Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Lurer på å gå inn med et bet her. Har noe biotekrester som brenner i lomma😃.

Bare lurer på en ting.

Da jeg jobbet mot det asiatiske markedet, og særlig Kina, for HYDRO…, så pitchet vi endel teknologi og produkter den veien. Full NDA selvsagt og alt var spennende og pengene og lovnadene satt løst.

Helt til det ble bom stillt.

I etterkant mistenkte vi at de kjøpte seg tid, imens de kopierte teknologi og produkter. Det var iallefall på det asiatiske markedet ikke lenge etter. Vi forsøkte å forfølge det via legal, men det var helt håpløst. Det er vel derfor mange kviet seg med å pitche teknologi og produkter akkurat dit.

Er det en risk, eller er det ikke slik der lenger?

I dette tilfelle spurte man en kinesisktalende om å sjekke dokumentene som omtalte det man antok var innsidekjøp var forstått riktig av oss. Og da fikk man bekreftet at man forstod dem riktig.

Asieris eier Cevira, så ingen grunn for dem til å kopiere for senere å lansere et plagiat.

5 Likes

Vil tro at siden de kjørte global studie for europa og us markedet så er de nok interessert i å komme på det markedet også, noe du ikke kan om du gjør noe slikt.

Hvis risiko-reduksjonen for utvikling av kreft er like god, vel å merke.

Og hvor finner man disse dokumentene det henvises til her annet enn at en bruker skriver at hen har mottatt skjermdump?

chat

Skal jeg dokumentere at det daglig er 100 koniseringer i Norge? Sannheten er at du bare gjetter, og tar feil.

Edit:
100 var overdrevet, men mer korrekt:

Fra 2009 til 2018 har antall årlige koniseringer registrert ved Kreftregisteret økt fra 3500 til 7250 . I en norsk studie fant man komplikasjonsrate for blødning og infeksjon på henholdsvis 6,1 og 0,4 % (7). En økende problemstilling er en stadig større kontroll-populasjon med cervixstenose etter konisering.

Jo det kan man. De pøser det produktet ut i Europa den dag i dag.

@Shadowsbane hvilket produkt er det ?

Det er viktig å understreke at jeg på ingen måte påstår at dette ikke er riktig, og jeg har fått med meg at Snoeffelen har godt rennomé. Men jeg spør fordi en slik post på et forum jo er litt vanskelig å ettergå.

Multilayer tubes, 8006, 1200 og 3003 legeringer. Eksporterer masse til syd og øst europa særlig, og det finner veien videre. Til tross for extra duties er det fortsatt billigst. Heldigvis er leveringstid og flexibilitet(og til tider kvalitet) noe de ikke er best på. Ellers hadde vel alt av rør vært kinesisk…

Det finnes en del gode kilder om Konisering. Generelt sett er det et kurant inngrep å gjøre poliklinisk, men selvsagt vil man alltid unngå kirurgi og bruke mer skånsomme metoder hvis man kan.

Og det er ganske stor risiko for tilbakefall.

https://www.volvat.no/tjenester/gynekologiske-operasjoner-kirurgi/konisering-ved-celleforandringer/

1 Like

Ok har prøvd å ymte frempå at det kan være markedet ser risikofaktorer i og med det er kinesisk

Mao er det et marked på 80 millioner årlig bare i norge.

1 Like

Nå har jo Asieris vist seg å være en partner som har veldig stor gjennomføringsevne på de kliniske studiene, og vi ser de betaler ut til Photocure ihht avtale.

Så jeg personlig lever greit med den Kina-risikoen i dette tilfellet.

3 Likes

Var det jeg lurte på da, før jeg evt prøver meg…

Plutselig sitter PHO der og hører ingenting… for kineserne har alt de trenger…

Men mulig det ikke er relevant i det hele tatt.

Tror du må gjøre mer research.

Nei da er det vel på tide å vekke dumpedyret så han for solgt en og en aksje til vi er tilbake på 54

Bingo123 - i dette tilfelle har Aseris rettslig adgang til å bruke produktet i Kina (og resten av verden), og har vist igjennom hele løpet siden 2019 at de har overholdt sine rettslige forpliktelser. Tilfellet Shadow viser til er etter mitt syn helt irrelevant ift Cevira og avtalen med Aseris. Det hadde vært fint - og bidratt til bedre diskusjoner - om du kunne begrunne/underbygge/være mer konkret.

1 Like