Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Hvorfor tror du det?

Det har jeg allerede forklart i innleggene over. DnB sin analyse pÄ 120 anser jeg som veldig nÞktern. Den tar heller ikke inne noe verdi for Cevira. Om noen her har innsigelser til vurderingene i analysen, er det bare Ä fÞre de til torgs.
Jeg tror markedet innser dette, inndekning av shorten er igang og kursen skal opp. Q1 resultatet er langt pÄ vei kjent og underbygger DnB sin analyse.
SÄ fÄr tiden vise - her kan jo alt skje
.

1 Like

Er det noen som har en oversikt over milestone betalingene for Cevira? Hvor mye er utbetalt til nÄ og hvor mye gjenstÄr, og nÄr kan vi forvente resten hvis studien blir en suksess?

Veldig rĂžflig og tatt ut fra et kjapt estimat med utgangspunkt i husk, uten Ă„ ha sjekket nĂŠrmere :

  • Rundt 150-200 mill utbetalt
  • Ca en halv mrd kommer ved godkjenning i kina+usa+eu
  • Resten, rundt 2 mrd, kommer trinnvis ved oppnĂ„dde salgsmĂ„l.
4 Likes

Synes du det er verdt Ä poste sÄnne innlegg?

2 Likes

at me? sir?

1 Like

Hva baserer du en slik utbasunering pÄ?

-Vet du hva salgsmÄlene er?
-Vet du markedspotensialet til Cevira?
-Vet du noe som helst?

I tillegg kommer royalties :+1:

1 Like

Det stÄr vel i kontrakten at det skal utbetales milestone ved first indication i China, det er vel ved avlesning av phase III studien som vi nÄ venter pÄ. Samme for EU og US.

Som sagt, tatt veldig lÞst fra hodet. Jeg husker ikke alle detaljer vedr cevira avtalen, hovedsakelig fordi jeg ikke er sÄ opptatt av de.

Det viktigste er at resultatene blir gode. IsÄfall kommer det Þkonomiske til Ä bli veldig pent

Nei, det er ved godkjennelse til bruk i fÞrste indikasjon. Det gÄr vanligvis noen mnd til skriving av sÞknad etter avlesning og deretter behandlingstid av godkjennende myndighet som typisk kan vÊre 8-10 mnd og deretter fÄr man godkjennelsen dersom alt i sÞknaden ser greit ut.

3 Likes

Men avlesningen vil selvsagt kunne gi en god indikasjon pÄ hva man kan forvente.

2 Likes

"White light cystoscopy has long been the standard of care for detecting suspicious bladder lesions. Now, since being included in the American Urological Association/Society of Urologic Oncology guidelines for non-muscle-invasive bladder cancer, this new form of BLC is becoming the new standard."

New Technology Illuminates Bladder Cancer Detection - Mega Doctor News

14 Likes

Denne trengte vi , utrolig positiv artikkel.
Denne burde fÄ kursen til Ä stige og PHO burde kanskje sende en melding til markedet??

Men er ikke evt SOC en offisiell sak, om det blir det eller ei. Det er vel ikke noe som bare noen kan mene at det er ?

SOC

Definition: Treatment that is accepted by medical experts as the most appropriate for a certain type of disease in a particular setting and is widely used by healthcare professionals.

NĂ„r en topp medical team i US (blant topp20 leser jeg) mener at de ser BLC som potensjell til Ă„ bli SOC for dem selves og markedet da blir det noe Ă„ fĂžlge med tenker jeg.

2 Likes

En viktig faktor i US er dette med Ă„ bli “sued” for ikke Ă„ bruke det beste legemiddelet eller treatment for en sykdom. Vi er vel ikke der enda med BLC over WH men det hadde satt fart i bruken av BLC hvis en pasient hadde gĂ„tt rettens vei for ikke Ă„ ha blitt behandlet med BLC.

Markedet priser ikke inn noen SOC forelĂžpig ser det ut som

Nope. DS har heller ikke overbevist markedet enda. Med KS som singel partner mht instrumenter trenger han en endring til flere leverandĂžrer til BLC bruk slik som i Europa.

Nei, det fikk en mildt sagt lunken respons, kursen ned 4,5% sÄ langt i dag.

I slutten av forrige uke satt jeg med en god del kapital etter Ä ha gÄtt ut av et par fonder. Tenkte fÞrst Ä snitte ned i PHO, men sÄ slo det meg at jeg sitter jo allerede med nok av bingo brikker sÄ brukte for en gangs skyld vett og Þkte heller min beholdning i STB :wink: