Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Blir spennende om PhO fÄr hutet seg til Ä bÞrsmelde dette, da tar raketten skikkelig fyr

2 Likes

Hej Norge

Fra PHOs Press Releases

RRS: gÊtter pÄ 15:44 :partying_face:

Photocure Partner Asieris to present first results for its Hexvix Phase III clinical trial in China at the SIU 2023 Annual Meeting

08 OCT 2023 15:44 CEST

De skal fĂžrst have spidset blyanten og drukket kaffe :rofl: :laughing:
Men vi er da godt igang :+1:

Dansken

1 Like

Asieris aksjen gÄr tydeligvis helt under radaren. Ingen bevegelser pÄ disse nyhetene.

Mye mulig under radaren. Men de er jo priset til mange milliarder allerede og vil muligens nÄ bÄde med Hexvix og Cevira mÄtte betale store summer ved oppnÄdde milestones og royalties til sin partner PHO?

Godt poeng ! GÞy med PHO nÄ :sunglasses:

1 Like

Det er egentlig ikke sÄ veldig relevant, for de fleste ikke-salgsrelaterte milepÊler er allerede utbetalt . De store som kommer fra nÄ av, er knyttet til salg. Asieris vil mao ha oppnÄdd betydelige inntekter nÄr milepÊler i mrd klassen overfÞres til PHO.

5 Likes

Sant det, men NDA milestones vil vÊre store summer mot PHO sin mcap? Men klart nÄr det meldes om Þke investeringer og kommersialisering fokus i meldingen fra Asieris er det klart at kanskje de enorme summene KAN ligge i royalties fra salg. Det er vel tidligere nevnt 10-20% av salg til PHO her? MÄ nesten klype seg i armen at det kan synes sÄ nÊre nÄ med royalties inntekter?

1 Like

Tror vi skal redusere forventningene noe rundt dette. Inntrykket pÄ siste q pres er at noe av belÞpet er regnskapsfÞrt allerede.

Asieris betaler 10 % opp til et visst nivÄ. Der utlÞses en salgsmilepÊl, og samtidig Þkes royaltiessatsen.
Over et visst nivÄ er totalt 2,5 mrd i milepÊler utlÞst og Asieris betaler 20 % i royalties.

Redigert:
Det jeg virkelig lurer pÄ idag, er om NDA for Cevira allerede er sendt, evvt om det er nÊrt forestÄende.

2 Likes

NDA milestones utbetalinger er ikke regnskapsfĂžrt. Kan ikke forskuttere godkjent markedstilgang i biotek. Det vil vel aldri revisor godkjenne. Har heller ikke sett dette kommentert i rapport Q.

Men klart en skal vÊre konservativ og svÊrt forsiktig i biotek. Gledelig med oppmuntrende melding fra Asieris som ser ut til Ä ose av selvtillit over Cevira som skal presenteres data i mars. Men venter gjerne pÄ data fÞr en eventuell Take off hvis Cevira ender i salg i markedet

1 Like

Poenget mitt var at inntrykket er at belÞpet knyttet til NDA er splittet opp noe, slik at det ikke kommer som en bolk. Her kan det godt vÊre at jeg har misforstÄtt. Hvis noen har stÄlkontroll pÄ dette, sÄ mÄ de gjerne oppklare.

Mulig. Jeg synes bare du ga inntrykk av at NDA milestones som bÞr vÊre den stÞrste sum var utbetalt. Poenget er virkelig at ingen kan forskuttere NDA og eventuelle utbetalinger fÞr godkjent NDA. Er ikke den milepÊl for holy grale Ä snakke innen biotek? Men det har vÊrt milepÊler utbetalinger i ulike faser. OppnÄdde endepunkt for fase III bÞr kunne ha vÊrt slik milepÊl?

For all del NDA er selvsagt Ä hÄpe pÄ for en stor pasientgruppe :pray: men kan ikke forskuttere NDA milestones i biotek med sÄ stor risiko. Med gÄrsdagens melding fra PHO sin partner bÞr sannsynligheten for muligheten for at Cevira godkjennes for salg ha Þkt noe. Hva tenker de som kan biotek her? AltsÄ sannsynlighet for NDA og markedstilgang for Cevira?

1 Like

Jeg tror det er ingen som har stÄlkontroll pÄ alle milepÊlsutbetalingene - jeg har derimot forstÄtt at den stÞrste utbetalingen (fÞr, som du skriver, utbetalingene relatert til salgsmÄl) er godkjent NDA. Hvis jeg husker riktig, var den pÄ flere hundre millioner (40 mUSD?). Korriger meg dersom jeg husker feil.

1 Like

Dette fra Q3 rapporten;
Under the License Agreement with Asieris, Photocure
has received USD 12.5 million in milestones to date
including a signing fee of USD 5.0 million in 2019 and
additional development milestone payments.
Photocure expects to receive an additional USD 2.5
million in Q4 2023 for the development of Cevira and
is eligible for milestone payments totaling USD 13
million for the anticipated regulatory submission and
potential approval of Cevira in China. In addition,
Photocure may also receive milestones of up to USD
31 million for regulatory submissions and approvals
of Cevira in Europe and the U.S

4 Likes

2 millioner for submission og 11 millioner for approval kanskje?

Det var fantastisk Ă„ ha aksjelister under Radforsk sitt nedsalg gitt.

3 Likes

Tror SnĂžffelen hadde en 50, 50 splitt.

Takk for at du gravde opp dette.

Det var denne splitten jeg tenkte pÄ. Da er det 13 mill totalt, men at belÞpet kommer ikke som én utbetaling.
Mye tyder pÄ en form for fast track for Cevira, og da fÄr vel PHO de 13 mill i lÞpet av 2024 og senest (?) q1-Q2 2025.

1 Like

Det er og mulig de kommer med en NDA i EU og US i lĂžpet av 2024 og da er det nye $31 mill.

Gjerne det, men DS sĂ„ det vel som urealistisk at Asieris /Cevira kom gjennom hos FDA med gjeldende data, og med et “kanskje” i Europa

2 Likes

NÄ kommer Asieris med oppdatert data i mars
.for Cevira. Se melding fra Asieris i gÄr.

Ja, men evt nda/godkjenning har vel noe med hvilke pasienter som er rekruttert til studien.

SÄ fÄr vi hÄpe at resultatene er sÄ ekstremt entydige, at det er nok

Redigert:
Kommentaren min i dette innlegget var myntet pÄ nda/ godkjenning i USA og EU.
Kina tar jeg for gitt at kommer pÄ plass, og det veldig raskt

1 Like