Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Jeg synes bÞrsmarkedet er Þdelagt for smÄ investorer mye pÄ grunn av robothandel. De som bruker det har en fordel fremfor resten. Ettersom jeg forstÄr kan den styres silk at den presser opp eller ned pÄ kursen.
Noe som var bra for oss var at vi sÄ hvilke meglerhus som kjÞpte eller solgte og da kunne vite nÄr det skjedde og se hvem som handlet. EU tok det bort, uvisst av hvilken grunn.
Det synes meg at det er ved oppkjĂžp at riktig verdi av et selskap kommer frem.
SÄ er det vel bare Ä holde ut og ikke fÞlge med sÄ tett pÄ oppturer og nedturer og hÄpe pÄ at det blir bra til slutt. :thinking:

5 Likes

Hvorfor EU tok bort muligheten for «innsyn»? Vil anta at politikerne ble presset av de store, tunge markedsaktÞrene som sÄ muligheten til Ä tjene mer ved at smÄinvestorene fikk mindre innsyn og at handling med aksjer ble gjort mindre forutsigbart for «massen» og derved lettere for stÞrre aktÞrer til Ä «melke» markedet. Tror vi bare mÄ akseptere at vi smÄaksjonÊrer mÄ nÞye oss med Ä spille annenfiolin og spise smulene fra de rikes bord.

3 Likes

SkjĂžnner nĂ„ ar “work in progress” betyr at knallgode nyheter fra Kina blir lagt lokk pĂ„ frem til dagen da kvartalsrapporten legges fram. Kanskje for Ă„ sukre ennĂ„ et minus resultat?

Dette er dessverre akkurat den type hÄplÞse spekulasjoner som sÄ tydelig ble beskrevet i MicMic sitt innlegg i gÄr. VÊr sÄ snill, dropp det?

6 Likes

Jeg synes du er litt for pessimistisk angĂ„ende oss smĂ„ investorer. Warren Buffet sin partner Charli Munger sa vel noe som " the big money is not made in the day to day trading but in waiting". Jeg har innsett at jeg greier ikke trade og prĂžver etter b este evne finne en aksje eller flere som jeg ser muligheter i og sĂ„ vente. PHO er en slik aksje mener jeg, har vĂŠrt med siden 2019 sĂ„ en mĂ„ ha skikkelig tĂ„lmodighet. NĂ„ synes jeg vi er pĂ„ opplĂžpssiden og aksjen er billig, mulig nĂ„ “big money is to be made”

3 Likes

Lige min tanke negative spekulationer uden hold i andet end at man er negativ til en aktie.
Jeg lod vĂŠr med at lĂŠse herinde sommeren over af samme Ă„rsag.
Min kone havde mere tillid til mit fremsyn sÄ jeg solgte ikke bunden selv om det kriblede da jeg sÄ hvordan renterne steg og steg pÄ huslÄnet.

3 Likes

InnrĂžmmer at innlegget mitt var overdrevent syrlig. Beklager det, men ventetiden tar pÄ 

5 Likes

Ja, “opplþpssiden” har vért lang i denne aksjen.

1 Like

Enig med deg i det. Trading er heller ikke noe for meg. Selv har jeg hatt bedre hell med Ä finne selskaper jeg har tro pÄ skal lykkes og vente det nÞdvendige antall mÄneder/Är de trenger for Ä slÄ ut i blomst. Men jeg skal vÊre Êrlig pÄ at ikke alle har slÄtt til. Men alt i alt har jeg gÄtt i hyggelig pluss.
I PHO har jeg tidligere fÄtt betydelige gevinster, men fÞr pandemien gikk jeg ut av mye, inkludert PHO og det er det siste halve Äret jeg pÄ ny har tatt posisjon. Og slik utviklingen nÄ gÄr tror ogsÄ jeg at 2024 vil bli et meget positivt Är for PHO.

2 Likes

Det paradoksale var at det var feil Ä gÄ ut fÞr pandemien, men riktig Ä gÄ ut etter pandemien.
Den som bare hadde visst det :thinking:

1 Like

Synes det stort sett er slik at PHO stiger pÄ godt volum og faller pÄ lavt? Hvordan synes TA @Savepig ?

Omsatt nesten 4,2 millioner allerede

Kanskje noen begynner Ă„ se mot 25-27 januar og posisjonerer seg for data og resultater for Hexvix og her de to upubliserte kliniske studiene nevnt under som skal presenteres ved ASCO ? :

Alltid spennende med data! SĂ„ lenge de er gode :sweat_smile::pray:

Photocure Partner Asieris to present unpublished clinical trial and real-world data on Hexvix in China at ASCO GU 2024

PUBLISHED: 15 DECEMBER 2023MEDICAL CONGRESSES & EVENTSPARTNERSHIP NEWS & EXPANSION

Photocure ASA, The Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris plans to present two studies in the field of bladder cancer at the 2024 American Society of Clinical Oncology Genitourinary Cancers Symposium (ASCO-GU), January 25-27 in San Francisco.

This includes a poster presentation of heretofore unpublished data from the Hexvix real-world evidence study in China (Abstract 593): “Blue Light Cystoscopy versus White Light Cystoscopy for the Detection of Bladder Cancer in China: An Analysis of Unpublished Clinical Trial and Real-World Data.”

1 Like

Alt ser egentlig brillefint ut

2 Likes

60 millioner USD i godkjenningsmilepĂŠler som utbetales etter hvert som godkjenningen skjer, er noe vi forventer vil skje relativt snart.

PHO har ogsÄ rett til Ä motta royalties pÄ mellom 10% og 20% av globale salg basert pÄ oppnÄelse av visse salgsterskler, samt kumulative milepÊlsbetalinger pÄ opptil 190 millioner USD knyttet til globale salg, hvor en betydelig del av disse milepÊlene utlÞses dersom produktet oppnÄr blockbuster-status.
Blockbuster-status krever minst 1 milliard USD i Ärlige salg, noe som vil gi 100 millioner USD til PHO i Äret! VilkÄrene for de resterende 190 millioner USD i milepÊlsbetalinger er ikke kjent, men vil trolig bli avklart. Det er bemerkelsesverdig at kursen pÄ fredag endte pÄ kun 66,60 kr med en markedsverdi pÄ 1,8 milliarder, gitt disse forutsetningene.
Det er utfordrende Ä forestille seg hvilke hindringer som kan oppstÄ nÄr godkjenningen kommer. Royalties vil variere mellom 500 millioner og 5 milliarder kr, og sannsynligvis lande i det Þvre sjiktet.

Ingen analytikere eller medier gir Cevira og dets potensiale tilstrekkelig oppmerksomhet. Det er ogsÄ minimalt fokus hos PHO, da de ikke formidler sitt syn pÄ potensialet i presentasjonen. Det virker nÊrmest umulig Ä tape pÄ aksjen med dagens pris hvis man holder aksjen frem til godkjenningen. Utbytte og verdistigning vil vÊre enorm ved et blockbuster-salg, som det mest sannsynlig vil bli.

8 Likes

Kunne ikke sagt det bedre selv. I en aksje som PHO mÄ man ha tÄlmodighet og latsiden jobbe for en. Nei, alt har ikke vÊrt som det skulle og vi er mange som er skuffet over utviklingen med flexiscopene. Men nÄ ser det ut som dette er i ferd med Ä lÞse seg, samt at det skjer mildt sagt spennende ting i Kina.

At kursen hopper opp og ned mener jeg man bÞr ignorere. Dersom man gir PHO et Ärs tid, sÄ tror jeg mye kan komme til Ä se annerledes ut. PHO synes endelig Ä vÊre pÄ sporet til Ä bli det vi drÞmte om noen Är tilbake i tid.

8 Likes

Jeg ser du er inne i aksjen igjen :roll_eyes:

Hvordan ser dette regnestykket ut om jeg tĂžr spĂžrre?

Om Cevira blir godkjent i USA og til dels EU er hÞyst usikkert pÄ nÄvÊrende tidspunkt, og da mÄ man anta Kina blir fÞrst ut. Kanskje allerede innevÊrende Är med fast track.

Med produksjonskapasitet pÄ 820 000 enheter og antatt pris i Kina pÄ rundt 400-600 USD blir det vanskelig Ä komme opp i det «Þvre sjiktet» du nevner, heller nedre sjiktet som da ogsÄ blir taket. Ikke at det pÄ noe som helst mÄte er negativt da det er enorme summer for et selskap som Photocure.

2 Likes

820000x6000 =4,9 mrdx(10+20%)/2x7 Ă„r = 5.1 mrd

1 Like

SÄ du regner pÄ royalties over en arbitrÊr periode eller er det en mening bak valget pÄ 7 Är?

Blir «labert» salg hvis ditt nedre anslag pÄ 500 millioner kr over en 7 Ärsperiode slÄr til.

1 Like

MicMic - takk for at du deler og kommer med dine betraktninger, selv om du har solgt deg ut. Det stĂ„r stor respekt av deg Ă„ dele din “historie”.

Generelt er jeg motstander av at ledelsen i et selskap skal drive med “kurspleie” - men jeg oppfatter ikke ditt innlegg i den retning. Jeg synes i likhet med deg at PHO har et stort forbedringspotensiale nĂ„r det gjelder informasjon om Cevira, ref mitt innlegg for et par dager siden. Eksempelet du kommer med fra Q1 understreker mitt inntrykk, at PHO ikke har “kontroll” pĂ„ hva Aseris holder pĂ„ med - og at de ikke vet noe mer enn hva vi fĂ„r fra “vĂ„re” kanaler. Vi fĂ„r hĂ„pe at DS tar tak i dette nĂ„, ref. henvendelsen fra Hayen og svaret at han fikk fra DS.

1 Like

I tillegg mÄ det vel kunne forventes at Hexvix salget vil kunne ta seg opp nÄr man fÄr skiftet ut scopene og salget i Kina starter. Spennende Är som ligger foran oss.

1 Like

Det fĂ„r vĂŠre grenser for tĂ„lmodighet. De “spennende” Ă„rene mine i denne aksjen ligger bak meg.
InnevÊrende Är vil sannsynligvis bli det siste for meg. HÄper og tror at jeg ihvertfall kan fÄ tilbake innsatsen. For i Är mÄ det vel endelig lykkes for PHO? Egentlig burde man jo ogsÄ fÄ betalt, men Ärene har rast av gÄrde og man er blitt gammel, sÄ break even er nÄ mitt ydmyke mÄl, og da mÄ vi minst til 90.

5 Likes