Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

317.582 aksjer omsatt i dag. Temmelig heftig til Ă„ vĂŠre PHO. HĂ„per det var en wash-out av ustabil aksjonĂŠr masse.
Det som M73102 har listet opp er fortsatt inntakt.
Dragsuget etter Ultimo forliset var kraftig. Holder oss fortsatt flytende
 :sweat_smile:

1 Like

Ja - PHO er sml. med andre norske biotek selskaper i en unik situasjon ved at en er “selvdreven” og har ikke behov for tilfþrsel av kapital. Finansmarkedet innen biotek er tþft om dagen - se bare hva som dessverre skjer med Hubro:

4 Likes

Jeg fĂžlger ikke listene i Photocure lenger, men litt artig Ă„ se forskjellen pĂ„ topp 20 nĂ„ versus mars 2019​:grinning::grinning:
En smule bedre aksjonÊrstruktur nÄ enn den gang mtp finansielle institusjoner.


Enda bedre illustrert dersom listen var uten High Seas som solgte ut alt etterhvert.
Det har skjedd store endringer.

2 Likes

Ja Rodjer - det har skjedd store endringer bĂ„de fundamentalt og pĂ„ eiersiden siden 2019​:grinning::+1: NĂ„r ser vi deg igjen som aksjonĂŠr i PHO?

Tusen takk for at du fortsatt bruker tid pÄ PHO og deler info - selv om du pr i dag ikke eier aksjer i selskapet.

1 Like

Savner litt en stĂžrste eier Hansson, som ihvertfall forsĂžkte Ă„ holde ledelsen litt i Ăžrene. NĂ„ er det lite Ă„ se til aktivt eierskap.

2 Likes

Som tidligere meddelt sÄ er ikke pengesekken ubegrenset for en alminnelig smÄsparer og innimellom blir man sittende lenger enn forutsatt i enkelte aksjer grunnet at ting tar lengre tid enn man trodde i tilleg til svak kursutvikling.
Vi fÄr se etterhvert, fÞlger Photocure fra utsiden med stor interesse og kjenner med stor grad av sikkerhet at det blir veldig kjekt Ä vÊre aksjonÊr her en dag.
Men, mÄ innrÞmme at ogsÄ Pho har brukt uforholdsmessig mye lenger tid enn jeg trodde pÄ Ä lykkes, men de har vel aldri vÊrt sÄ nÊr som nÄ.

4 Likes

Ellers mÄ man bare si selv om Photocure spiller i en helt annen divisjon idag enn de aller fleste andre biotek selskap notert i Oslo sÄ mÄ jeg si at man kan lett fÞle med alle de som de seneste par tre Ärene har tapt ekstreme summer pÄ sine investeringer i sektoren.
Sist ut Ultimo, vi hadde pcib, nano og Targo med flere.
Det som dog har slÄtt meg mang en gang, hva skyldes det at alle disse aksjene uten unntak har vÊrt blant de desidert mest diskuterte aksjene pÄ Tekinvestor?
Etter min mening har de ogsÄ tidvis sÄgar vÊrt de desidert mest haussete aksjer i historien.
Mulig disse to elementene henger sammen, men det er et tankekors hvordan mange henger seg pÄ og investerer nÊrmest ukritisk.

Gikk selv i fellen i pcib hvor “det umulig” kunne feile, heldigvis kom jeg meg kjapt ut og den falt saktere ned mot null enn Ulti, men likevel, hĂ„per folk lĂŠrer seg Ă„ vĂŠre mer kritisk

7 Likes

Forrige fall fra januar pÄ 17-18kr var det indeks fond som sÄ ut til Ä lÄne ut aksjene til short salg? Indeks fond fikk plutselig samme eierandel igjen. Er det ny runde med Ä forsÞke Ä lage gevinst pÄ short? Fortsatt eier de 20 stÞrste over 55%.

Rart at et biotekselskap med oppnÄdde endepunkter i fase III hvor det sÞkes markedstilgang og som har null i gjeld, inntekter fra drift og 260 millioner pÄ bok skal pÄvirkes av andre bioteks med behov for midler og langt lenger jobb i tidlig faser?

Det mener jeg nÄ er Ä skille klinten fra hveten. Mulig jeg tar feil, men skulle tro at Photocure sine egenskaper aldri har vÊrt mer verdt nÄr andre feiler og eller ligger langt bak i jobben i fase I og fase II? BÞr kunne utkrystallisere seg som en sikrere kandidat for produkt i markedet. Ikke minst grunnet partneravtale som betaler PHO milestones og royalties.

I Cevira indikasjon er det oppnÄdd endepunkter i fase III og det skal presenteres resultater i mars i US konferanse og konferanse i Sverige. Data og resultater her blir Älreit Ä se.

1 Like

Biotek er skjÞrt og man ser ofte utslag i aksjer innen samme segment nÄr en eller flere tryner, samme sÄ man ogsÄ innen offshore for noen fÄ Är siden.
Men, det fundamentale vinner til slutt og derfor vil Pho rette seg kjapt nÄr stÞvet legger seg tror jeg.

3 Likes

Enig i det. Helt plutselig kommer jo disse rekylene.
Nykode stiger igjen. Tipper Photocure kommer ogsÄ, fundamentale gir muligheter tenker jeg. Blir bra for biotek som kommer til marked med et produkt!:pray:

Radforsk og andre investorer mÄ «bare» fortsette Ä jobbe pÄ! Redde liv og skape gode miljÞer for helsesektor. Det kommer noen norske stjerner :pray:med sÄ mange flinke norske leger, forskere, ulike Cluster, investorer og samfunn. Alt ligger til rette for det!

Og smart Ä ha partnersamarbeid i Asia hvor kvinnehelse er blant de prioriterte omrÄder. Late breaking presentation den 16-18 mars.

CEVIRA

Asieris to Unveil Results of the international multicenter Phase III clinical Study for 1702, a non-surgical treatment for cervical HSIL, at the 2024 SGO Annual Meeting

Shanghai, China, February 23, 2024 – Asieris Pharmaceuticals (Stock Code: 688176.SH), a global biopharmaceutical leader in the discovery, development, and commercialization of innovative drugs for genitourinary tumors and related diseases announced that the international multicenter Phase III clinical study of its non-surgical treatment for cervical HSIL product APL-1702, has been selected for late breaking oral presentation at the 2024 Society of Gynecologic Oncology (SGO) annual meeting, to be held on March 16-18.

  • Oral presentation: APL-1702 long-term efficacy and safety for cervical histologic high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL): results from a randomized phase ⅱ global study

SGO is one of the most prominent global gatherings in the field of gynecologic oncology, bringing together thousands of top experts and scholars from around the world. It showcases the latest research advancements and best clinical practices in the field of gynecologic oncology.

Asieris to Unveil First-ever Results of the international multicenter Phase III clinical Study for APL-1702, a non-surgical treatment for cervical HSIL, at the 2024 EUROGIN CONGRESS

Shanghai, China, March 4, 2024 – Asieris Pharmaceuticals (Stock Code: 688176.SH), a global biopharmaceutical leader in the discovery, development, and commercialization of innovative drugs for genitourinary tumors and related diseases announced that the international multicenter Phase III clinical study data of its non-surgical treatment for cervical HSIL (high grade squamous intraepithelial lesion) product APL-1702, will be presented for the first time as an oral presentation at the EUROGIN (European Research Organization on Genital Infection and Neoplasia) Congress held in Stockholm, Europe, on March 16, 2024.

2 Likes

Vi har lenge savnet en ny suksesshistorie i norsk biotek. ULTI var en kandidat. Har vi flere hÄpefulle pÄ beddingen?
Fiasko har vÊrt mer regelen enn unntaket for denne sektoren, sÄ det er vel ikke sÄ rart at den virker lite tiltrekkende i en generelt vanskelig tid.

2 Likes

Det er “show me the money” som teller nĂ„

4 Likes

Show me the good result som teller for PHO nÄ i det korte bildet. FÄr vi samme resultat som Cevira phase II nÄ neste lÞrdag blir det singing and dancing.

1 Like

En ting som jeg har lagt merke til over tid som gĂ„r igjen gang etter gang, er at selskaper som konsolliderer prismessig kan ha mange positive fundamentale meldinger uten at dette nĂždvendigvis flytter kursen ut av “range”.

Folk blir ofte frustrert over tid, da det “aldri” ser ut til Ă„ lĂžsne, uansett hva som blir meldt.

For sĂ„ ut av det blĂ„ begynner plutselig pris Ă„ flytte pĂ„ seg nordover. Det kan skje plutselig, eller det skjer gradvis over lengre periode. Men “alle” klĂžr seg i hodet over hvorfor kursen gĂ„r pĂ„ det tidspunktet, og ikke tidligere. Da ikke alltid prisen beveger seg synkront med fundamentale meldinger.

Har vÊrt et par episoder i Photocure hvor jeg har merket opp kommende fundamentale hendelser i chartet, for sÄ Ä se hvordan pris bevger seg i forkant av disse. Som oftest trekkes pris mer mot det tekniske bildet og potensiell likviditet i markedet, en hva man skulle trodd i forhold til det fundamentale. Kommer melding i allerede etablerte trender, har det en tendens til Ä bare forsterke allerede pÄgÄende trend :man_shrugging:

9 Likes

Ja, du har nevnt det tidligere Rodjer😀 Lykke til med investeringene👍 Hyggelig at du fortsatt bruker tid pĂ„ PHO trĂ„dene.

2 Likes

Helt enig i det du skriver, Rodjer. Jeg har nevnt det i tidligere innlegg - at det er alt for mye fokus pÄ reward (snakker om kurstigning pÄ mange 1000 % ved suksess), mens det kanskje er alt for lett Ä glemme risikoen. Det har knapt vÊrt skrevet om PHO pÄ noen fora - selv etter at milepÊlene i fase 3 ble nÄdd ifjor, og en har kommet i mÄl med alle studiene. Ja - det har tatt lang tid med blÄlys i USA, men de har faktisk en omsetning pÄ rundt 450 mill i fjor (guider overskudd i 2024) - og forhÄpentligvis kan det lÞsne noe ved ev. nedklassifiserg av scope/ny forretningsmodell - og markedet vil doble seg ved godkjenning i Kina. De sitter med over 250 mill i kontanter - og om 1 uke vil resultatene fra fase 3 (Cevira) presenteres. Dette er tydeligvis ikke spennende nok til at det skrives noe i media/fora eller for investorer (lite volum)- og kursen lÄ pÄ det meste 1/4 av Ulti


Jeg har forstÄelse for at investorene har mistet tÄlmodighet med PHO, ettersom ting har tatt lang tid - men nÄ har de snart Cevira (nytt produkt) pÄ markedet (som har et stort potensiale, og PHO har ingen kostnader og vil sitte pÄ royalty pÄ 10-20 %), fÄr om ikke alt for lenge forhÄpentligvis godkjent sÞknaden om Hexvix i Kina. Kanskje investorene har lÊrt etter de siste Ärene med Nanov, PCIB, Targo, sist Ulti - og velger selskaper som har oppnÄdd gode resultater og likefullt har et stort inntjenningspotensiale (Risk/Reward)

5 Likes

Cashposisjonene og milepÊlsbetalinger holder photocure flytende, hvis ikke hadde caset vÊrt Þdelagt av emisjonsfare etterhvert som kvartalene gÄr.

2 Likes

Ikke helt enig i det.
PHO kunne skrudd av satsing i europa og usa, og rett og slett holdt selskapets regnskap i balanse og evt med et mindre overskudd

2 Likes

Vil heller snu det rundt. Ledelsen har lagt opp til investeringene i manpower basert pÄ de forventede milepÊlbetalingene
 de kan lett skru pÄ kostnadsknappene


2 Likes

Lever veldig godt med at vi ikke er helt enig i alt. :slight_smile:

Men er jo fryktelig fint at vi nÄ ser konturene av at opex OG cash flater ut da!

Dette er kvartalsvise barer, med 12 mÄneder glidende snitt - sÄ cash blir muligens litt overdrevet her hvis det ikke fortsette Ä komme milestones.

5 Likes