Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Ser ikke ut som det hjelper noe særlig med alle disse fancy TA greiene heller :smirk:

Asieris har ikke 3,5 milliarder på bok lenger de har en cash burn på ca. 500 mill i kvartalet i henhold til de siste regnskaps tallene. Skal de kjøpe PHO må de hente mye penger.

Skjønner ikke poenget med å kjøpe pho , iallfall ikke nå.

Asieris trenger å kommersialisere Cevira slik at de får inntekter.
Skal de i tillegg dra med seg et krav om å kapitalisere på et evt kjøp av PHO, så blir det bare enda mer krevende

3 Likes

Enig veldig krevende de trenger alle sine penger til å få fart på Hexvix og Cevira i China og betale milepeler.

De har jo ikke cash burn når totalen for 2023 viser pluss i regnskapet!

Tror nok du har en feil forståelse av TA. TA kan ikke spå fremtidig kurs. Men den forteller ganske greit hva som skjer, hvordan det skjer, hva man gjerne ønsker å se etter en hendelse for å sette en posisjon.

Akkurat nå har vi et brudd under tidligere “støtter”. Hva blir reaksjonen nå? Finner den støtte? Blir det reversal, retest i etterkant?

Dem som kjøpte i denne rangen som lå her oppe dropper muligens posisjonen sin. Får vi volumspike? Osv, osv.

3 Likes

De tallene jeg har sett gir -466.612 free cash flow, de har ikke inntekter av betydning.

2024-01-30/Press release
Shanghai, China, January 30, 2024 – According to the 2023 performance forecast recently announced by Yahong Pharmaceutical, the company’s commercialization process has achieved remarkable results, and the company’s operating income in 2023 is expected to be about 12.7906 million yuan to 15.2662 million yuan, an increase of 12.7645 million yuan to 15.2401 million yuan over the same period of the previous year, and an increase of about 489 times to 584 times year-on-year.

15.2662 mill yuan er ca23 mill NOK ingenting.

Det er mer enn photocure går i pluss.

Det er det jeg alltid har sagt, TA kan brukes til historisk tilbakeblikk.
Utover det blir det bare en masse spørsmål og ingen svar.

Det jeg må få lov å si er at PHO kursen skulle ha vært 10 gangern det den er i dag med Hexvix og Cevira i et verdensmarked, men det må tass noen strategiske grep. PHO og Asieris skulle vært et selskap og notert på NASDAQ børsen. Jeg tror dessverre at PHO ikke greier dette alene med å være et lite norsk selskap med liten likviditet i aksjen og være notert på Oslo børs. Min mening men hva vet eller kan jeg.

"Da Sontum like etterpå befinner seg på Volvat, kan urologen raskt konstatere at Sontum har blærekreft.

En kreftform der en eller flere svulster vokser ut fra urinblærens indre overflate, og som menn løper en tre ganger så høy risiko for å få sammenlignet med kvinner.

Dette gjør kreftformen til den sjette mest vanlige kreftformen blant menn i Norge med 1388 tilfeller i 2022, og hver femte mann med diagnosen dør av kreften innen fem år."

1 Like

Det må jeg si Jubel, her overgår du deg selv med emoji

1 Like

Hvor mange år har ikke PHO tilbudt BLC i USA? Veksten har snilefart. Hvorfor ikke søke samarbeid med en av de store innen BP (og sparke salgskorpset)? Da ville Cysview være tilgjengelig på langt flere sykehus. Si at man da får f.eks 15/20% av markedet. Da ville konkurrerende WLC bli minimert og overlegne BLC bli SOC mye fortere enn med dagens strategi med ett oppsøkende salgkorps (som Photocure betaler) som selger scope for scopeprodusentene. BP gir ikke fra seg monopolet sitt uten motstand. Det er derfor vanskelig for selgerene å få den fremgangen som produktet skulle tilsi.

1 Like

Hva er det du mener BP har monopol på? Det er cytoskop produsentene som selger WLC. De kan vel ikke kalles BP?

1 Like

Vi ligger nå på 200EMA er det håp om at den holder. La oss få den NDA for Cevira så vi slipper mer ned.

Kanskje på tide PHO tar samme grep som Asieris, og kjøper tilbake litt aksjer. Noen som har prøvd å spille det inn for selskapet og fått noe respons? Ca en måned til ceviraresultatene blir presentert, og NDA søknad kan bli levert nårtid som helst.

3 Likes

Det er svart på av ED i kvartalspresentasjoner. Pho er et vekstselskap og kommer ikke til å bruke penger på tilbakekjøp av aksjer.

1 Like

De har da gjort det før. Unødvendig å sitte med 250 millioner på bok når selskapet forventer pluss i regnskapet og milepælsutbetalinger i hundremillionersklassen snarlig.

2 Likes