Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Vi fÄr trÞste oss med at det kunne vÊrt enda verre.

En ting er i hvert fall sikker, jeg har “investert” min siste krone i bingotek. Fra nĂ„ av kommer jeg Ă„ holde meg til mer fornuftige greier.

Da kursen i PHO stupte i fjor, uten noen Äpenbar grunn, fÞlte jeg litt pÄ panikk og mÄket ut det jeg hadde i ULTI. Jeg har siden angret pÄ det noen ganger. (SelvfÞlgelig ikke idag.)
Men jeg tenker at noen kan fÞle pÄ det samme idag, og sikrer ved Ä selge PHO selvom det ikke var planlagt.
Det er jo grusomt nÄr kanskje surt oppsparte penger fordamper pÄ noen minutter. All sympati til de som har opplevd dette idag.

1 Like

Photocure er et etablert selskap med omsetning og inntjening, at markedet sender PHO ned fordi Ultimovacs feilet, er bare merkelig, men ikke overraskende.

2 Likes

Det er “nĂ„r blodet renner i gatene” man skal kjĂžpe. Ikke selge.

Jeg regner med at de som kjĂžper PHO idag kan gjĂžre noen raske prosenter, kanskje allerede til i ettermiddag.

2 Likes

Det er nok fordi caset og kursen i veldig stor grad handler om noe som er uavklart i Kina

Bransjen ble rystet i dag og det smitter over pÄ andre uavklarte situasjoner i norske biotekaksjer, uansett grunn. Med uavklart mener jeg at markedstilgang ikke er godkjent og flere her har vel pÄpekt at det tar lengre tid enn ventet.

Det stemmer ikke @Bingo123. Hva slags konspirasjon vil du sette i gang nÄ?

Helt standard regulatoriske vurderinger ved NDA. Photocure er sÄ «heldige» Ä inneha to indikasjoner med oppnÄdde endepunkter i fase III studier og det sÞkes markedstilgang.

Slutt Ä hovere og gledes over Ulti og at medisin feiles. Gled deg heller over selskap der det stadig gÄr fremover til glede for pasienter

Potensiale er enormt knyttet til det som foregÄr i Kina, men kursen gjenspeiler ikke annet enn normal drift. SÄ her er jeg uenig med deg, Bingo.

3 Likes

Hovere ?? Jeg tapte en god del penger selv. Syntes det var umulig Ă„ ikke satse litt til tross for at jeg var livredd. PrĂžver bare Ă„ gi uttrykk for hvordan jeg tolker situasjonen.

Det er flere som fÞlge av meldingen til Ulti har valgt Ä selge alt innen biotek (besluttet aldri rÞre biotek igjen) - det pÄvirker selvfÞlgelig andre biotek selskaper pÄ OSE, herunder PHo. Jeg har forstÄelse for det - samtidig er det helt irrasjonelt, ettersom resultatene fra fase 2 i Intitum og kursfallet i Ulti har fundamentalt sett ingen overfÞringsverdi til PHO. SÄ fÄr enhver finne ut om dagens kursfall i PHO er en kjÞpsanledning eller ikke.

4 Likes

SĂ„ du redigerte til noe, det modererte det du skrev versus konspirasjon fĂžr redigering.

Jeg synes faktisk det er positivt Ä inneha NDA hvor regulatoriske myndigheter vurderer markedstilgang. Det er som vi sÄrt har erfart svÊrt fÄ biotekselskap som innehar denne verdien. Dessverre. Skulle gjerne sett flere medisiner og norsk biotek med fremgang til fase III og sÞknad markedstilgang!

Klart det er positivt, men det er fortsatt ikke avklart. Og det vil uansett ta tid. Og Kina er kontroversielt mtp ett Kina politikken osv
SkjÞnner at dette er nok en case som gir et rush og drÞm om endelig mangegangern(kjenner pÄ det selv ogsÄ), men tror det er viktig Ä huske pÄ at ogsÄ her kan det dukke opp ting.

1 Like

Helt enig. Ingen har sagt at Photocure har fÄtt markedstilgang. Fortsatt risiko Äpenbart men den er redusert. Fakta er at fÄ selskap kommer sÄ langt som Ä sÞke markedstilgang i bioteksektoren

Photocure ble ikke forsket fram i gÄr. SÄ ja. Det tar tid. Verdifull tid forelÞpig for Photocure. HÄper selvsagt pÄ tilgang til markedet slik at pasienter kan nyte godt av forskning og utviklingen. Cevira data blir spennende Ä se om noen dager. To konferanser har Cevira fÄtt tilgang til. Hexvix er det vel sendt inn NDA sÞknad allerede?

Hele helsesektoren er ned 20% idag. Den er nÄ i minus for de 10 siste Ärene.
Jeg tenker at det da ikke kan vÊre sÄ lenge fÞr den snur opp igjen. Den mÄ tredobbles for Ä nÄ 2021 nivÄ.

1 Like

Bingo123 - du har skrevet mange ganger at Kina er kontroversielt mv, hva tenker du pÄ her? Kina har uttrykt bekymring om fÄ barnefÞdsler - og bekjempelse av livmorhalskreft er helt klart en viktig del for Ä fÄ flere barn, sÄ etter mitt syn kan dette tale for fortgang (fast track) i sÞknandsprosessen - og at en kan fÄ behandlingen (Cevira) ut i markedet raskt. Aseris har ogsÄ virkelig stÄtt pÄ for Ä fÄ gjennomgfÞrt fase 3, holdt seg innenfor fristene som er satt - og har betalt alle engangsutbetinger som en er forpliktet til iht avtalen med PHO. SÄ hva er det du er sÄ bekymret for ift Kina?

PHO er i dag verdsatt til ca 1.5 mrd (inkludert 300 mill i cash). Vi vet at det er utrolig kostnadskrevende med all forskningen og gjennomfÞringen av fase1, 2 og 3. Jeg har ikke oversikt over hvor mye det har kostet ift Cevira - men jeg tipper at vi fort er hvertfall i nÊrheten av 1 mrd (og det har tatt totalt over 10 Är). Videre er det utrolig stor risiko - der vi i dag ser at Ulti ikke nÄdde milepÊlen pÄ fase 2 i Intitum. Derfor er det etter mitt syn helt utrolig at PHO - med avtalen de har med Aseris og suksess i fase 3 etter alle disse Ärene - totalt prises til summen av kostnadene til Cevira forskningen
 Ja, de har fortsatt ikke fÄtt endelig bekreftelse pÄ markedsadgang - men hvor er logikken? Etter min oppfatning, nÄr mange har brent seg pÄ Ä ta stor risiko i biotek, burde en prise de som faktisk har opplevd Ä nÄ milepÊlene til og med i fase 3 hÞyere enn kostnadene ifm forskningen (Cys/Hexvix kommer i tillegg)


6 Likes

SĂžknaden ift Hexvix ble sendt inn nov 2023.

1 Like

Hva er det som er uavklart i kina? Om de fÄr godkjent hex og cevira? NÄr det skjer?

Greit Ă„ tegne spĂžkelser, men fint om der litt mer konkret

2 Likes

De har ikke fÄtt ok pÄ markedstilgang ennÄ.
Og nÄr det gjelder blÄtt lys vet ikke hvor bra det kommer til Ä gÄ.
Alt tar lang tid.
Og politisk sÄ er kanskje den ett Kina politikken og mulig angrep pÄ Taiwan noe forstyrrende. Men mulig det siste ikke har noe Ä si
Hvorfor tror du kursen er 54 kr @Hayen ?

Ja, hvorfor ikke trekke inn mulig utbrudd i Yellowstone med det samme.

Nei, men ingenting tyder vel pÄ at sÄ ikke skjer

SÄnn er det i farma, og forsÄvidt ogsÄ de fleste andre bransjer

2 Likes

Slik jeg oppfatter det sÄ legger du opp forventninger i stor grad basert pÄ blue sky scenario.

Nope, sĂŠrs uenig bingo. For det fĂžrste er jeg meget imponert hvis du er aksjonĂŠr?

Skribent for tale for seg selv.

Men det mest Äpenbare er ordinÊre driftsinntekter pÄ halv milliard.

Ikke minst for de to indikasjoner som ikke tillegges verdi i analyser. Risiko er redusert etter Är med forskning og utvikling og statistikk. SÄ verdier kan eksempel vÊre pÄ nÊre en mulig markedstilgang med tilhÞrende redusert risiko over Ärene med preklinisk, klinisk og fase I, fase II, fase III og oppnÄdde endepunkter. Innsender sÞknad markedstilgang, NDA.

Som du ser ikke tatt ut av det blÄ at risiko er redusert.