Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Nå vet ikke jeg volumet de 20 største har akkumulert med de siste ukene, men volumet omsatt i aksjen hver uke er jo ikke all verden.
Dermed tenker jeg ikke det er mye volum som er tilgjengelig for Asieris å grabbe tak i for å presse kursen ned med mindre de ikke sitter på masse aksjer i selskapet da. Det vet jeg ikke noe om.

Kunne selvsagt satt meg litt mere inn i case selv men d har jeg ikke hatt anledning til.

Har ikke mer enn 3.5k aksjer i selskapet kjøpt nå på litt over 60.
Krysser fingrene om at vi kan nærme oss gamle høyder ila 2024.
Først da kan Asieris få lov å legge inn bud på selskapet spør du meg :slightly_smiling_face:

1 Like

Om det var aktuelt for Asieris å kjøpe opp Photocure er det jo mulig å kontakte SEB kontoene og Briarwood. Er bare prisen god nok selger gjerne investorer. Da kan Asieris få et godt overtak for å kjøpe resten av aksjene.
Enkel tenking av meg. :thinking:
Når det gjelder finansiering for oppkjøp tenker jeg at Asieris og Sinopharm har “close ties”. Vinn, vinn?
“China in your hand”

1 Like

Ja jeg vil tro at det er en stor sannsynlighet for at Asieris kommer med et bud, men bare tiden vil vise det. Vi vil ikke finne kilder som underbygger at asieris manipulerer aksjekursen i Pho, det vi kan gjøre er å komme med postulater eller hypoteser om hva som skjer. Siden dette er en småprat chat må det være helt ok.
Jeg håper nå at etter Briarwood kom med sin 15% melding, de andre 20 aksjonærene øker litt og vi andre aksjonærer øker samtidig som andre investorer ser at pho er en spennende aksje og kjøper er veien bare oppover for aksjekursen.
La oss og håpe at vi får opp aksjekursen betraktelig før et eventuelt bud kommer.

1 Like

Kursen bouncet perfekt opp ved støtten på kr 62-63 - og XBI er opp 3.65 % så langt i kveld.

5 Likes

Nesten klisjemessig hvis den skal bounce så eksemplarisk som i dag.

1 Like

The complete phase III Cevira data will be released at EUROGIN 13-16 March 2024

15 Likes

« APL-1702, a photodynamic drug-device combination developed for the treatment of cervical high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL), has demonstrated positive results in the global international multi-center phase III clinical trial, and the complete data will be released at EUROGIN in March 2024. APL-1702 is on track to become the world’s first product with proven efficacy in the non-surgical treatment of HSIL. The company is proactively preparing for New Drug Application (NDA) procedures.»

9 Likes

Key takeaway fra meldingen til PHO sin partner:

1)signifikant social importance med full fokus fra State council i Kina, topp prioritet. Ønsker eliminere cervical cancer. Dette i tråd med Healthy China 2030 initiativ. Det viser hvor viktig det er for kinesiske myndigheter å finne en løsning for pasientene. Raskt!

2)Partneren til PHO melder at de vil konsentrere seg om APL-1702 i denne nye business enheten.
Og de sier de vil øke investeringer her.

3)Data Cevira vil bli presentert i Mars!

4)Solid bakgrunn fra kommersialisering. Øker investeringer Cevira, lager ny business enhet med senter på Cevira. Det kan tyde på svært gode resultater som skal presenteres i mars. Og Asieris investerer allerede for kommersialisering. Selvtilliten er det ikke noe å si på…Core asset APL-1702…

«Prioritizing women’s health and bolstering efforts in the prevention and treatment of cervical cancer hold significant social importance. The China National Program for Women’s Development (2021-2030), issued by the State Council, identifies “women and health” as the top priority. In November 2020, the World Health Organization (WHO) released a Global Strategy to Accelerate the Elimination of Cervical Cancer. In response, ten Chinese ministries, including the National Health Commission, jointly formulated the Action Plan to Accelerate the Elimination of Cervical Cancer (2023-2030) as part of the Healthy China 2030 initiative. The objective is to achieve a 70% screening rate for cervical cancer among women of appropriate age and a 90% treatment rate for patients with precancerous cervical lesions by 2030.«

The new business unit will center around core asset APL-1702»

-«Sophia’s previous roles include serving as the head of women’s health at Organon China, where she led long-term business strategy, implemented multi-channel business models, and spearheaded transformative initiatives to propel business growth. She also held the position of Chief Marketing Officer at Sanofi Pasteur China. Prior to that, she dedicated 16 years to Eli Lilly China, serving as Marketing Director, Specialty and Retail, and Commercialization Head, Osteoporosis, Emerging Market. In these roles, she developed domestic and international commercialization strategies for various products.

Dr. Kevin Pan, Founder, Chairman and CEO of Asieris Pharmaceuticals, stated, “The establishment of Women’s Health Business Unit is a testament to our steadfast confidence and commitment to our gynecological pipeline, with APL-1702 as the cornerstone. This move solidifies our leadership in women’s health in China. We are confident that Sophia’s invaluable industry experience, unique business insights, and strategic thinking will expedite our strategic goal of becoming a leader in women’s health. Moving forward, we will continue to increase our investment in this field, making a positive contribution to women’s health in China and worldwide, particularly in the realm of cervical cancer prevention and treatment.”

12 Likes

Interessant at de velger EUROGIN

https://www.eurogin.com/en/home.html?gclid=EAIaIQobChMI3ZPF-NbOgwMVfhmiAx1uxAnBEAAYASAAEgLf6_D_BwE

" International Multidisciplinary HPV Congress"

For Cevira er jo først og fremst behandling av HSIL (tidligere CIN2 og CIN3), som alternativ til kirurgi.

Men ser vi tilbake på resultatene fra fase 2b for 10 års tid siden så kom det litt overaskende gode resultater på “HPV clearance”, i tillegg til det behandlingen var ment for: “alternativ til kirurgi” (som jo er vevsbesparende, og fordel hvis man ønsker å bli gravid mtp på remauture fødsler"

Fra fase 2b i 2013:

“Cevira Demonstrated a Strong Efficacy in Eradication of
the Leading Cause of Cervical Cancer (HPV16/18)”

Kan kanskje tyde på at resultatene er gode på både behandling av HSIL + fjerning av “rotårsak”?

15 Likes

Anbefaler Radium 112 med Bjørn Klem. Oppfinneren av Cevira.

5 Likes

Endelig skal resultatene fra Cevira presenteres - og Aseris har tydeligvis samtidig jobbet med kommersialisering og søknad til NDA. Nå går det slag i slag - og alt tyder på veldig gode resultater👍

6 Likes

Ja, jeg må si dette var uventet, mtp fremdrift. Er jo vant med at tar TTT, men her har Asieris virkelig «multitasket» og er tydelig særdeles fremoverlent !
At de allerede har på plass struktur/organisasjon og sikkert også salg fra første godkjenningsdag. Med så klare føringer fra helsemyndigheter kan vi kanskje se omsetning allerede i q3 24 ?
Regner med at Pho videreformidler ila dagen, og at analyser og TP oppdateres i lys av denne strålende meldingen fra Asieris.

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-112

2 Likes

Hadde vært flott om du kunne utdype betydningen av dette.

Asieris står hvert fall på, det skal de ha.

Ser at PHO er igjen sene med å få ut informasjon, en god anledning til å laste opp.
Tror de kan legge ned den informasjons avdelingen i PHO, både i Oslo og US.

1 Like

Godt volum og stigende kurs. Begynner å bli en vane at PHO stiger på godt volum og faller når det er mindre volum? Stemmer dette faktisk? Og hvordan ser teknisk analyse ut nå @Savepig

Ja tror vi sprenger 70 i dag, flere og flere får opp informasjonen fra Asieris selv om PHO ikke kommer med noen melding.

3 Likes

De får komme med ny børsmelding om opsjonsprogrammet for å dempe oppgangen. :laughing::sweat_smile:

3 Likes

I’ll say goddamn

Time:

Dag:

6 Likes

Selv ikke nytt opsjonsprogram kan stoppe PHO nå ikke lenge før vi er tilbake på 110 nivået og deretter ATH på 150.

1 Like

Mer overbevisende forsøk enn forrige uke

3 Likes