Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

BedrÞvelig utvikling volumet nÊr null, ikke til Ä forstÄ med alle triggere fremover. Her er det bare Ä ha tÄlmodighet.

1 Like

AktĂžrer som fisker etter aksjene dine fĂžr nytt byks, lik utvikling som i slutten av november. Smart utnyttelse av den tynne ordreboken.

1 Like

Ja veldig disiplinerte kjĂžpere.

1 Like

Det er ogsÄ bedrÞvelig at man ikke kan stole pÄ det Schneider guider eller sier i sine presentasjoner. Jeg kommer ikke i farten pÄ at han har truffet noe sÊrlig med sine spÄdommer. Uansett skal kursen opp, men det tar litt lengre tid enn man skulle tro.

2 Likes

Har tenkt at den sakte, men sikkert synker nedover jo nĂŠrmere Q nĂŠrmer seg. Det vi nĂŠrmest helt sikkert vet er at det blir ikke noe fest.

1 Like

Det inntrykket tror jeg har festet seg dessverre, men han har hatt utrolig uflaks. NÄr ting begynte Ä gÄ bra kom Covid som har hengt med oss til nÄ, sÄ slutt pÄ flex scope nÄr det sÄ veldig lovende ut mot surveillance markedet med nye refusjons ordninger. I tillegg antikvariske scope som nÄ endelig er pÄ vei ut. Han har tatt mye motgang som han ikke har hatt noen mulighet til Ä pÄvirke. La oss nÄ hÄpe at han nÄ har flaks med seg,

3 Likes

Schneider har nok hatt en del “stang ut” og en del uflaks med C19 osv. Jeg husker godt den hyggelige oppturen fra 40 - tallet (var det 2018 mon tro?) og opp til omtrent 150 kr. Da hendte det faktisk at kursen steg i etterkant av kvartalspresentasjoner, og jeg ser ikke bort i fra at vinden begynner Ă„ snu nĂ„, og at noe liknende kan skje igjen. Kanskje allerede i forbindelse med Q4 om noen fĂ„ uker?

3 Likes

Du om det.

PrÞver meg pÄ denne igjen med et beskjedent belÞp

Med utg pkt i min serviettanalyse sÄ er det en tro pÄ at Asieris-dealen skal dra kursen videre. Selskapet fÄr ikke til egen business sÄ godt man kunne Þnske, sÄ hÄpet ligger her.

Det burde komme hyggelige milestones snart, og cashposisjonen forventes Ä vÊre stabil ex milestones, og kan gÄ fort mot 0,5 mrd ink neste milestone.

MCAP i dag forsvares pÄ ingen mÄte av selskapets egen business, sÄ det er noen forventninger til Asieris innbakt i kursen allerede. Anser likevel at det er et ganske betydelig oppsidepotensiale nÄr vi ser hvilket trÞkk det er i Asieris. Her har PHO kanskje noe Ä lÊre? Ser Asieris et uforlÞst selskap de kan foredle?

1 Like

Dersom et nystartet amerikansk selskap var i lik posisjon som Photocure, nÄ mener jeg helt identisk. Ville prisingen vÊrt 5x det PHO er i dag. Photocure sin historie og det faktum at selskapet er 30 Är gammelt og norsk, tynger pÄ kursen.

Jeg er urokkelig i min overbevisning om at en massiv reprising kommer i Ă„r.

2 Likes

Man mÄ se konturene av at dette blir en cash cow, for Ä bruke et uttrykk som passer cowboy-doktoren over her.

Enn sÄ lenge er det bare et selskap som aldri leverer det som forventes.

3 Likes

De konturene er ikke vanskelig Ă„ se.

1 Like

Ja med melding om en NDA for Cevira og med fast track godkjenning, for ikke Ä snakke om emergency godkjenning vil vi fÄ et kraftig hopp hvor 113 blir utfordret.

1 Like

Han har vÊrt spot on pÄ hvert eneste event han har sagt de venter pÄ.

Omsetningstall ikke fullt sÄ bra nei

1 Like

PÄ nedklassifisering bommet han helt, han ventet pÄ svar i mai 2023.

1 Like

PHOTOCURE - On course to reach 2023 guidance

https://www.dnb.no/seg-fundamental/fundamentalweb/GetReports.aspx?file=CMP4_229527.pdf&Sid=1-9BF1FST

7 Likes

Det er interessant at i kursmÄlet pÄ kr 95 har DnB ikke inkludert noen verdi fra Cevira, selv etter positiv resultat fra Fase 3, hvorfra fÞlgende siteres fra analysen:

“We have not included any value from
the Cevira project
”

5 Likes

image

image

No shit, DNB.

3 Likes

PHOTOCURE
On course to reach 2023 guidance
We expect the company to reach its 2023 guidance of
product sales growth (including FX) of 17–20% YOY and
that absolute EBITDA will marginally exceed the upper
end of the guided NOK45m–50m excluding business
development (B/D) costs. Ahead of the Q4 results (due
at 08:00 CET on 21 February), we reiterate our BUY and
NOK95 target price.
Set for strong Q4. Our sales forecast of cNOK133m is slightly above consensus,
mainly because we have included a USD2.5m milestone from Asieris, and implies total
product sales growth (including FX) of c17.5% for 2023, at the lower end of the guided
c17–20% product growth including FX but excluding milestones. The company
previously mentioned a potential large order in Q4, but as there has been no
communication on this topic, we assume the deal has been delayed and will not
materialise until Q1 2024 at the earliest. For 2023, we forecast EBITDA (excluding B/D
costs) of cNOK50.6m, marginally above the guidance of NOK45m–50m.
Flex sales continue to decline in the US. As Karl Storz is not supporting or servicing
flexible cystoscopes anymore, we expect sales to continue to decline. This also means
that Q1 2024 will face tough comparables, as the decision to stop supporting the flexible
market was taken in late Q1 2023 and the quarter included a substantial share of flex
sales. However, this is well known in the market and should not come as a surprise.
Underlying operating costs (excluding B/D) should be stable YOY in Q4. However,
we still believe the company will see a c6–7% increase in operating expenses (in NOK)
due to FX headwinds. As regards B/D costs, we expect a low level in Q4 (as seen in
Q3), while we forecast an increase in operating expenses (excluding B/D costs) of c6%
YOY due to FX tailwinds.
No news regarding potential FDA down-classification of BLC technology. As far
as we understand, the ongoing FDA down-classification process did not move forward
in any tangible way in the quarter.
BUY and NOK95 target price reiterated. We have made relatively small changes to
our forecasts, with the main impact on 2023e, as we have increased the size of the Q4e milestone.

3 Likes

Hej Norge

Rydelig rapport fra DNB Market :smiley:

FĂžlgende udsagn og kommentarer er frit fra hukommelsen.
Lister er ikke udtĂžmmende :thinking:

Hvad venter vi pĂ„ — og hvor lĂŠnge ??
Kom gerne med indspil :thinking:

  1. Nedgradering af Scope ---- senest Q1 2025 (kan komme nÄr som helst)
  2. Efter nedgraderings godkendelse (FDA) — indsendelse til FDA fra Olympus/Wolff ect, ect for
    godkendelse af Flex/rigide Scope for Cysveiw og BLC
  3. Godkendelse af Hexvix (fase lll Kina, er indsendt for NDA godkendelse) -----forventet senest Q1 2025
  4. Indsendelse af Cevira data (fase lll kina) for NDA godkendelse ---- forventet Fast Track, og
    godkendelse senest 90 dage efter ansĂžgning.
  5. Indsendelse af Cevira data til FDA og Europa for godkendelse ---- forventet Fast Track og
    godkendelse FDA senest 60 dage efter indsendelse.
  6. OffentliggĂžrelse af Cevira Data pĂ„ EUROGIN messe 13. - 16. Marts 2024 :partying_face: — ikke
    lĂŠnge til.
  7. Cysview og BLC snarlig godkendelse som SOC !!!

Og for mit eget vedkommende som mangeÄrig aktionÊr ser jeg frem til Q4 2023 !!!

  1. Overskud pĂ„ driften – BEMÆRK uden Millstones !!!
  2. Nedbringelse af Operating Expencees
  3. Markant flere udplaceringer af Scope
  4. Effekt i Europa Roadshow/Promotion med Rutebilen, kĂžrt Europa tyndt og brĂŠndt Euro af.
  5. Hvad blev der af de 100 forespÞrgelser pÄ Scope ???
  6. Ser vi nogen Dylan Hallerberg effekt ??

Nok af vente pĂ„ og tag vare pĂ„ — fĂžrste step 21. Feb 2024 (snart)

Dansken

17 Likes