Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Tusen takk Snoeffelen - viktige presiseringer du kommer med, og ut fra det du skriver er min oppfatning også at resultatene er bedre enn forventet, dvs. at det er bedre med 20/40 enn 40/60. Dette kan muligens også være grunnen til de store innsidekjøpene i Aseris - og at Aseris i siste liten fikk presentere resultatene på konferansen i San Diego (“late breaking”)

3 Likes

Ja , hva skal en tro på ?

Jeg har valgt å tro på selskapet og hva photocure selv sier og det er jo helt fantastiske tider vi PHO’ere går imøte , vel å merke dersom dette går seg til .
PHO aksjen har alltid vært den kjedelige aksjen i portefølgen men etter at Dan Schnieder overtok CEO stolen så synes jeg selskapet har bedret seg sakte men sikkert .

Nå er vi vel kommet så langt i denne prosessen at det blir helt feil å assosiere PHO med “kjedelig aksje” , tvert i mot så seiler den kanskje opp på nivået “meget spennende”.

Kanskje “dersom kommende helgs fremleggelse er så positiv som en kan få inntrykk av” så er tiden moden for å gjøre noe reklame for selskapet for å få satt mere fokus på cevira og hexvix china.

Kanskje en ektronisk light version av Capital marked day burde gjennomføres for å få belyst hvor vi står nå og kursen videre , dette slik at markedet og aksjonærene blir gjordt oppmerksomt på alt det nye som er i ferd med å ta plass.

Kan ikke huske å ha hatt en slik entuistisk CEO som DS tidligere og det er morro når en føler at en har kapable folk i ledende stillinger.
DS siste kvartals-rapport

Det er tid for å høste

Børsens mest spennende aksje?
Kanskje?

4 Likes

Disse tallene fra abstraktet er da ingenting å lure på - de er entydige om effekten av Cevira har:
“The RR in the APL-1702 group nearly doubled that in the PBO group (41.1% vs. 21.7%, p = 0.0001).
The clearance rate of high risk HPV16/18 was also significantly improved in the APL-1702
group (31.4% vs. 15.4%, p = 0.01)”
Se på p-verdien om man ikke helt skjønner betydningen av tallene i henholdsvis cevira-arm og placebo-arm.

9 Likes

Nemlig, gikk et sekund i fella sjøl da jeg så 40% på Cevira, før jeg fikk tenkt meg om.

Og faktisk finnes det publikasjoner som er ganske gamle fra Hillemanns og Soergel som antydet at det kunne være slik.

Ofte er det jo slik at en medisin virker dårligere på «bad cases», men tydeligvis ikke for Cevira. Dette går jo direkte på pricing power.
Så kan man kanskje si at vi må se dataene først; om det er «bad cases», til det sier jeg at skarve 21% naturlig regresjon på placebo er definisjon på bad cases.

7 Likes

Jeg er overbevist om at Kevin Pan, CEO i Asieris, skjønner dette og har vært kvikk på avtrekkeren når han har lov å kjøpe aksjer etter at Asieris har sendt ut PE met melding.

6 Likes

Da våkna dumpedyret gitt

Forsøkt AI på noe den bør kunne klare:

Det som jeg la særlig merke til ift informasjonen vi fikk i dag (analysen til Handelsbanken), er at Aseris uttrykker at Hexvix og Cervira vil komme på markedet allerede i 2024. Hvis dette stemmer, er vi mye nærmere enn det som ble uttrykt på Q4 presentasjonen av Schneider. Vi vet at Aseris har tett kontakt med myndighetene i Kina - og gitt at resultatene fra fase 3 (Cevira) er så gode som det kan virke (safety er veldig bra), tilsier alt (gitt at infoen stemmer) at Aseris får forsikring om fast track. Videre tyder alt på at søknadene om Hexvix (sendt inn nov 2023) vil bli ferdigbehandlet mye tidligere enn 18 måneder.

Jeg tar forbehold om at infoen som ble delt i dag stemmer - men gjør den det, er dette utrolig gode nyheter. Jeg regner med at vi får en børsmelding i løpet av helgen om resultatene fra Cevira (fase 3) som blir presentert i Stockholm på lørdag (16. mars) - og får vi også bekreftet at Hexvix og Cevira kommer allerede i 2024 - har pasientene og vi mye positivt å se frem til.

4 Likes

Tror det er litt vel offensivt å forvente markedsadgang allerede i år. (men er absolutt ikke meg i mot)
2025 virker mer realistisk imo, uten at jeg har noen kunnskap om hvordan det er å komme til markedet i Kina.

2 Likes

Jeg har heller ingen kunnskap om kinesiske reguleringer og tilgang til markedet, men har etter en del år i biotek sektoren lært at ting gjerne tar ganske lang tid. 2024 høres optimistisk ut, men gjerne for meg :grinning:

1 Like

Handelsbanken skriver at de hentet denne informasjonen fra Asieris sitt “IPO prospectus”. Asieris gikk på børs i januar 2022. Så det er dessverre helt utdatert informasjon. Men jeg håper og tror at når data slippes (gitt de ikke overrasker negativt) og når de regulatoriske milepælene faller på plass, så vil markedet ikke være så opphengt i om det er 6 mnd eller 18 mnd til ballen begynner å rulle. Det fortjener vi alle som er inne i denne ørkenvandringen :smiley:

3 Likes

Kanskje vi skulle forsøke en mere positiv holdning til fremtiden til PHO.
Ikke det sagt at vi som strutsen skal stikke hodet ned i sanden og …problemet løst.

Det må da være mulig å se eventuelle kommende problemer med et noe åpent sinn enn det vi presterer i dag.
Men for all del , ikke missforstå , debatten på PHO småprat har jo vært fenomenalt god de siste dagene men dog…nøytrale innlegg som blir tatt opp til diskusjon starter og forblir veldig negative.

Kanskje ikke det mest intresanne akkurat nå men det er vel ikke det som gir selskapet volum i aksje-omsetningen.

Ja . de kineserene de kineserene . Er de virkelig til å stole på? Hørte faktisk at de hadde kopiert en skoda VAZ i 1965…
I dag kjører de rover på baksiden av månen , akkurat som amerikanerene freser rundt om kring på Mars.

Kineserene kan man stole på og er nok veldig seriøse og snart fremme som en av de beste kontinentene.
Så her hjelper det ikke med strutse-taktikk.

Nå er tiden inne for å trekke på smilet.
Synes det er rart med så mye negativt når det begynner å gå seg til.

3 Likes

Du har nok ikke vært med så lenge? Regner med mange som sitter her og er negative (eller depresive) har ventet mange år på å selge til en god pris. Mange har nok sett kurser opp mot 150, men tenkt at det er for lite. Når vi så idag er under det halve av 150, og aksjen fortsatt virker svak er det vel naturlig at man blir litt deffensiv?
Men du har likevel helt rett. Når man har noe til salgs, så er det en fornuftig strategi å framsnakke, ikke nedsnakke objektet. Vi får prøve å skjerpe oss.
De siste to dager har i hvertfall tennt en gnist av håp :grinning:

2 Likes

Tota skrev Respons rate 41% - erdet omtrent som man kunne forvente ut fra de tidligere fase 2 studiene? Bedre -…

Det var ventet 60% Cevira - 40% placebo dvs 50% bedre med Cevira.
Men man fikk til dels over dobbelt så høy respons rate prosentuelt!

“The RR (RESPONS RATE) in the APL-1702 group nearly doubled that in the PBO (placebo) group ( 41.1% vs. 21.7%, p = 0.0001 ).
The clearance rate of high risk HPV16/18 was also significantly improved in the APL-1702
group ( 31.4% vs. 15.4%, p = 0.01 )”

(41,1-21,7)/21,7=19,4/21,7=89%
(31,4-15,4)/15,4=16,0/15,4=104%

For høyrisikogruppen HPV 16/18 er resultatet over dobbelt så godt som i placebo.

Begge er fenomenale resultater. Cevira (dvs APL-1702 i Asieris terminologi) bør oppnå fast track og betinget markedsadgang temmelig kjapt i Kina. (6 mndr.?)

Det var en temmelig nølende oppgang i Photocure i går. Når børsen åpner i morgen regner jeg med at flere har skjønt den store betydningen som ligger i disse resultatene og gir kraftig kursoppgang. Hvis ikke vil jeg anbefale folk å kjøpe det de er gode for i morgen tidlig.

Det kan også være grunn til å se på hvorfor ikke resultatene var enda mye bedre. Blødninger, smerte, infeksjoner osv. gjelder tydeligvis et visst behov for rent tekniske utstyrstilpasninger og modifikasjoner over tid som ytterligere kan forbedre resultatene.

Så potensialet for en ytterligere forbedring er stort og antagelig meget enkelt å oppnå med erfaringene resultatene viser. Så her er det nok åpenbart at praktiske tillempninger blir viktig, og at HAL(hexaminolevulinate hydrochloride) - altså den aktive komponenten i lysbehandlingen er effektiv til tusen og nok ikke representerer noe problem.

Legg ellers merke til dette vedr. HPV vaksinasjon. Den hjelper ikke folk som er smittet! Nettopp der kommer Cevira inn i bildet, og gir altså dobbelt så god respons som placebo!!

“Effekt av HPV-vaksine. Effekten er best når vaksinen gis til personer som ikke allerede er smittet med HPV. Når vaksinene gis i en befolkning uavhengig av smittestatus for HPV, er beskyttelsen lavere. Dette skyldes at en viss andel av dem som vaksineres allerede har en pågående HPV-infeksjon.”

Mao Cevira kan, i motsetning til vaksine, fjerne årsaken til aktiv HPV blant kvinner. Cevira har dermed flere klare fortrinn i forhold til vaksine:

  1. Kun de som har påvist HPV behandles.
  2. Vaksine i hele befolkningen blir uendelig mye mer kostbart, og lite effektiv, siden de som er smittet vil bringe smitten videre, samt har potensial for å utvikle livmorhalskreft i omtrent dobbelt så stor grad i forhold til dem som får Cevirabehandling.

Cevira kommer til å bli en revolusjon i livmorhalskreftbehandlingen!

6 Likes

Husk at 2 bio selskaper har nylig blitt myrdet på børs, og oncoinvent kjørte en emisjon i går på tragiske 13kr. Ikke selskaps relatert, men markedet er i skrekk tilstand mot biotech generelt.

At kursen skal opp på sikt er jeg overbevist om, men det kan ta litt tid :innocent:

1 Like

Hei. Det blir spennende i helgen med presentasjonen av denne fase-3-studien. Tallene som nå foreligger med 40 % «response rate» for Cevira av behandling av HSIL stusser jeg litt på. I dag behandles vel HSIL med en eller annen form for konisering. Ifølge ChatGPT har konisering en «complete excision rate» på 80-95 %. Tilbakefall med celleforandringer etter suksessfull konisering er på 5-15 % (samme kilde). 20-30 % av HSIL vil ubehandlet utvikle seg til kreft. Hvorfor skal en da velge å la seg behandle med Cevira?

Det høres bedre ut å først teste en så enkel prosedyre som Cevira før man legger seg under kniven og skjærer vekk en del av livmorhalsen, synes jeg. De verste tilfellene vil nok fremdeles få operasjon.

3 Likes

This study provides evidence of an innovative, non-surgical treatment option for precancerous cervical lesions, and APL-1702 shows efficacy as early as 6 months after the first treatment.

Det kommer vel frem her at behandlingen kan gjentas, “shows efficacy as early as 6 months after the first treatment” og hva blir efficacy then? Det er en skånsom og risiko fri behandling.

3 Likes

Photocure viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har brutt en dobbel-bunn-formasjon. Etablert brudd på motstanden ved 57.70 kroner vil signalisere oppgang til 62.13 kroner eller høyere. Aksjen nærmer seg motstanden ved cirka 62.00 kroner, noe som kan gi en reaksjon ned. Et brudd opp gjennom 62.00 kroner vil imidlertid være et kjøpssignal. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp

2 Likes

Spørsmålet ditt er viktig, på den måten at det er utrolig lett å si at rent selvsagt er det interessant å ha en mye mildere behandlingsform.

Men det kommer til å være mange konservative leger som har lyst til å fortsette å gjøre slik de alltid har gjort det. Får satse på at Kina kan komme med retningslinjer om å unngå kirurgi hvis mulig. :stuck_out_tongue:

1 Like