Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Hva om selskapet heller kjøper inn aksjer i markedet til de ansatte enn å holde på med det evinnelige opsjonsprogrammet?
Det ville oppfattes som en bedre løsning blant investorer enn den stadige utvanningen av aksjer som opsjonsprogrammet står for.
(nesten som små emisjoner å regne…)

1 Like

Ja, det er mer vanlig. Og vil være fornuftig. Krever ikke mye likviditet.

1 Like

Håret i suppen kan man ikke finde det kan man jo altid selv tabe et…
For min del ser jeg bare frem til q4 2023
Q1,Q2,Q3,Q4 2024.

Stygt redd for at det blir ganske brutalt fall på Q res og det i Kina forblir en spennende mulighet som ikke påvirker kursen før det evt faktisk blir noe av

1 Like

Hva bygger du denne sedvanlige pessimismen på?

Og om Kina “blir noe av”? Milepælsutbetalinger har havnet i pho-kassa, havner i pho-kassa, og det er ingenting som tyder på at innbetalingene skal stoppe opp.

4 Likes

De har det med å levere veldig spinkle tall og stort sett skuffer de markedet hver gang

DNB har vært ganske nøyaktige i sin estimering av hva som har blitt resultatet i de foregående kvartalene, så tror det er bare å se på hva DNB har kommet med nå for Q4.

Set for strong Q4. Our sales forecast of cNOK133m is slightly above consensus,
mainly because we have included a USD2.5m milestone from Asieris, and implies total
product sales growth (including FX) of c17.5% for 2023, at the lower end of the guided
c17–20% product growth including FX but excluding milestones. The company
previously mentioned a potential large order in Q4, but as there has been no
communication on this topic, we assume the deal has been delayed and will not
materialise until Q1 2024 at the earliest. For 2023, we forecast EBITDA (excluding B/D
costs) of cNOK50.6m, marginally above the guidance of NOK45m–50m.

Skrellet som kom etter Q4 presentasjonen for et år siden tror jeg hovedsakelig var på grunn av stop i flex scopene. Vi være særdeles positivt om DS har nyheter her.

3 Likes

Så sælg og vent om du har ret.

2 Likes

Kursen erså langt ned nesten 10 % i år, og ca 44 % det siste året. Etter mitt syn viser det at det ikke er store forventninger, til tross for at resultatene fra fase 3 (Cevira/Hexvix) i fjor høst var en suksess - og det nærmer presentasjon av resultatene fra Cevira i mars. Jeg tolker det slik at Aseris hadde ikke samtidig startet arbeidet med kommersialiseringen av Cevira, om resultatene ikke hadde vært overbevisende og at en forventer godkjenning. Jeg synes derfor det er merkelig at kursen i dag ligger på ca. samme nivå som 2019 når Cevira avtalen ble inngått - og det irriterer meg at markedet ikke har blitt bedre kjent med hvilket potensiale som ligger i Cevira avtalen. PHO er i dag verdsatt til 1.7 mrd - med ca 250 mill i kontanter - og vi vet alene at milepælsutbetalingene fra Cevira avtalen ligger ligger på over 2 mrd…Så kommer årlig royalty på 10-20 %… I tillegg vil markedet for Hexvix doble seg i 2025, når en forventer godkjenning i Kina/Taiwan. Jeg har derfor vanskelig for å se at ikke store deler av skuffelse allerede er innbakt i kursen…Men dette et kun mine vurderinger.

8 Likes

Mustang Capital øker med 10 000 aksjer i PHO.
Eier nå 150 000

1 Like

Ja de plukker opp billige aksjer som kommer på salg, kunne ikke ha gjort det bedre selv. Øyner de en 10 bagger?

1 Like

Ja, det er ikke vanskelig å være enig i det.
Men PHO har tradisjon for å skuffe ved kvartalsfremleggelse. De har enda ikke vist at de kan gå med overskudd, og de har suspendert guidingen om milliardomsetning. Og årene går og går.
Markedet vil se pengene.

1 Like

Men aldri har vel begge fase III oppnådd sine endepunkter før.

OG disse resultater presentert. Partner jobber aktivt med NDA og markedstilgang med regulatoriske myndigheter. Det er absolutt noe nytt og særdeles viktig verdidriver i biotek. Så noe nytt skjer, oh yeah!

Prisingen av PHo er egentlig veldig spesiell.

Det er andre biotechselskap på børsen priset til både 2 og 4 mrd, men ikke kommet lenger enn å være i fase2 med ett eller flere medikament.

PHO har Cevira gjennom fase 3 og med blockbusterpotensiale. PHO har heller ingen utgifter underveis da hele produktet er utlisensiert.
Likevel er PHO verdsatt til bare 1,7 mrd.

2 Likes

Det er livsfarlig for prisingen av et selskap å gå fra utvikling av produkt til salg av produkt! :sweat_smile:

1 Like

Kanskje har man et inntrykk av at her gjelder det å posisjonere seg, mens man i PHO etter hvert har forstått at det ikke er noe som haster i så måte? (PHO var jo også priset til det dobbelte for ett par år siden)

1 Like

Så feil kan man ta når et biotekselskap venter tilbakemelding på hele TO søknader om markedstilgang fra ref myndigheter? Haster eller ikke, det er ihvertfall markedstilgang i biotek det hele dreier seg om! In the end

Pasienter skal få tilgang på gode tjenester og produkter etter forskning og utvikling! Det er biotek det! Men få biotekselskap forunt å få markedstilgang.

Enig med deg i at kursen flere ganger har falt etter Q presentasjoner - men da har en også sett, basert på at kursen har steget i forkant, at det har vært større forventninger til Q tallene enn det vi ser nå (siden kursen har falt en del prosent)?

For øvrig synes jeg som sagt at det er merkelig at kursen ikke gjenspeiler fremtidsutsiktene, gjennom inntektspotensialet som ligger i bl.a. Cevira avtalen - der risikoen har falt drastisk etter fase 3 resultatene, og Aseris hadde aldri startet prosessen med kommersialiseringen om en ikke hadde forventet godkjenning. Det finnes ikke noen konkurrerende behandling - og inntektspotensialet er skyhøyt (snakkes om blockbuster potensialet). Hvor er det derimot skrevet om dette i media? Hvor mange vet hvilket inntektspotensiale dette er for PHO (milepælsutbetalinger/royalty)? Det tror jeg er få. Samtidig vil markedet for Hexvix doble seg om ikke alt for lenge.

Til tross for ovennevnte er kursen den sammen som i 2019…

3 Likes

Vel, min påstand er at mange plutselig kan oppdage at de tok feil.
Mye tyder på at Cevira kommer raskt på markedet.

Det er nok endel som tenker at utbredelsen av Cevira blir like seig som for Hexvix/Cysview. De er veldig ulike, selv om virkestoffet er i samme familie.
Cevira er ikke avhengig av at scope skal utplasseres.

4 Likes

Og Cevira er et produkt som faktisk kan være make it or break it for økonomien i mange land, kina spesielt. Fødsler i Kina er halvvert på 5 år. Dette kan Cevira gjøre noe med.

2 Likes