Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Slipper vel ikke til i USA ?
Stort sett i BRIC landene ?

Jeg tror ikke det er dyp usikkerhet. Store BP gjÞr avtaler og samarbeid. Helt Äpenbart at Kina og India er gigantisk marked. Til overmÄl har Asieris samarbeid med statseiet Sinopharm. Og det regner jeg med er verdt en neve dollars ogsÄ i Asia (statseiet). Vi tror noen ganger at vi er sÄ veldig mye annerledes. Er big state og diverse i US ogsÄ.

Milestones har kommet prompt til PHO. Tenk partner samarbeid og to fase iii studier hvor endepunkter er oppnÄdd og hvor partner sÞker NDA markedstilgang ved regulatoriske myndigheter.

Fundamentale drivere gir ofte plutselig verdi i biotek. Se volatilitet i biotek. PĂ„ godt og vondt.

Er ikke alltid noen Ă„penbar grunn. I biotek er det vel snarere regelen at det plutselig lĂžsner eller stuper

Hva tror du er grunnen til at ikke flere lĂžper etter aksjer da og knuser selgersiden ?

Biotek volatilitet! Name of the game. Ting skjer veldig plutselig. Du fÄr time det du hvis du mener det er mulig. Jeg har aldri klart Ä time en eventuell eksplosjonsartet kursutvikling i noe sÄ volatilt som biotek.

En av grunnene er historikken til PHO har vÊrt i markedet siden 2000 og ikke fÄtt til noe tror mange, ser det pÄ holdningen pÄ et annet forum jeg er inne pÄ. Vil ikke ta i PHO og det er investorer som er aktive hele dagen.

3 Likes

Ja, biotek og pre klinisk, klinisk og de ulike faser tar uhorvelig lang tid! Jeg mener investeringer i biotek ikke er for sÄ mange investorer. Tiden det tar for et produkt er i markedet tar lang tid og risikoen er pÄ mange mÄter enorm. Er det ikke 9/10 som ikke kommer til markedet med et produkt, eller er det fÊrre enn det ogsÄ?

Tror de som kan Biotek (ikke meg) ser at PHO er nÊre holy grale nÄr selskapet har to fase III studier med oppnÄdde endepunkter og hvor partner sÞker NDA markedstilgang at noe stort kan vÊre pÄ gang?

Det er sikkert mange nÄ som har PHO pÄ radaren men vil vente pÄ phase III Cevira studien og NDA i China. Kommer NDA i EU og US samtidig tror jeg det tar av. Vi mÄ fÄ og unna Q4 resultatet blei en skrell etter Q4 i 2023.

1 Like

Hvorfor gjorde de da studiet globalt istedet for kun i Kina? Amerikanerne fÄr ogsÄ livmorhalskreft.

1 Like

Det Ă„ gjĂžre studiet globalt er ikke det samme som markedstilgang

Erling Braut Haaland og milliardĂŠrvenn Arne Fredly

kjÞper nÄ i Nykode kan vi fÄ de interessert i PHO ogsÄ?

Amerikanerne fÄr kreft pÄ lik linje om ikke mer enn alle andre, sÄ hvorfor skulle de ikke fÄ markedsadgang? Til og med amerikanerene er sÄ fremsynte at de skjÞnner at nedgang i fÞdselsratene er dÄrlig for Þkonomien i landet.

2 Likes

Fordi de har en lei tendens til Ă„ holde kinesiske selskaper unna markedet. Ser det skjer masse rundt livmorhalskreft studier i statene, men det er kanskje noe helt annet

HĂ„per i hvert fall at ikke Q4 presentasjonen blir det sedvanlige pjattet man har blitt servert de siste 4 Ă„rene.

Tror ikke jeg orker en ny tur ned pÄ 40-tallet.

Vel, potensialet er stort og vÊrt det lenge, men jeg tror investorene er lite villig til risiko og venter heller til man ser at ting gÄr rette veien. F.eks ser at salget Þker betydelig (hvilket jeg tror vi mÄ vente til nedklassifiseri g skjer).

Er Nykode en slags potensiell konkurrent til Cevira? Vet det er vaksine

Vet ikke men uansett er det langt frem for NYKODE, er i phase I eller phase II med sin vaksine.

1 Like

Nei.

2 Likes

Her var det mye negativt
.

1 Like

Det som er mest negativt er den begredelige kursutviklingen.

1 Like

PĂ„ mikroskopisk volum, det er omsatt mindre aksjer i dag enn jeg personlig har.

2 Likes