Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Det er her jeg sliter litt med Ă„ finne noe mer info.

NÄr man leser pÄ hjemmesiden til UroViu stÄr det ingenting om blÄlys eller lignende.
Men leser man meldingen med Asieris nevnes det :

global rights to utilize UroViu’s patented portable single-use cystoscope technology in the domain of fluorescent imaging.

Eneste “fluorescent imaging” i denne sammengeng er jo BLC

SÄ da mÄ det eventuelt vÊre snakk om noe som ikke er pÄ markedet enda og fremdeles under utvikling slik jeg skjÞnner det.

1 Like

Med et lite forbehold : Uroviu hadde ikke blÄtt lys i sine scope for fÄ mnd siden

2 Likes

Jepp, denne avtalen kom i mai 2023. Og jeg har fremdeles ikke sett snurten av noe BLC kompatibelt skop fra den kanten enda.

Men fant denne i tillegg til den jeg postet over her, og her stÄr det spesifikt:

Asieris Pharmaceuticals will obtain exclusive global rights to UroViu’s patented technology of portable single-use cystoscope in the field of fluorescent imaging.

Under the agreement, Asieris Pharmaceuticals will use this patented technology in combination with specific optical imaging agents to conduct research on the application of non-white light imaging technology in the diagnosis and postoperative monitoring of Non-Muscle Invasive Bladder Cancer (NMIBC). At the same time, Asieris Pharmaceuticals will be responsible for the global commercialization of the sterile single-use fluorescent Cystoscope.

From this platform UroViu already have four (4) FDA cleared products launched and adopted by offices and clinics of urology, gynecology and urogynecology in USA.

Jeg kan ikke tolke dette pÄ en anne mÄte at UroViu har/utvikler et nytt skop, som er BLC kompatibelt, som spinner utifra samme plattform som de 4 andre skopene dem har.

1 Like

Hva om selskapet heller kjÞper inn aksjer i markedet til de ansatte enn Ä holde pÄ med det evinnelige opsjonsprogrammet?
Det ville oppfattes som en bedre lÞsning blant investorer enn den stadige utvanningen av aksjer som opsjonsprogrammet stÄr for.
(nesten som smÄ emisjoner Ä regne
)

1 Like

Ja, det er mer vanlig. Og vil vĂŠre fornuftig. Krever ikke mye likviditet.

1 Like

HĂ„ret i suppen kan man ikke finde det kan man jo altid selv tabe et

For min del ser jeg bare frem til q4 2023
Q1,Q2,Q3,Q4 2024.

Stygt redd for at det blir ganske brutalt fall pÄ Q res og det i Kina forblir en spennende mulighet som ikke pÄvirker kursen fÞr det evt faktisk blir noe av

1 Like

Hva bygger du denne sedvanlige pessimismen pÄ?

Og om Kina “blir noe av”? MilepĂŠlsutbetalinger har havnet i pho-kassa, havner i pho-kassa, og det er ingenting som tyder pĂ„ at innbetalingene skal stoppe opp.

4 Likes

De har det med Ă„ levere veldig spinkle tall og stort sett skuffer de markedet hver gang

DNB har vÊrt ganske nÞyaktige i sin estimering av hva som har blitt resultatet i de foregÄende kvartalene, sÄ tror det er bare Ä se pÄ hva DNB har kommet med nÄ for Q4.

Set for strong Q4. Our sales forecast of cNOK133m is slightly above consensus,
mainly because we have included a USD2.5m milestone from Asieris, and implies total
product sales growth (including FX) of c17.5% for 2023, at the lower end of the guided
c17–20% product growth including FX but excluding milestones. The company
previously mentioned a potential large order in Q4, but as there has been no
communication on this topic, we assume the deal has been delayed and will not
materialise until Q1 2024 at the earliest. For 2023, we forecast EBITDA (excluding B/D
costs) of cNOK50.6m, marginally above the guidance of NOK45m–50m.

Skrellet som kom etter Q4 presentasjonen for et Är siden tror jeg hovedsakelig var pÄ grunn av stop i flex scopene. Vi vÊre sÊrdeles positivt om DS har nyheter her.

3 Likes

SĂ„ sĂŠlg og vent om du har ret.

2 Likes

Kursen ersÄ langt ned nesten 10 % i Är, og ca 44 % det siste Äret. Etter mitt syn viser det at det ikke er store forventninger, til tross for at resultatene fra fase 3 (Cevira/Hexvix) i fjor hÞst var en suksess - og det nÊrmer presentasjon av resultatene fra Cevira i mars. Jeg tolker det slik at Aseris hadde ikke samtidig startet arbeidet med kommersialiseringen av Cevira, om resultatene ikke hadde vÊrt overbevisende og at en forventer godkjenning. Jeg synes derfor det er merkelig at kursen i dag ligger pÄ ca. samme nivÄ som 2019 nÄr Cevira avtalen ble inngÄtt - og det irriterer meg at markedet ikke har blitt bedre kjent med hvilket potensiale som ligger i Cevira avtalen. PHO er i dag verdsatt til 1.7 mrd - med ca 250 mill i kontanter - og vi vet alene at milepÊlsutbetalingene fra Cevira avtalen ligger ligger pÄ over 2 mrd
SÄ kommer Ärlig royalty pÄ 10-20 %
 I tillegg vil markedet for Hexvix doble seg i 2025, nÄr en forventer godkjenning i Kina/Taiwan. Jeg har derfor vanskelig for Ä se at ikke store deler av skuffelse allerede er innbakt i kursen
Men dette et kun mine vurderinger.

8 Likes

Mustang Capital Ăžker med 10 000 aksjer i PHO.
Eier nÄ 150 000

1 Like

Ja de plukker opp billige aksjer som kommer pÄ salg, kunne ikke ha gjort det bedre selv. Øyner de en 10 bagger?

1 Like

Ja, det er ikke vanskelig Ă„ vĂŠre enig i det.
Men PHO har tradisjon for Ä skuffe ved kvartalsfremleggelse. De har enda ikke vist at de kan gÄ med overskudd, og de har suspendert guidingen om milliardomsetning. Og Ärene gÄr og gÄr.
Markedet vil se pengene.

1 Like

Men aldri har vel begge fase III oppnÄdd sine endepunkter fÞr.

OG disse resultater presentert. Partner jobber aktivt med NDA og markedstilgang med regulatoriske myndigheter. Det er absolutt noe nytt og sĂŠrdeles viktig verdidriver i biotek. SĂ„ noe nytt skjer, oh yeah!

Prisingen av PHo er egentlig veldig spesiell.

Det er andre biotechselskap pÄ bÞrsen priset til bÄde 2 og 4 mrd, men ikke kommet lenger enn Ä vÊre i fase2 med ett eller flere medikament.

PHO har Cevira gjennom fase 3 og med blockbusterpotensiale. PHO har heller ingen utgifter underveis da hele produktet er utlisensiert.
Likevel er PHO verdsatt til bare 1,7 mrd.

2 Likes

Det er livsfarlig for prisingen av et selskap Ä gÄ fra utvikling av produkt til salg av produkt! :sweat_smile:

1 Like

Kanskje har man et inntrykk av at her gjelder det Ä posisjonere seg, mens man i PHO etter hvert har forstÄtt at det ikke er noe som haster i sÄ mÄte? (PHO var jo ogsÄ priset til det dobbelte for ett par Är siden)

1 Like

SÄ feil kan man ta nÄr et biotekselskap venter tilbakemelding pÄ hele TO sÞknader om markedstilgang fra ref myndigheter? Haster eller ikke, det er ihvertfall markedstilgang i biotek det hele dreier seg om! In the end

Pasienter skal fÄ tilgang pÄ gode tjenester og produkter etter forskning og utvikling! Det er biotek det! Men fÄ biotekselskap forunt Ä fÄ markedstilgang.