Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Hvis man da har småskremte aksjonærer og tynn ordrebok, så kunne man hatt “flaks” og fått printet ett salg på den kursen og med det trigget stoplosser. I tillegg hadde det også sett grisestygt ut teknisk.

2 Likes

210.000 aksjer på en time er ganske heftig til å være Photocure.

1 Like

1 Like

Det ble jeg allerede etter Q4 2022 og her sitter jeg fremdeles langt nede i gjørma :rofl:

Photocure burde kanskje forske på behandling av magesår, for det er det man får av å være aksjonær her.

1 Like

Det er tungt å drive i USA, ingen tvil om det.
Men jeg personlig synes rapporten i det store er oppløftende og jeg tror de er på riktig vei. Så kan man si at regnskapet reddes av utbetalinger fra Asieris.
I mitt hode er utlisensieringen og inntekter derfra endel av butikken til Photocure og den vil fortsette å være det og etterhvert som produktene rulles ut gi betydelige bidrag.

Men, eget produkt og salg er en kamp, uten tvil, jeg tror de dog vil lykkes, men det har tatt fryktelig lang tid.

8 Likes

Jeg synes også dette var en bra rapport. Ikke egnet til verken kjøp eller salg. Viser IMO at man er på rett vei, selv om det ikke går veldig raskt i USA. Storordren er utsatt men de virker jo veldig sikre på at den kommer…

Det ble klasket relativt heftig på salgsknappen i dag tidlig, lenge siden en så stor volumbar på korte tider (15m chart her).

Foreløpig så er ikke det tekniske bildet enormt endret, men klart her bør man se an tredagersregelen om den finner støtte innenfor den lange opptrenden, eller om det starter et mer langsiktig nedsalg.

1 Like

Mye av nedturen kom på ett 1 sek bar. Noen lempet ut over 20000 aksjer på 1 sek.

4 Likes

Når man vet at 42 flex scope, som antagelig har hatt høyere frekvens enn rigide, er tatt ute av drift siste året ( 27 igjen), så er dette egentlig ganske solid:

10 Likes

Når det kommer til den større ordren, så kan det ha noe med å gjøre med allokering av investeringer i forhold til regnskap og kvartal hos kjøper. Er ikke billig utstyr dem skal kjøpe. Og hvis det er en større ordre så er det snakk om en betydelig investering.

Vet iallefall at i bransjen jeg jobber i, så blir kjøp og investeringer skjøvet på for å falle innenfor kvartal. Både dradd til seg og skjøvet fra seg for å havne innenfor ønsket årsregnskap også.

Har også vært borti at utstyr er blitt delt opp i mindre kjøpsordre, for å fordele det utover. Ser bedre regnskapsmessig ut tydeligvis :man_shrugging: Vi ender jo opp med samme utstyr til slutt uansett. Så man må være glad i tall og regnskap for å se logikken.

1 Like

PHO har vært blant mine bedre investeringer etter inn på 30+ og ut med en god slump på 138. Men synes selskapet ser langt mer spennende ut nå enn da kursen lå og vaket rundt 150 for et par år siden. Tror vi ender i pluss i dag når markedet får summet seg litt og presentasjonen er fordøyd.
Dersom ikke Asieris mot alle formodninger skulle feile, storordren glippe og makro tryne, ville det overraske meg stort om ikke PHO setter ATH i løpet av året.

7 Likes

Det som jeg synes er merkelig, er at kursen steg opp til over kr 64 (dvs. Over 6 %) i starten, på stort volum - mens det i løpet av noen minutter ble solgt ned til under kr 57 (dvs. en nedgang på over 11 %) på et volum som var lavere. Dette er etter mitt syn ikke veien å gå dersom en ønsker å få mest mulig for aksjene, ikke veldig rasjonelt…

1 Like

Bra at Handelsbanken som har kursmål på kr 135 - og som også har uttrykt at Q4 var bedre enn deres estimater - er mer å stole på:)

4 Likes

Amateur hour. Ikke noe å trekke mye slutninger av.

1 Like

Har en magefølelse på at det kan gå like fort oppover nå når det snur.

1 Like

Det er vel plassering av scope som skuffer, kan håpe Dan kan snakke litt mer om det senere i dag.
Alt tar så lang tid med photocure …

Alt er relativt. Tid. I biotek….og når et biotekselskap har to assets hvor det søkes markedstilgang kan sies å være en suksess? Ingen gjeld og inntekter. Og cashbeholdning på 260 millioner kr.

Skuffer på tall? Det er vel ikke riktig. Flere her greier ut om det over. Kursutviklingen skuffer. Enig i det!

Slik jeg har sett husa og deres estimat (kursmål 95-130kr) slår vel Photocure estimatene stort sett ved Q?!

4 Likes

Høres ut som noe som vil medføre lite tilbakekjøp av aksjer i første omgang, så det kan du umulig være for :wink: