Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Jeg tipper at Briarwood f.eks ikke anser seg selv for Ä vÊre en smÄaksjonÊr.

1 Like

Ja, det er derfor jeg var bekymret for om KS hadde droppet flex av forretningsmessige grunner, da jeg leste meldingen i gÄr. Den bekymringen har jeg ikke i dag.

Jeg regner vel med de vil vĂŠre i bruk lenger. KS vil servisere skopene ut Ă„ret, men de slutter neppe Ă„ funke med en gang.
Nedklassifiseringen kommer forhÄpentlig fÞr (om et par mÄneder kan vi hÄpe pÄ), men jeg regner med du mener lansering av nye flex skop? Ja, hvis vi fÄr lansering rundt Ärsskiftet, og gjerne fra flere leverandÞrer, sÄ blir dette bra.

Uansett, jeg hadde hÄpet at det skulle komme skikkelig moment i flex nÄ. Covid er over, refusjonen er forbedret osv. Det vi kan hÄpe pÄ er at det fortsatt blir moment for de 69 klinikker som har flex, helst sÄ mye at andre klinikker ser det er attraktivt Ä kjÞpe det nÄr vi fÄr nye lanseringer.

Men ja, inntektsgrunnlaget er inntakt, og et par runder med “stang inn” sĂ„ snur sentimentet. Da fĂ„r vi krysse fingre for at det faktisk blir “stang inn”.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Except, itÂŽs not a treatment :smiley:

er du sikker pÄ det? hva fÄr du ur av pho. siste mails?

Jeg er i alle fall sikker pÄ at de ikke markedsfÞrer det som behandling, og OM det skulle behandle noen sÄ er det en utilsiktet positiv sideeffekt. Som det ikke foreligger konklusiv forskning pÄ, sÄ vidt jeg har fÄtt med meg. Men nÄ har jeg sittet i denne aksjen som en apatisk idiot fra toppen og ned, sÄ mulig AI har skjÞnt en del ting jeg ikke har skjÞnt. Tipper en algoritme ville solgt seg ut for lenge siden :sob:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Nei – forventede utplasserte nye flexiskop i 2023 var ventet Ă„ stĂ„ for 2 % av omsetningen. Hva de allerede utplasserte flexiskopene bidrar med i omsetning stĂ„r det jo ingenting om.
Fasit er jo ogsÄ litt tidlig Ä konkludere med all den tid de Þnsker nedgradering av flexi og det skrives om nye oppgraderte (antagelig hÞy opplÞsning med bedre bilder og enklere i bruk) i planleggingsfasen. Dersom dette materialiserer tror jeg pÄ en hÞyere grad av utplassering av flexiskop ogsÄ.
Noe av problemet i Pho den siste tiden er alle forskyvningene, sÄ ting drÞyer ut. Mulig det er dette markedet priser inn med denne halveringen av marketcap. I mine Þyne ser det ut som en voldsom reaksjon om man ser pÄ siste Q isolert sett. SÊrlig nÄr man tar hÞyde for de historiske svingningene i cysview-salg.

5 Likes

Vil Karl Storz sin stopp av produksjon av flexiskop ha noe Ă„ bety i Europa, eller er det Richard Wolf som er hovedleverandĂžr av disse her?

HÄper for deres skyld som sitter i aksjen at den nÄ fant bunnpunktet igÄr.

Tenkte akkurat pÄ at jeg irriterte meg grÞnn over aksjen tilbake i 2019 da den lÄ mellom 50 og 63, mener Ä huske at motstandsnivÄet den gang var pÄ 63,40, det var en stor seier da den brÞt gjennom der og ikke lenge etterpÄ kastet flere finansakrobater seg pÄ som Spettet etc og sÄ var kursen i 120 kort tid etterpÄ, sÄ kom Hanssons nedsalg og Covid


5 Likes

Hva skjer i europa ( etter tilbakekjĂžpet av ibsen?)
Hvilken leverandĂžr (er ) av scopes velger PHO der?
Er det carl stortz som rÄder grunnen der ogsÄ?

Det mÄ jo ligge et ekstremt potensiale i selskapet dersom en fÄr bort det eneste scopet og erstatte / supplere med andre produsegger / leverandÞrer.

Er kanskje nÊrmere oppkjÞp ogsÄ da?

Europa blir kanskje nÞkkelen som lÄser opp pho dÞren.

Sitter pÄ aksjene mine og mener DS er rette mann.
PHO worldwide
PHO Kina
cevira

Vi har mye Ă„ se frem til

Det er kun i USA at Cysview er lÄst til KS som Drug/Device godkjent combo

I EU kan alle scope leverandÞrer bruke Hexvix., det vil si alle klinikker med alle typer scope. SÄ hva skjer i EU er et godt spÞrsmÄl. Er vel derfor bruken i tysktalende land at er nÊr 30%, i Norden 40%. I Danmark er den enda hÞyere. DS nevnte 80% av 800 kontor i EU er Äpne. Etter overtagelse av Ibsen og med ny sjef har det skjedd veldig lite i EU.

grunnet covid 19?

Ja er nok det. Bruken i tysktalende land viser potensialet i US nÄr alle klinikker kan bruke Cysview med alle typer scope. Vi fÄr krysse fingerne pÄ en snarlig godkjenning fra FDA.

1,5 milliarder mcap pÄ kurs 58

ja kjĂžper du? Ingen bevegelse de siste dagene hos de 20 stĂžrste.

NÄr en ser pÄ antall tilfeller av blÊrekreft i denne artikkelen, og antall tilbakefall sÄ har Photocure ett stort potensial til Ä bli ett selskap med solid overskudd.
Har ikke regnet pÄ kroner her, men det er enorme summer.
Litt usikker pÄ hvor mange prosent av markedet Pho har i dag, men mener det har vÊrt snakk om noen fÄ prosent, sÄ potensialet er enormt.

https://mobile.hospimedica.com/surgical-techniques/articles/294796627/blue-light-cystoscopy-significantly-decreases-recurrence-risk-in-bladder-cancer-patients.html

3 Likes

DS snakker vel om $2 billion market, sÄ det er ikke mye PHO har til nÄ.

Er dette tallet landene Pho er inne i eller bare USA?