioner dollar) +royalties gjenstår for Asieris å betale ut til Photocure.
Jeg tenker at Kevin Pan vrir hue sitt ganske godt på hvordan få kloa i Photocure billigst mulig, nå som både Cevira og Hexvix er bortimot garantert å få markeds-tillatelse i Kina.
God risikostyring er å hente pengene som kan kjøpe ut Photocure, nå som:
Cevira og Hexvix kommer på markedet
Kun en brøkdel av 250 mill$ i milepæler er utbetalt
Mens Asieris har en en relativ OK markedsverdi sett i forhold til reell risiko i pipeline
Mens aksjekursen i Photocure er på er rekordlavt nivå.
Hadde jeg vært Kevin Pan så hadde jeg for lengst vært i gang med å presse ned aksjekursen til Photocure, og prøvd meg med alle triks i boka.
EDIT: Enten Vesique feiler, eller klarer seg er det trolig best å hente penger for å kjøpe ut Photocure nå.
Grunnen er at MCAP er nå på 10 mrd, og feiler Vesique så mener jeg Asieris bør eie disse produktene, og hvis Vesique passerer dose-eksaleringsdelen så krever et studie som skal ha inn 800 pasienter, på kreftbehandling, betydelig med ressurser.»
Helt enig med Snøffelen sin vurdering, så et bud kan komme anytime. Godt at vi har store eiere som ikke lar seg avspise med småpenger, men det hadde vært en fordel om kursen kommer betydelig opp før Asieris rekker å komme med budet. Tror de må opp i minst 150 før de får aksept fra aksjonærene.
Skal vi ta Snøffelen sine ord på alvor “Hadde jeg vært Kevin Pan så hadde jeg for lengst vært i gang med å presse ned aksjekursen til Photocure, og prøvd meg med alle triks i boka.”
Det er noen som hele tiden prøver å få kursen nedover så billig som mulig.
Er en glede for de som kjøper på «lave» kurser da. Intet værre enn det. Positivt for de som øker i PHO med lav kurs. Dumt for denne kurs for de som vil selge? Ikke noe å gjøre med.
Faller på lavt volum etter nyttår. Så selgersiden er på mange måter nærmest fraværende. Det samme kan vel sies om kjøpersiden. Det er vel omsatt aksjer for omtrent kun ti millioner kr fra kursen var i omtrent 70 intradag etter nyttår til 64ish. Utrolig. Altså redusert mcap på omtrent 200 millioner med kun omsatt aksjer for omtrent 10 millioner ?
Men ja. Det er uansett lettere å flytte kurs på lavt volum. Lavt volum igjen i dag. Omtrent omsatt kun for en million kr…
Fra partner Asieris sin siste semi årlig 2023 rapport.
Synes evne og vilje og tæl i partneren. Og har tilgang på midler i kontanter. Og klare ambisjoner worldwide.
Hva resultatene blir gjenstår å se. Asieris uttaler seg rimelig positivt og bold statements om studiene og samarbeidet.
Når det gjelder evnen og viljen mener jeg det også underbygges av samarbeidet fra 2021/22 med denne giganten:
Asieris and Sinopharm Enter into Strategic Partnership to Accelerate Commercialization of Asieris Products
Utdrag Semi ann rapport Asieris :
-In the realm of women’s health, Asieris has strategically positioned its core product, APL-1702 (Cevira®), as an innovative combination of drug and medical device designed for photodynamic therapy to address cervical precancerous lesions. In July 2023, Asieris concluded the patient follow-up phase for this trial. The company is dedicated to advancing pathological slice reading, database lock, and data analysis, in a bid to promptly disclose the trial results. APL-1702 serves as a primary non-surgical treatment option for High-grade Squamous Intraepithelial Lesions (HSIL) caused by all HPV subtypes. This combination holds the potential to offer a novel approach, especially to reproductive-age women, enabling them to circumvent the discomfort and side effects associated with surgical treatments.
Phase III Clinical Trial Achieved Positive Results – a Key Milestone for Advancing Our Specialty Pharma Strategy
In August 2023, Asieris achieved positive results from the Phase III clinical trial in China for one of its core products within the field of urological diseases: APL-1706 (Hexvix®). APL-1706 is the only imaging agent approved in the United States and the European Union for the diagnosis and surgical treatment of bladder cancer. The company is on track for the submission of its market authorization applications. When used in conjunction with blue-light cystoscopy, APL-1706 has demonstrated robust effectiveness in enhancing the detection rate of Non-Muscle Invasive Bladder Cancer (NMIBC), particularly in cases involving carcinoma in situ. It leads to more comprehensive resections during surgery, thereby contributing to a reduction in the rate of tumor recurrence.
Furthermore, the company will harness the full potential of the digital marketing platform to foster synergistic promotion across pipelines. Additionally, it is committed to validating and reinforcing its market positioning strategy within the field of GU oncology. The company will continue to enrich its marketing expertise to enhance commercialization capabilities.
Continued Increase in R&D Investment to Solidify Our Core Competitiveness
-As of the end of this reporting period, the company had approximately RMB 2.373 billion in cash and cash equivalents, ensuring ample financial resources to sustain its consistent growth and development.
-“I am delighted to witness the initial triumph of our steadfast specialty pharma strategy,” said Dr. Kevin Pan, Founder, Chairman and CEO of Asieris Pharmaceuticals. “Our Phase III clinical trials have delivered inaugural positive results, and we are advancing commercialization through synergistic portfolio. This underscores our unwavering commitment to expediting commercialization. Looking ahead, we will continue to concentrate on clinical development and commercialization of our specialized pipelines. By doing so, we will not only fortify our innovation prowess but also forge ahead towards an expanded global presence, furthering our mission to alleviate the suffering of patients both in China and worldwide.”
Jeg må forfølge dette med Asieris og at de står bak denne nedtraden i PHO siden vi er inne på konspirasjon. Er det di som har stått bak det skarpe fallet fra 110 til ca 40 og de kom ikke med meldingen om phase III Cevira før aksjen var i ca. 42 den 20. sep. 23. Da gikk den opp til ca 60 og de greidde da og få kursen ned til 50 og da kom de med melding om at Hexvix var godkjent for regulatorisk gjennomgang i China. Den 11. des. kom Briarwood med melding om 15,42% og kursen har steget til ca 70 før denne nedturen. Det jeg spør meg selv er hvor langt ned skal vi før Asieris kommer med melding om resultatet av Cevira phase III eller NDA.
Som Snøffelen sier så vil de bruke alle triks i boka for å få PHO så billig som mulig.
Håper de største aksjonærene har sett dette og tar affære, mulig derfor Briarwood kom med sin flagg melding den 11.12.23.
Der er etter alt at dømme ved at gå totalt konspirasjonsteori i en ellers god Photoccuretråd. Der er flere forklaringer på at kursen i Photocure har fallet, men en av de er IKKE at Asieris manipulerer kursen. Lad os holde den gode debat saglig Gode helg
Ps Photocure skal nok kommer sterk igjen i 2024
Jeg har forståelse for at det diskuteres et eventuelt oppkjøp av PHO (fra Aseris) basert på dagens Mcap, når en ser hen til forpliktelsene Aseris vil få overfor PHO ift Cevira og Hexvix (milepælutbetalinger og royalty). Dette har blitt diskutert flere ganger tidligere, der det også kan være gode grunner til at Aseris er “fornøyd” med dagens løsning. Såklart - blir Cevira en blockbuster vil bare engangsutbetalingene til PHO være betraktelig høyere enn dagens Mcap (royalty og Hexvix kommer i tillegg), men for Aseris vil en samtidig hvis det inntreffer sitte på en helt annen egenkapital enn i dag (og risikoen vil være mindre).
Vi må derimot passe oss for å fremheve “påstander” om at Aseris manipulerer kursen - og gjør sitt ytterste for å senke den med det formål å kjøpe opp PHO - uten at vi har kilder/grunnlag som underbygger det. Som tidligere nevnt - kursen til PHO den siste tiden kan en nesten stille klokken etter, og jeg er helt enig med det Savepig skrev på teknisk analyse tråden tidligere i dag om at den lille nedgangen vi har hatt den siste tiden er “helt etter boka”.