Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Kunne ikke sagt det bedre selv. I en aksje som PHO må man ha tålmodighet og latsiden jobbe for en. Nei, alt har ikke vært som det skulle og vi er mange som er skuffet over utviklingen med flexiscopene. Men nå ser det ut som dette er i ferd med å løse seg, samt at det skjer mildt sagt spennende ting i Kina.

At kursen hopper opp og ned mener jeg man bør ignorere. Dersom man gir PHO et års tid, så tror jeg mye kan komme til å se annerledes ut. PHO synes endelig å være på sporet til å bli det vi drømte om noen år tilbake i tid.

8 Likes

Jeg ser du er inne i aksjen igjen :roll_eyes:

Hvordan ser dette regnestykket ut om jeg tør spørre?

Om Cevira blir godkjent i USA og til dels EU er høyst usikkert på nåværende tidspunkt, og da må man anta Kina blir først ut. Kanskje allerede inneværende år med fast track.

Med produksjonskapasitet på 820 000 enheter og antatt pris i Kina på rundt 400-600 USD blir det vanskelig å komme opp i det «øvre sjiktet» du nevner, heller nedre sjiktet som da også blir taket. Ikke at det på noe som helst måte er negativt da det er enorme summer for et selskap som Photocure.

2 Likes

820000x6000 =4,9 mrdx(10+20%)/2x7 år = 5.1 mrd

1 Like

Så du regner på royalties over en arbitrær periode eller er det en mening bak valget på 7 år?

Blir «labert» salg hvis ditt nedre anslag på 500 millioner kr over en 7 årsperiode slår til.

1 Like

MicMic - takk for at du deler og kommer med dine betraktninger, selv om du har solgt deg ut. Det står stor respekt av deg å dele din “historie”.

Generelt er jeg motstander av at ledelsen i et selskap skal drive med “kurspleie” - men jeg oppfatter ikke ditt innlegg i den retning. Jeg synes i likhet med deg at PHO har et stort forbedringspotensiale når det gjelder informasjon om Cevira, ref mitt innlegg for et par dager siden. Eksempelet du kommer med fra Q1 understreker mitt inntrykk, at PHO ikke har “kontroll” på hva Aseris holder på med - og at de ikke vet noe mer enn hva vi får fra “våre” kanaler. Vi får håpe at DS tar tak i dette nå, ref. henvendelsen fra Hayen og svaret at han fikk fra DS.

1 Like

I tillegg må det vel kunne forventes at Hexvix salget vil kunne ta seg opp når man får skiftet ut scopene og salget i Kina starter. Spennende år som ligger foran oss.

1 Like

Det får være grenser for tålmodighet. De “spennende” årene mine i denne aksjen ligger bak meg.
Inneværende år vil sannsynligvis bli det siste for meg. Håper og tror at jeg ihvertfall kan få tilbake innsatsen. For i år må det vel endelig lykkes for PHO? Egentlig burde man jo også få betalt, men årene har rast av gårde og man er blitt gammel, så break even er nå mitt ydmyke mål, og da må vi minst til 90.

5 Likes

Photocure vurderte det dit hen at det ikke var grunnlag for børsmelding ?

Teknisk analyse, hvordan ser TA ut @Savepig ?

Konsoliderer seg bortover

2 Likes

Dette ligger inne på DNB sin side som gjengir Investtech sin analyse;

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 12. jan 2024

Photocure ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har støtte ved cirka 62.00 kroner og motstand ved cirka 113 kroner. Positiv volumbalanse indikerer at kjøperne er aggressive mens selgerne er passive, og styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp

1 Like

Veldig spesielt basert på svaret @Hayen postet i forrige uke.

Satsingen som gjøres rundt Hexvix og Cevira med APL-1702 (“core-asset” og “cornerstone”), samt offentliggjøring av dato for publisering av data fra fase 3, Cevira: EUROGIN in March 2024 er verdt en melding fra mitt perspektiv…

2 Likes

Det er mulig at Asieris må godkjenne alt som Photocure publiserer angående Cevira og at det står i avtalen de imellom. I så fall tyder det på at de ikke har fått slik godkjenning. At informasjonen er kurs sensitiv er etter min vurdering ganske tydelig. Da Asieris informerte om met end point for Cevira 20. sep. gikk kursen opp ca.20 NOK.
Ser at ULTI informerte i dag om publisering av phase II INITIUM har kursen vært opp i 144 nå 141
De lover å forbedre seg Work in Progress.

2 Likes

Volumet har flatet helt ut etter en del dager rundt 20EMA. Kjøperne ønsker å få fills her nede, men selgerne er helt fraværende. Kun et tidsspørsmål før vi får et nytt byks, teknisk sett.

5 Likes

De er strengt tatt prisgitt Asieris’ struktur for publisering av info.

1 Like

…Og her er tilbakemeldingen jeg fikk i denne sammenhengen. Utover dette har jeg også utfordret dem på flere områder, så får vi se hva de velger å legge frem på Q4-presentasjonen.

«I am answering on behalf of Dan who is traveling.

We agree that the advancement of Cevira is a potentially significant opportunity for Photocure and our investors, and we will remain active in providing updates on Asieris’ progress, and hopefully regulatory and commercial success of the product.

In relation to the news on Asieris creating a new Women’s Health division, there are two points I would like to clarify:

1. Asieris did not choose to share this press release this with us in advance of releasing because it is their own news about the formation of a new business division. Photocure is not involved in this division other than we out-licensed a product to them that will be included in this new structure.
  2. As a result, we did not have a chance to prepare something in front of the news to release in conjunction with Asieris. Once the news became public, we made the decision not to follow on with a Photocure communication respecting Asieris’ choice to solely press release the formation of their new Women’s Health division.

Importantly, the key message from this news as it relates to Photocure is that the Cevira asset is important to Asieris, which we believe was already known. Further, Photocure shares reacted favorably to the Asieris press release, and while we would have liked to have had an opportunity to make a decision ourselves on communicating the news in conjunction with Asieris, we believe that the market fully understand’s that message as it relates to Photocure and the Cevira asset.»

16 Likes

Reiser Dan? Oppkjøp på gang?

Dette var en Spøk

1 Like

Takk for deling. jeg synes det er et greit svar, men det mange antagelser rundt hva aksjonærer og andre som kanskje ikke følger selskapet så tett får med seg. Og spesielt dette med data som skal publiseres bør vel kommuniseres. Jeg synes i grunn at det handler om å fremstå som et ryddig selskap som informerer og reduserer usikkerhet der de kan. Noe forbedringspotensial vil jeg tørre å påstå at det er på dette område.

2 Likes

Jeg fikk svar fra Erik Dahl som følger;
Takk for din mail. Jussen rundt dette er som følger:

Photocure har løpende informasjonsplikt for innsideinformasjon. Innsideinformasjon er “Presise opplysninger som ikke er blitt offentliggjort, som direkte eller indirekte vedrører en eller flere utstedere eller ett eller flere finansielle instrumenter, og som er egnet til å påvirke kursen på disse finansielle instrumentene eller kursen på tilknyttede finansielle derivater merkbart dersom de blir offentliggjort.” Bestemmelsen oppstiller tre vilkår for at opplysninger skal utgjøre innsideinformasjon: Opplysningene må være (i) presise, (ii) egnet til å påvirke kursen merkbart og (iii) ikke offentliggjort eller kjent i markedet. Med presise opplysninger menes opplysninger som indikerer at en eller flere omstendigheter eller begivenheter har inntruffet eller med rimelig grunn kan ventes å ville inntreffe. Med opplysninger som er egnet til å påvirke kursen til finansielle instrumenter eller tilknyttede finansielle instrumenter merkbart, menes opplysninger som en fornuftig investor sannsynligvis vil benytte som en del av grunnlaget for sin investeringsbeslutning.

Saken som er referert nedenfor i 2004 var knyttet til FDA godkjennelse av et av Photocures produkter som på den tiden var under utvikling. FDA hadde konkludert at de foreliggende data ikke var

tilstrekkelig for godkjennelse som hadde betydning for kommersialisering av produktet og dermed kursutvikling for Photocures aksjer. På bakgrunn av dette ble opplysningene ansett å utgjøre innsideinformasjon som Photocure hadde informasjonsplikt for.

Informasjonen som er offentliggjort av Asieris er knyttet til opprettelse av en forretningsenhet samt at det er utnevnt en anerkjent person til å lede enheten. Det er positivt at Asieris ønsker å videreutvikle sitt arbeid for å bekjempe kreft og nå med særlig fokus på kvinnehelse. Med hensyn til APL-1706 er det etter vår vurdering likevel ikke fremkommet noen ny informasjon i pressemeldingen fra Asieris 8. januar 2024 som indikerer en fremtidig utvikling med betydning for kommersialisering eller omsetning for Photocure, og det er dermed er også vanskelig å se at disse opplysningene er egnet til å påvirke kursen merkbart. Her er også opplysningene offentliggjort, alminnelig tilgjengelig og kjent i markedet, og kan ikke for så vidt ikke være innsideinformasjon.

Vennlig hilsen

Erik

Fra 2004😅

Uansett kunne PHO valgt å sende pressemelding på dette som kom fra Asieris. Slik de gjorde det når Hexvix skal presenteres sine to studier senere om litt over en uke til.

Melding fra partner i 2024 er interessant og viktig. Kan selvsagt ikke si at det er innside, men som PHO sa i en mail henvist i tråd litt over jobber PHO med å bedre infoflyten sammen med Asieris.

Klart det er viktig at partner oppretter business unit og henter inn svært ansette folk til å lede. Samtidig sier partner at Cevira er core asset. Partner beskriver i sin melding også at myndigheter har det som fokus, partner vil øke investeringer og jobber proaktivt med kommersialisering og med markedstilgang / NDA for deres core asset Cevira. Som flere over har skrevet. Ingen ville løftet på
øyenbrynene om PHO i samme moment kopierte Asieris sin melding og sendte sin egen melding / pressemelding.

Nok om det. Nå venter vi på Hexvix studiene som presenteres om litt over en uke, snart Q 4 og i mars presenteres Cevira. Ser lovende ut. Og veldig takknemlig for Asieris sin innsats og ny og økte investeringer til stor fordel for PHO eiere også. Heia heia