Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Helt enig med Snøffelen sin vurdering, så et bud kan komme anytime. Godt at vi har store eiere som ikke lar seg avspise med småpenger, men det hadde vært en fordel om kursen kommer betydelig opp før Asieris rekker å komme med budet. Tror de må opp i minst 150 før de får aksept fra aksjonærene.

Skal vi ta Snøffelen sine ord på alvor “Hadde jeg vært Kevin Pan så hadde jeg for lengst vært i gang med å presse ned aksjekursen til Photocure, og prøvd meg med alle triks i boka.”

Det er noen som hele tiden prøver å få kursen nedover så billig som mulig.

1 Like

Og hvem det er kan vi dessverre ikke finne ut av, det satte jo EU i sin uendelige visdom en stopper for.

3 Likes

Er en glede for de som kjøper på «lave» kurser da. Intet værre enn det. Positivt for de som øker i PHO med lav kurs. Dumt for denne kurs for de som vil selge? Ikke noe å gjøre med.

Faller på lavt volum etter nyttår. Så selgersiden er på mange måter nærmest fraværende. Det samme kan vel sies om kjøpersiden. Det er vel omsatt aksjer for omtrent kun ti millioner kr fra kursen var i omtrent 70 intradag etter nyttår til 64ish. Utrolig. Altså redusert mcap på omtrent 200 millioner med kun omsatt aksjer for omtrent 10 millioner ?

Men ja. Det er uansett lettere å flytte kurs på lavt volum. Lavt volum igjen i dag. Omtrent omsatt kun for en million kr…

Nei men det kan bety at det er Asieris som ligger bak dette og at et bud kan komme.

1 Like

Hvis Asieris skulle komme med et bud før de har publisert resultatet av Cevira studien må det avslås uansett hvor høyt det er.

1 Like

Transcript av Q3 presentasjon i Quartr (App)

2 Likes

Fra partner Asieris sin siste semi årlig 2023 rapport.
Synes evne og vilje og tæl i partneren. Og har tilgang på midler i kontanter. Og klare ambisjoner worldwide.

Hva resultatene blir gjenstår å se. Asieris uttaler seg rimelig positivt og bold statements om studiene og samarbeidet.

Når det gjelder evnen og viljen mener jeg det også underbygges av samarbeidet fra 2021/22 med denne giganten:

Asieris and Sinopharm Enter into Strategic Partnership to Accelerate Commercialization of Asieris Products

Utdrag Semi ann rapport Asieris :

-In the realm of women’s health, Asieris has strategically positioned its core product, APL-1702 (Cevira®), as an innovative combination of drug and medical device designed for photodynamic therapy to address cervical precancerous lesions. In July 2023, Asieris concluded the patient follow-up phase for this trial. The company is dedicated to advancing pathological slice reading, database lock, and data analysis, in a bid to promptly disclose the trial results. APL-1702 serves as a primary non-surgical treatment option for High-grade Squamous Intraepithelial Lesions (HSIL) caused by all HPV subtypes. This combination holds the potential to offer a novel approach, especially to reproductive-age women, enabling them to circumvent the discomfort and side effects associated with surgical treatments.

  • Phase III Clinical Trial Achieved Positive Results – a Key Milestone for Advancing Our Specialty Pharma Strategy

In August 2023, Asieris achieved positive results from the Phase III clinical trial in China for one of its core products within the field of urological diseases: APL-1706 (Hexvix®). APL-1706 is the only imaging agent approved in the United States and the European Union for the diagnosis and surgical treatment of bladder cancer. The company is on track for the submission of its market authorization applications. When used in conjunction with blue-light cystoscopy, APL-1706 has demonstrated robust effectiveness in enhancing the detection rate of Non-Muscle Invasive Bladder Cancer (NMIBC), particularly in cases involving carcinoma in situ. It leads to more comprehensive resections during surgery, thereby contributing to a reduction in the rate of tumor recurrence.

  • Furthermore, the company will harness the full potential of the digital marketing platform to foster synergistic promotion across pipelines. Additionally, it is committed to validating and reinforcing its market positioning strategy within the field of GU oncology. The company will continue to enrich its marketing expertise to enhance commercialization capabilities.

Continued Increase in R&D Investment to Solidify Our Core Competitiveness

-As of the end of this reporting period, the company had approximately RMB 2.373 billion in cash and cash equivalents, ensuring ample financial resources to sustain its consistent growth and development.

-“I am delighted to witness the initial triumph of our steadfast specialty pharma strategy,” said Dr. Kevin Pan, Founder, Chairman and CEO of Asieris Pharmaceuticals. “Our Phase III clinical trials have delivered inaugural positive results, and we are advancing commercialization through synergistic portfolio. This underscores our unwavering commitment to expediting commercialization. Looking ahead, we will continue to concentrate on clinical development and commercialization of our specialized pipelines. By doing so, we will not only fortify our innovation prowess but also forge ahead towards an expanded global presence, furthering our mission to alleviate the suffering of patients both in China and worldwide.”

Jeg må forfølge dette med Asieris og at de står bak denne nedtraden i PHO siden vi er inne på konspirasjon. Er det di som har stått bak det skarpe fallet fra 110 til ca 40 og de kom ikke med meldingen om phase III Cevira før aksjen var i ca. 42 den 20. sep. 23. Da gikk den opp til ca 60 og de greidde da og få kursen ned til 50 og da kom de med melding om at Hexvix var godkjent for regulatorisk gjennomgang i China. Den 11. des. kom Briarwood med melding om 15,42% og kursen har steget til ca 70 før denne nedturen. Det jeg spør meg selv er hvor langt ned skal vi før Asieris kommer med melding om resultatet av Cevira phase III eller NDA.
Som Snøffelen sier så vil de bruke alle triks i boka for å få PHO så billig som mulig.
Håper de største aksjonærene har sett dette og tar affære, mulig derfor Briarwood kom med sin flagg melding den 11.12.23.

Der er etter alt at dømme ved at gå totalt konspirasjonsteori i en ellers god Photoccuretråd. Der er flere forklaringer på at kursen i Photocure har fallet, men en av de er IKKE at Asieris manipulerer kursen. Lad os holde den gode debat saglig :blush: Gode helg
Ps Photocure skal nok kommer sterk igjen i 2024 :blush: :+1:

9 Likes

Vi er enige om at Photocure kommer sterkt i 2024.

1 Like

A good future in front of us :crossed_fingers: :pray:
Happy weeks ahead?

Uansett 10 åring US under 4% igjen. Det er helt generelt ofte positivt for biotek. Nasdaq opp nesten 100 poeng. God helg

Takk! Har jeg aldri hørt om. Lastet ned :blush:

1 Like

Jeg har forståelse for at det diskuteres et eventuelt oppkjøp av PHO (fra Aseris) basert på dagens Mcap, når en ser hen til forpliktelsene Aseris vil få overfor PHO ift Cevira og Hexvix (milepælutbetalinger og royalty). Dette har blitt diskutert flere ganger tidligere, der det også kan være gode grunner til at Aseris er “fornøyd” med dagens løsning. Såklart - blir Cevira en blockbuster vil bare engangsutbetalingene til PHO være betraktelig høyere enn dagens Mcap (royalty og Hexvix kommer i tillegg), men for Aseris vil en samtidig hvis det inntreffer sitte på en helt annen egenkapital enn i dag (og risikoen vil være mindre).

Vi må derimot passe oss for å fremheve “påstander” om at Aseris manipulerer kursen - og gjør sitt ytterste for å senke den med det formål å kjøpe opp PHO - uten at vi har kilder/grunnlag som underbygger det. Som tidligere nevnt - kursen til PHO den siste tiden kan en nesten stille klokken etter, og jeg er helt enig med det Savepig skrev på teknisk analyse tråden tidligere i dag om at den lille nedgangen vi har hatt den siste tiden er “helt etter boka”.

7 Likes

Asieriskursen virker forbløffende svak, tatt i betraktning de fenomenale resultatene for Hexvix og Cysview.

Men jeg tror for eksempel aksjekursutviklingen til Asieris ikke skal brukes for annet enn en refleksjon av det kinesiske aksjemarkedet for tiden. Aisieris har en stor fremtid foran seg.

Det er forhold som dette som for tiden påvirker det kinesiske aksjemarkedet ref Bloomberg og som altså i realiteten ikke har noe med Asieris fremtid å gjøre, selv om det påvirker børskursene generelt i Kina for tiden:

Chinese shadow banking giant Zhongzhi Enterprise Group filed for bankruptcy, cementing the rapid downfall of a firm that oversaw more than $140 billion at its peak before succumbing to the property crisis that has wreaked havoc on the world’s second-largest economy. The downfall marks one of China’s biggest-ever bankruptcies, putting more stress on already fragile consumer and investor sentiment.

1 Like

Til de som kan mene at Aisieris prøver å presse kursen nedover fordi de ønsker å komme med et bud. Faller ikke det på sin egen urimelighet når noen her inne forteller at topp 20 stadig akkumulerer i selskapet? Hvis d er tilfelle da :slightly_smiling_face:

1 Like

Nei skjønner ikke hva urimelighet i det er, får håpe at de 20 største øker også fremover slik at det blir umulig for Asieris eller andre å forsøke seg på å senke kursen. Etter at Briarwood flagget over 15% den 10. desember har det blitt vanskeligere selv om det i de siste dagene har vært selgere på banen som vil ha kursen ned. Om det er Asieris eller andre er umulig å si. Jeg håper selvsagt på at det blir umulig å senke kursen nå med kjøpere som vil inn i aksjen fremover.

Jeg holder meg til det logiske i at kjøper ønsker kursen lav, mens selger ønsker kursen høy, inntil jeg ser en god forklaring på det motsatte. Så langt har jeg ikke sett annet en konspiratoriske teorier uten logisk forklaring.

2 Likes

Jeg tenker at Kevin Pan vrir hue sitt ganske godt på hvordan få kloa i Photocure billigst mulig, nå som både Cevira og Hexvix er bortimot garantert å få markeds-tillatelse i Kina. Dette fra Snøffelen tidligere.
Det som er et faktum er at Asieris kom med sin phase III informasjon den 20. september da kursen var på sitt laveste nivå på 42,2 og hadde da falt fra 110. Den 29. november kom Asieris med sin NDA informasjon om Hexvix. da var kursen tilbake på 50 og sitt laveste nivå da. Om dette er planlagt av Asieris eller bare tilfeldigheter er umulig å si. Det vi må og huske er at Asieris styrer all informasjon fra China og kan komme med informasjon når det passer dem. Jeg har ofte lurt på hvorfor investorer nå tar sjansen på å være ute av aksjen eller selge seg ned nå når det kan komme infoformasjon som får kurse til å ta av, det trenger ikke Asieris bekymre seg om de styrer den informasjonen.
Bare tiden vil vise om Asieris kommer med et bud og kan muligens kaste mer lys på disse hypotesene eller konspirasjon om du vil.

Du skriver følgende myk:

“Det vi må og huske er at Asieris styrer all informasjon fra China og kan komme med informasjon når det passer dem.”

Jeg regner med at en også har egne regler om når informasjonen skal meldes til markedet i Kina - og at selskapet forholder seg til det. Jeg kan følge deg på at det kan være gode forretningsmessige grunner til at Aseris bør kjøpe opp PHO med dagens MCAP (og sikkert argumenter imot) - samtidig synes jeg fortsatt vi skal være forsiktige med å lage teorier, om at Aseris forsøker å manipulere ned kursen (og kommer med børssensitiv informasjon når det selv passer dem) for å få kursen til PHO så lav som mulig (uten at vi har kilder som underbygger teoriene. Du får bare korrigere meg myk om jeg misforstår det du skriver.

2 Likes

I tidligere diskusjoner ble det hevdet at det vil være billigere for Asieris å kjøpe PHO kontra modellen der en skal betale royeltys hvert år fremover.
Tar forbehold om at dette er riktig oppfatet.
Spørsmålet da blir vel om Asieris ikke bryr seg så mye om resultatene som ble forhandlet frem mellom Photocure og Asieris dersom de hadde bestemt seg for å kjøpe selskapet ???
Alternativt så blir en vel ikke så imponert over Asieris sin forhandler-dyktighet…
ender opp med et resultat der asieris vil slippe unna mye billigere med å kjøpe selskapet (PHO) enn å betale royality.