Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Tråden begynner å nærme seg en chat for korte kommentarer & egen magefølelse.
Det er ikke alt man trenger å dele, evt samle de i ett/få innlegg

Mulig det hjelper om @Savepig kommer med noen formaninger?

10 Likes

Blir gjerne straks lysere når det virker som mørkest. :relieved:

Teknisk så kan vi snu her i området 59-60. Jeg har personlig satset litt på det mpt min re-entry. Worst case tenker jeg litt går ved ca. MA200 som p.t. ligger nede på ca. 53.5-54.

Alle øyne er på Nykode i dag, men de er miiiilevis og årevis unna å komme dit PHO er i dag.

Ingen vits for deg å melde hvilken posisjon du har tatt før Q4 :rofl:

3 Likes

Det som var en potensiell “nyttårsrakett” er allerede ned over 10% i år. :cry:

Ubegrunnet påstand som fremstår helt gal:
Omsetningen for “kjerneproduktet” vokser jevnt og trutt, og det i et synkende totalmarked.

Det er veldig mange innlegg her idag som er fryktelig lite interessant å lese…

4 Likes

Noen som tar et kjapt blikk på denne tråden vil antagelig mene at her tas det skikkelig rennefart for å snakke ned kursen så godt man kan.

Selv har jeg vært inne i en fire år tid og er vel mer optimistisk enn på lenge. Trivelige milepæl-utbetalinger bekrefter at pho er i farta.
Nå gjelder det bare å legge kvartalspresentasjonen bak oss.

Pho er vel et eksempel på at alenegang mot markedet er en kraftprøve, og selskapet har definitivt trådt vannet i noen år. Men det er underlig med denne pessimismen når det nå endelig løsner i øst.

4 Likes

Aksjekurs er aksjekurs uansett

Ikke så rart det blir en del frustrasjon i småprat tråden når året er 2024 og kursen er 60 kr. Med unntak av det spennende som er på gang i Kina så er selskapet en vandrende katastrofe

Der var vi under 60. Tipper det blir verre og verre frem til Q og så 40 tallet igjen på selveste dagen og i kjølvannet

Selskapet har feilet og virker sjanseløse når det gjelder kjerneproduktet. Et visst håp i et hengende snøre i Kina. Ikke rart folk skygger banen

Man kan sitte i ekokammerne og være så positiv man bare vil. Sannheten er at det er en god oppskrift på å tape penger. Et børsnotert selskap blir målt på aksjekurs og børsverdi. Photocure er en nitrist historie. De har overhodet ikke breaket i USA med sitt kjerneprodukt

1 Like

Dagens pessimise gjenspeiler nok debattantenes posisjonering før neste q-rapport.

4 Likes

Har prøvd å få i gang en fruktbar diskusjon om potensialet til Cevira i China og resten av verden men med lite hell. Da DNB ikke våger å komme på banen men setter verdien til Cevira til null tenkte jeg vi kunne i fellesskap prøve å tilnærme oss en verdi på Cevira for PHO.

Nokså stille fra administrasjonen i Photocure.
Snart dags for en ny oppdatering på opsjonsprogrammet?
Det virker alltid å være første prioritet.

Håper salget av Cysview i USA har tatt seg opp. Der har alltid det største fokuset vært, Og unnskyldninger for lav vekst.

Håper Dan skjønner at han må utvide infoen på Q4 til å omfatte alt som rører seg i selskapet (ikke bare USA/Cysview :sleeping::sleeping::sleeping:).
Potensialet til Cevira og de enorme markeds mulighetene for Photocure sine produkter i Kina må sterkt formidles.

3 Likes

Hva om du påtar deg jobben med å samle informasjon vedr. Photocure og potensialet i Cevira, fremdriften til asieris etc. finner en journalist som tidligere har skrevet om photocure og serverer dem nyhetene på sølvfat?

1 Like

Litt over 1 uke så er det Q presentasjon. Hvem har sagt at det blir så katastrofalt?

Høres ut her nå som full kollaps. Merkelig hvordan det plutselig jamres om alt fra A-Å

Følg presentasjonen og vent på fasit. Er kanskje en fordel å begrunne all negativitet backet med fakta fra Q? Litt tidlig å begynne å fortelle om en såkalt fakta en uke før den blir presentert ved Q?

1 Like

Hjertens enig. Hvis dere ikke er fornøyd med selskapet - selg aksjene og gå videre.
Det ville jeg gjort.

Å bruke forumet som terapeut er en dårlig løsning for alle

3 Likes

Lurt å skru ned forventningene og heller bli positivt overrasket.

2 Likes

Selv lysglimt selges ned i dagens marked. Det skal en skikkelig positiv overaskelse til for å skape stemningsskifte. Noen som tror Dan vil levere det?

Noen som har vært gjennom forstadiet til suksess for biotek selskaper og drar kjensler på reaksjonsmønsteret som vi opplever i PHO pr. dags dato ?
Hvordan ser en typisk trend ut for et selskap før gjennombrudd og godkjenning til markedet?
Er der noen likheter?
Nå er vel ikke suksess i et norsk biotekselskap dagligdags og jeg kan bare bidra med 1 selskap over lang tid som aksjonær.
(ALGETA).
Så , det rare er at selskapet skiller seg så markant ut og at der er flere enn meg som reagerer på dette forholdet.
Selskapet leverer og leverer slik jeg ser det men det fører ikke til noe kursøkning.
Så hva er grunnen?

Eller er alt som det skal være og at det vi erfarer kun er utolmodighet?
Får bare dingle med videre for PHO er jo snart i mål og mange års venting skal ikke kastes i søppeldynga.

1 Like

Det medfører ikke riktighet. Selv halmstrå av lysglimt fører til kurseksplosjon

Lysglimt som at Haaland kjøper Nykode førte til 7-10% oppgang :joy::partying_face:.

Tenk hva fase III og en eventuell markedstilgang da kan føre til😂

Hej Norge

Har akkumuleret noget i dag – kunne have sparet et par tusinde kr med lidt mere is i maven. :grinning:

Lyttet til forum deltagere med teknisk indsigt :grinning:
Meget nyttigt :+1:

Håber Dan løfter sløret lidt for Cevira potentialet på Onsdag

Dansken

3 Likes

Likhet nr.

  1. Det tar mye lenger tid enn man regner med.
  2. Kursen varierer voldsomt fra manisk til depressiv og tilbake.
  3. Det er MANGE konkurrenter, også mange man ikke kjenner til.
  4. Det må alltid innkalles mer penger, man har for lite startkapital.
  5. Utfallet er normalt binært, suksess eller fiasko.
  6. Man blir utsatt for shorting i slike ikke-utbyttegivende selskaper. Kursen kan dermed falle mye mer enn man regner med.

Så hvordan forholde seg til dette underveis?
I perioder lønner det å selge en god del etter raske oppganger, og kjøpe på bunner. Men dette gjelder ikke når man nærmer seg store avgjørelser. Da gjelder kun én ting: Vurdere om det blir suksess eller ikke.
På slutten kan det skje voldsomme endringer i aksjekursen. Normalt lønner det seg da å ta delgevinst, forsøke å få dekket inn sin kostpris. Går det dårlig har man netto ikke tapt sin cash.

Det lønner seg sjelden å sitte fast med aksjen. Det blir nesten alltid store nedturer under marsjen. Så å sikre seg underveis når kursen er bra er viktig.

Man må betale formuesskatt av forventningsverdier hele veien, enda man ikke mottar utbytte og selskapet ikke tjener penger.

I tilfelle Photocure er selskapet kommet så langt at det er kommet gjennom den største risikoperioden. Nå gjelder det å skjære gjennom en del konkurransepunkter, og det gjelder å få ut alt man kan av Asieris. Ved siden av Asieris er innføring og godkjenning av et nytt fleksiskop viktig.
Saphirascopet blir det spennende å høre mer om ved 4Q-presentasjonen. Slår det an slik man håper og Asieris har bevist for HD-LD skop, har Photocure en stabil inntektskilde fremover for egen virksomhet.

Det er selvfølgelig mye mer som kan skrives her, Photocure er ikke noe Warren Buffet-, Coca Cola- selskap. Men jeg vil tro at potensialet på ikke lang sikt er høyt for Photocure.

5 Likes