Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Her var det mye negativt
.

1 Like

Det som er mest negativt er den begredelige kursutviklingen.

1 Like

PĂ„ mikroskopisk volum, det er omsatt mindre aksjer i dag enn jeg personlig har.

2 Likes

TrÄden begynner Ä nÊrme seg en chat for korte kommentarer & egen magefÞlelse.
Det er ikke alt man trenger Ä dele, evt samle de i ett/fÄ innlegg

Mulig det hjelper om @Savepig kommer med noen formaninger?

10 Likes

Blir gjerne straks lysere nÄr det virker som mÞrkest. :relieved:

Teknisk sÄ kan vi snu her i omrÄdet 59-60. Jeg har personlig satset litt pÄ det mpt min re-entry. Worst case tenker jeg litt gÄr ved ca. MA200 som p.t. ligger nede pÄ ca. 53.5-54.

Alle Þyne er pÄ Nykode i dag, men de er miiiilevis og Ärevis unna Ä komme dit PHO er i dag.

Ingen vits for deg Ă„ melde hvilken posisjon du har tatt fĂžr Q4 :rofl:

3 Likes

Det som var en potensiell “nyttĂ„rsrakett” er allerede ned over 10% i Ă„r. :cry:

Ubegrunnet pÄstand som fremstÄr helt gal:
Omsetningen for “kjerneproduktet” vokser jevnt og trutt, og det i et synkende totalmarked.

Det er veldig mange innlegg her idag som er fryktelig lite interessant Ă„ lese

4 Likes

Noen som tar et kjapt blikk pÄ denne trÄden vil antagelig mene at her tas det skikkelig rennefart for Ä snakke ned kursen sÄ godt man kan.

Selv har jeg vÊrt inne i en fire Är tid og er vel mer optimistisk enn pÄ lenge. Trivelige milepÊl-utbetalinger bekrefter at pho er i farta.
NĂ„ gjelder det bare Ă„ legge kvartalspresentasjonen bak oss.

Pho er vel et eksempel pÄ at alenegang mot markedet er en kraftprÞve, og selskapet har definitivt trÄdt vannet i noen Är. Men det er underlig med denne pessimismen nÄr det nÄ endelig lÞsner i Þst.

4 Likes

Aksjekurs er aksjekurs uansett

Ikke sÄ rart det blir en del frustrasjon i smÄprat trÄden nÄr Äret er 2024 og kursen er 60 kr. Med unntak av det spennende som er pÄ gang i Kina sÄ er selskapet en vandrende katastrofe

Der var vi under 60. Tipper det blir verre og verre frem til Q og sÄ 40 tallet igjen pÄ selveste dagen og i kjÞlvannet

Selskapet har feilet og virker sjanselÞse nÄr det gjelder kjerneproduktet. Et visst hÄp i et hengende snÞre i Kina. Ikke rart folk skygger banen

Man kan sitte i ekokammerne og vÊre sÄ positiv man bare vil. Sannheten er at det er en god oppskrift pÄ Ä tape penger. Et bÞrsnotert selskap blir mÄlt pÄ aksjekurs og bÞrsverdi. Photocure er en nitrist historie. De har overhodet ikke breaket i USA med sitt kjerneprodukt

1 Like

Dagens pessimise gjenspeiler nok debattantenes posisjonering fĂžr neste q-rapport.

4 Likes

Har prÞvd Ä fÄ i gang en fruktbar diskusjon om potensialet til Cevira i China og resten av verden men med lite hell. Da DNB ikke vÄger Ä komme pÄ banen men setter verdien til Cevira til null tenkte jeg vi kunne i fellesskap prÞve Ä tilnÊrme oss en verdi pÄ Cevira for PHO.

NoksÄ stille fra administrasjonen i Photocure.
Snart dags for en ny oppdatering pÄ opsjonsprogrammet?
Det virker alltid Ă„ vĂŠre fĂžrste prioritet.

HĂ„per salget av Cysview i USA har tatt seg opp. Der har alltid det stĂžrste fokuset vĂŠrt, Og unnskyldninger for lav vekst.

HÄper Dan skjÞnner at han mÄ utvide infoen pÄ Q4 til Ä omfatte alt som rÞrer seg i selskapet (ikke bare USA/Cysview :sleeping::sleeping::sleeping:).
Potensialet til Cevira og de enorme markeds mulighetene for Photocure sine produkter i Kina mÄ sterkt formidles.

3 Likes

Hva om du pÄtar deg jobben med Ä samle informasjon vedr. Photocure og potensialet i Cevira, fremdriften til asieris etc. finner en journalist som tidligere har skrevet om photocure og serverer dem nyhetene pÄ sÞlvfat?

1 Like

Litt over 1 uke sÄ er det Q presentasjon. Hvem har sagt at det blir sÄ katastrofalt?

HĂžres ut her nĂ„ som full kollaps. Merkelig hvordan det plutselig jamres om alt fra A-Å

FÞlg presentasjonen og vent pÄ fasit. Er kanskje en fordel Ä begrunne all negativitet backet med fakta fra Q? Litt tidlig Ä begynne Ä fortelle om en sÄkalt fakta en uke fÞr den blir presentert ved Q?

1 Like

Hjertens enig. Hvis dere ikke er fornÞyd med selskapet - selg aksjene og gÄ videre.
Det ville jeg gjort.

Å bruke forumet som terapeut er en dĂ„rlig lĂžsning for alle

3 Likes

Lurt Ă„ skru ned forventningene og heller bli positivt overrasket.

2 Likes

Selv lysglimt selges ned i dagens marked. Det skal en skikkelig positiv overaskelse til for Ă„ skape stemningsskifte. Noen som tror Dan vil levere det?

Noen som har vÊrt gjennom forstadiet til suksess for biotek selskaper og drar kjensler pÄ reaksjonsmÞnsteret som vi opplever i PHO pr. dags dato ?
Hvordan ser en typisk trend ut for et selskap fĂžr gjennombrudd og godkjenning til markedet?
Er der noen likheter?
NĂ„ er vel ikke suksess i et norsk biotekselskap dagligdags og jeg kan bare bidra med 1 selskap over lang tid som aksjonĂŠr.
(ALGETA).
SÄ , det rare er at selskapet skiller seg sÄ markant ut og at der er flere enn meg som reagerer pÄ dette forholdet.
Selskapet leverer og leverer slik jeg ser det men det fĂžrer ikke til noe kursĂžkning.
SĂ„ hva er grunnen?

Eller er alt som det skal vĂŠre og at det vi erfarer kun er utolmodighet?
FÄr bare dingle med videre for PHO er jo snart i mÄl og mange Ärs venting skal ikke kastes i sÞppeldynga.

1 Like