Ja, ser dessverre ut som få er interesserte i å kjøpe noen lodd foran onsdagens trekning
Den store ordren med installasjon av nye scope som Schneider snakket om, ser ut til enten å være forsinket eller avlyst, ellers går jeg ut fra at det ville ha dukket opp en del nye klinikker på Cysview. Schneider bør snart levere. Dette salgskorpset hans i USA koster selskapet veldig mye i forhold til hva de oppnår av salg.
En ordre betyr ikke det samme som installert. Tar tid å fra en bestilling gjøres til utsyret er på plass og er oppe å går.
Salgskorpset i USA har økt antall rigide skop i USA med 73% siden Q4 2019 og frem til Q3 2023. Til tross for store restriksjoner under covid. Og takten økte etter det nye utstyret kom på markedet. Før lå dem på ensifret antall skop per kvartal. Etter nye skopet kom på markedet, har dem levert tosifret antall økning kvartal til kvartal, bortsett fra Q1 til Q2.
Før eller siden vil dette gi utslag i omsetning på Cysview. Vi begynte å se lovende takter på de siste kvartalene, hvor US har levert over 40 mil revenue. Vi må helt tilbake til Q4 2020 får å se like høy omsetning i US.
Før eller siden vil denne økte mengden med skop begynne å vise seg på omsetningen i USA.
Ja, og ikke minst viktig med et klart og erfarent salgskorps ved nedklassifisering. De vil få mye bedre arbeidsbetingelser da. Er nevnt tidligere at f.eks et sykehus som ellers bruker olympus f.eks kommer ikke til å skifte til Karl storz.
Nedklassifisering ja. Har vi fått i det minste tilbakemelding om at helsemyndighetene har mottatt søknaden? Her kan man gå utfra at det brukes lang tid på å vente på at selskapet får tilbakemelding fra helsemyndighetene om de i det hele tatt har registrert mottak av søknaden.
Å være aksjonær i Photocure krever at man er en tålmodig sjel.
Minner meg om coop reklamen med dovendyret.
Til å være så aktiv som du er på denne tråden, så regner jeg med du også er investert til viss grad. Da bør du også ha kontroll på det du spør om her. For det har blitt kommentert på diverse kvartalsrapporter, presentasjoner, og blitt diskutert her.
Å skrive ifra meg frustrasjonen er kanskje ikke så lurt av meg.
Lite tips. Ta en runde på Q- rapportene. Se på noen videopresentasjoner der rapportene blir presentert. Og ta en runde i excel med tallene. Noen ganger ligger det noe info/nyanser i videopresentasjonene som ikke kommer frem i rapportene.
Mye av det du lurer på, og eventuelt føler frustrasjon eller usikkerhet over vil om ikke forsvinne, iallefall reduseres.
Skjønner at en kan bli frustrert når kursen i løpet av kort tid har falt 17-18 % på relativt kort tid - og nærmer seg MCAP på 1.5 mrd (250 mill i cash) - når det er 5 mnd siden positiv fase 3 (Cevira) og det nærmer seg presentasjon av resultatene. PHO er et biotek selskap som faktisk er igjennom fase 3 i en kreftform (HPV) som ikke har behandling, og er omtalt som en kommende blockbuster (over 10 mrd omsetning pr år), likevel er kursen ned nesten 50 % på ett år og over 10 % i år…En kan virkelig lure på hvorfor aksjonærer ønsker å ta den store risikoen som ligger i biotek, når selv ikke positive fase 3 resultater knapt påvirker kursutviklingen. Med nedgang på 17-18 % den siste tiden er det i alle fall ikke store forventninger til Q4.
Jeg tror det kan være lurt ikke se på kursen hver time/dag - og heller tenke over om det har skjedd noe med selskapet de siste 2 ukene som gjør at en skal endre oppfatning av caset og selge i dag (når en ikke gjorde det når kursen var på kr 69)…
Vicama AS kastet kortene denne uken. De har vært med (på topp50) noen år.
Kan vel se ut som vicama as er et selskap som oppløses - det forklarer vel at de selger og ikke er på aksjonærlisten lenger
Står fortsatt som nr 29 på min oversikt?
Gjennomføring av fusjon
Overtakende foretak
Foretaksnavn: | NYE VICAMA AS |
Organisasjonsnummer: | 831 982 942 |
Forretningsadresse: | Månesigden 2 |
1337 SANDVIKA | |
Kommune: | 3024 BÆRUM |
Organisasjonsform: | Aksjeselskap |
Overdragende foretak
Foretaksnavn: | VICAMA AS |
Organisasjonsnummer: | 931 048 198 |
Forretningsadresse: | Månesigden 2 |
1337 SANDVIKA | |
Kommune: | 3024 BÆRUM |
Organisasjonsform: | Aksjeselskap |
Foretaksregisteret 18.12.2023
Det ser ut til å være en pro forma transaksjon der selskapet egentlig fortsetter med samme navn. (men uten Marianne Ulrichsen?)
MicMic
God fund
Håber at denne opbakning vil hjælpe til godkendelse
Syntes at FDA er noget fodslæbende i denne proces
Kan skyldes konservatisme med WLC 🥸
Læs: WLC Mafiaen
Dansken
For en menigmann som meg, så er det vanskelig å forstå å at nedklassifisering skal ta så utrolig lang tid.
FDA har selv identifisert blc som en høyaktuell nedklassifiseringskandidat, det er en lang historikk å støtte seg på hvis noe fremstår uklart rundt blc og risiko, bransjen selv, og da spesielt KS som ‘eier området’ idag, ønsker nedklassifisering osv.
Hvis Photocure hadde vært et amerikansk selskap så hadde det nok være andre boller
Nice!
1.2% er nok et langt lavere tall en det man hadde i 2023, men likevel.
Blue light cystoscopy has been approved by FDA for well over a decade; yet, according to a large national database, between January 2011 and March 2020, it was used in only 1.2% of index TURBT (transurethral resection of bladder tumor) procedures, leading experts to conclude it is underutilized in the U.S. Only a single manufacturer of this technology (Karl Storz) has entered the U.S. market, although several others market the device abroad, reflecting the resource-intensive nature of the current FDA Class III approval pathway.
Enig i at det er vanskelig for oss lekfolk å forstå at den desidert beste “metode” for å avdekke blærekreft, ikke brukes i mye større grad - tatt i betraktning alle forskningsresultatene (sist fra VA) - og at det ikke foretas de nødvendige grepene for å få til det, herunder å nedklassifisere scopene. Det er et enormt potensiale - når en ser at BLC kun brukes noen prosent. Vi får satse på at godkjenning i Kina kan bidra til en ketchup effekt - Aseris ville ikke brukt så mye penger på fase 3 dersom en ikke mente Hexvix hadde livets rett.
Men akkurat nå er jeg mest spent på Cevira og resultatene fra fase 3 som skal presenteres i mars (Stockholm).
Pølsefingre? Rett opp jo…