Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Hvis det er sÄ sikkert som dere tror, hvorfor kommer ikke flere store aktÞrer inn og kjÞper en hel haug av aksjer?

Sikkert? Hvem sier det. Markedsverdier er kanskje det vi forhÄpentligvis diskuterer.

Kursen er det den er den. Det kan ikke diskuteres. Det kan diskuteres om det finnes ytterligere verdier enn det markedet nÄ gir selskapet. Finnes det feilprising for eksempel?

1 Like

Igjen en dag der det er en ekstrem styrke for Photocure at de har sÄ sterk finansiering.

3 Likes

KjĂžpt pho og nykd i morres

1 Like

Sabla irriterende at Ulti-fiaskoen ogsÄ rammer oss hardt prÞvede PHO aksjonÊrer.

Ulti var blÄst opp til over 4 milliarder MCAP. Finnes der andre norske biotek ballonger som stÄr pÄ tur til Ä sprekke, eller kan man slappe litt av for en stakket stund?

Dette var egentlig det siste vi trengte nÄ rett fÞr Cevira presentasjonene, er redd folk flest nÄ har helt mistet troen pÄ denne sektoren.

Du anfÞrer mye usikkerhet og negativitet rundt PHO. Jeg har ennÄ til gode Ä hÞre deg ytre noe positivt om hvorfor du likevel mener det er verdt Ä sitte med aksjer i selskaper? Hvorfor holde de gode argumentene for deg selv?

Gitt at du har aksjer her, sÄ antar jeg at du ikke bare har gÄtt inn i selskapet for Ä fÄ en anledning til Ä sutre?

Dagen i dag er tung. Vi sliter med en ekstrem biotek-aversjon som rammer selskapene over hele linja - forsterket av fadesen i Ulti. Tapte selv mye her.

PHO er heldigvis i en helt annen situasjon med produkter i markedet og der flere etter alle solemerker er pÄ vei. Men selvfÞlgelig med den risiko for det uventede som vel finnes i alle bÞrsnoterte selskaper.
Photocure som selskap har ogsÄ et klart forbedringspotensiale. Men nÄ fÄr vi hÄpe det endelig lÞsner. 2024 blir et sÊrdeles viktig og spennende Är.

Men ogsĂ„ vi mĂ„ regne med en negativ effekt av at for mange vil norsk biotek bli en “No-Go-Zone” en god stund fremover.

NB! NĂ„ er det vel bare knapt 10 dager til Asieris sin presentasjon.

4 Likes

Jeg klarer ikke la vÊre Ä prÞve i tilfelle det gÄr veien. Og har vÊrt i PHO sÄ lenge at jeg gÄr ikke ut nÄ nei.
Alle jeg kjenner som driver med aksjer sier omtrent det samme, «sparing i enkeltaksjer gÄr til helvete, men fondene gÄr bra»
SÄ egentlig skulle alle gÄtt over til fond, men de klarer ikke slutte Ä hÄpe Ä tro at aksjene de har valgt ut en dag skal lykkes. Omtrent sÄnn er det med min PHO investering ogsÄ.

Da er litt av ULTI-restene plassert i PHO. HĂ„per det er plass til noen skipbrudne stakkarer.

11 Likes

OK- Den er grei. Men det er jo synd at sparing i aksjer skal gÄ sÄnn utover humÞret.

SÄ er det jo fint med ulike syn pÄ selskapene man diskuterer. Men de som enten bare ser himmel eller bare ser helvete vil slite litt med troverdigheten over tid.
Som en tidligere skal ha sagt finnes det mer mellom himmel og helvete enn de fleste andre steder. Blant annet PHO - forhÄpentligvis pÄ stigende kurs nÄr Ulti-stÞvet har lagt seg.

1 Like

Chartet i og for seg uendret i dag. For de store og viktige investorene tror jeg ikke det er noe sĂŠrlig smitte fra ulti og nykd.

1 Like

Er vel heller like naturlig at det etter denne dagen blir investert mer «risikovillig» kapital i Pho - og som nÄ er, relativt sett, lavrisiko innen denne sektoren ?

1 Like

Ja det burde

1 Like

Alle er velkomne i PHO. Problemet har vÊrt at alt for fÄ smÄ investorer, som skjÞnner seg pÄ biotek, har vÊrt investert i Photocure.

1 Like

Tja, de 20 stĂžrste som eier over 55% av PHO innehar biotek kompetanse de. Og sikkert mye annen god kompetanse.

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

For oss (U) som ser etter nye beiter med knuste glass flasker og oppflerret aluminiums bokser, kan ikke en pho ekspert skrive en liten heis pitch / oppsummering?

1 Like

HÞyere omsetning enn pÄ lenge.

Om vel en uke fÄr vi en god indikasjon pÄ om/at norsk biotek er velegnet til mer enn solid formues-drenering.

1 Like

Jeg har vÊrt kortsiktig inne i PHO fÞr med godt hell. Det mest spennende for min del er Cevira og potensialet sin ligger der for M&A / inntekter der. Her kommer det ph3 data som har PE-met som late-breaker innen kort tid. Cysview delen av selskapet er ogsÄ spennende, men der tar ting lang tid. Noe de som har vÊrt med lenge her vet bedre enn noen.

1 Like

Takknemlig for flere nye i Photocure som jeg rekker bare til anklene i medisinsk/biotek forstÄelse siden jeg forstÄr meg langt bedre pÄ energiaksjer. Jeg er langsiktig p.g.a. folk som orker Ä forklare hvorfor PHO er en god investering i forhold til mcap og potensiale. :wink:

2 Likes

Jeg vil jo anbefale alle som vurderer PHO Ă„ lese Q rapporter og “objektive” kilder - men her fĂžlger noen headlines:

  • Har produkt ute i Europa/USA (blĂ„lys/Cys - brukes for Ă„ avdekke blĂŠrekreft). Hadde omsetning pĂ„ litt under 450 mill totalt i 2023. Potensialet ligger mye hĂžyere - all forskning viser en mye hĂžyere avdekking av blĂŠrekreft sml med dagens SoC (hvittlys) - men her har det vĂŠrt utfordringer ifm scope, og ting har derfor tatt lang tid. ForhĂ„pentligvis fĂ„r vi i USA snart svar pĂ„ nedskallering (scope) - vil kunne gi et stort boost i salget. Vi venter ogsĂ„ pĂ„ en stor ordre i Q2. Selskapet har guidet positivt driftsresultat pĂ„ denne delene av virksomheten
  • PHO har inngĂ„tt en avtale med Aseris om salg av blĂ„lys (Hexvix) i Kina. MilepĂŠlene I fase 3 ble mĂžtt i august 2023, sĂžknad om markedsgodkjenning ble sendt til myndighetene nov 2023. PHO har krav pĂ„ diverse engangsutbetalinger og royalty. Markedet for blĂ„lys vil bli doblet
  • PHO utlisensierte Cevira til Aseris 2019, der Aseris tok alle kostnadene med Fase 3 (melding om at milepĂŠlene ble mĂžtt kom i sept 2023). Resultatene vil bli presentert pĂ„ konferanse i Stockholm 13. til 16. mars (Eurogin) og San Diego 17. mars. Aseris skal stĂ„ for kommersialisering/salg - der PHO fĂ„r 10-20 % av salget. I tillegg fĂžlger det av avtalen at PHO skal fĂ„ utbetalt diverse engangsutbetalinger (opp til 250 mUSD), bl.a. vil godkjenning i Kina alene gi utbetaling pĂ„ 13 mUSD. Det er mulig at fase 3 ogsĂ„ gir mulighet for Ă„ sĂžke godkjenning I Europa - usikkert om det er behov for tillegsstudier for Ă„ sĂžke i USA. Godkjenning I USA/Europa vil gi engangsutbetaling pĂ„ 36 mUSD alene. Ellers er store deler av engangsutbetalingene knyttet til diverse salgsmĂ„l. Det er ennĂ„ ikke avklart om Aseris fĂ„r fast track.

Hovedgrunnen til at jeg er investert i PHO er Cevira. Avtalen med Aseris gir et utrolig stort potensiale - sÊrlig sett ift risiko/reward, tatt i betraktning at PHO i dag kun er priset til rett over 1 mrd (eksl kontanter). PHO pÄtar seg ingen kostnader - og det er derfor ikke behov for emisjon (har ca 260 mill NOK i cash). Jeg er selvfÞlgelig ikke objektiv - og alle mÄ selv stÄ til ansvar for sine investeringer - men etter fase 3 (Cevira), er det for meg helt ulogisk (sett opp mot risk/reward) at PHO kun skal prises til litt over 1 mrd og faller over 7 % pÄ grunn av resultatene for Ulti i fase 2 (Intitum).

9 Likes

Hej Norge

“Da er litt av ULTI-restene plassert i PHO. HĂ„per det er plass til noen skipbrudne stakkarer”

Du skal vĂŠre velkommen :slight_smile:

Ulti et stort tab for Norge og AktionĂŠrer.

Selv med et tab pÄ over 7% i dag er jeg blevet mere glad for mine Photocure

SpĂŠndene med EUROGIN og San Diego om under 14 dage

Dansken

2 Likes