Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Jeg ser ikke helt den spenningen.

Det er mer spennende hva som kommer av data fra fase 3 Cevira, selv om markedet pt ikke har de stĂžrste forventningenene.

1 Like

Bare synd at vi mÄ vente til langt inn i mai mÄned fÞr vi fÄr se resultatene.

Men Cevira lurer rundt hjĂžrnet any day.
stikkord: shortsqueeze

1 Like

Har du noen formening om hva som drĂžyer ut i tid med disse resultatene?

Det se vel ingen tig som drÞyer, DS sa pÄ Q3 presentasjonen att resultatet var ventende
mid yer. SĂ„ det er jo mulig resultatet er ventende fĂžr annonsert.
Spennende er det i alle fall


1 Like

Mener Ä ha lest pÄ HO at resultatet er ferdig for en god tid siden, og at det er selve publiseringen man venter pÄ? Det er da bakgrunnen for mitt spÞrsmÄl.

Det kan gÄtt vÊre att det er sÄnn. Men mye data som mÄ gjennomgÄs og kvalitetssikres.

Skrev att det var pÄ Q3 presentasjonen han uttalte det, men eg mente Q4.

HO er et sirkus for klovner.
Jeg kan ikke dette, men det er garantert veldig mye data som skal sammenstilles og verifiseres. Fryktelig viktig at ting gjÞres veldig rett nÄ som man skal konkludere.

Det tar den tiden det tar. DS har estimert ca til sommeren, og da mÄ vi gÄ utifra det, ikke hva verdensmestere i sofaen mener

5 Likes

Er enig i det ja!

Men uansett sÄ synes jeg det er litt underlig at det ikke er mer fokus pÄ Cevira, bÄde pÄ dette forumet og andre? Aksjekursen bÊrer i alle fall ikke noe preg av FOMO


Det kan man si, men Ä bygge fallhÞyde pÄ forventninger er forsÞkt i endel selskap som jobber med Ä fÄ frem nye medikament.

Gode data vil tale for seg selv. Vi fÄr heller ta oppturen nÄr sÄ evt skjer enn i forkant tenker jeg.

4 Likes

Det var muligens et smart trekk av styret Ä gi de opsjonene med strike 85 til de ansatte for Ä illustrere hvor billig aksjen er nÄ.
Ingen forandring blant de 20 stĂžrste i dag.

Opsjonene hadde de fÄtt uansett, og opsjonene gis til aksjeprisen 30 dager prior. AltsÄ ingen gjennomtenkt handling fra styret.

1 Like

Eller senket ambisjonsnivÄ?
Forrige “gullrot” var pĂ„ 140.

1 Like

Fint bolag som kommit ned ordentligt, har Àgt aktien till och frÄn men Àr nu tillbaka som Àgare.
Ogillar mest att Dan Àr lite för sÀljig av sig.

TÀnkte flagga för ett annat fint bolag jag Àger. Physitrack.

Detta skrev jag ett tag sedan.

Digitaliserad sjukvÄrd - Sjukgymnastik + virtuell vÄrd.
TvÄ vÀldigt vettiga grundare som Àger 46% av bolaget, friends and fam och sen har du consensus plus atlant fonder, vÀldigt fÄ aktier ute i det fria.
Grundades 2012, tycker de har en fin historia av kapitalallokering.
VÀxer 30% SaaS och 51% pÄ den virtuella delen senast.
Balanserar kassaflödespos, IPO, integration, jurister, valuta som spökar, gjort 6 förvÀrv, varav Champion health Àr wow (kÀnns sÄ), ett netflix för hÀlsa med mÄnga mÄnga experter som tillkommer kostnadsfritt.
Tror mÄnga misstar sjukgymnastik med naprapati, att nÄgon behöver ta pÄ dig osv. Att fÄ övningarna via ritade streckgubbar hÄller ej, SaaS delen Àr stommen men tror de har störst hÀv i den virtuella delen.
De rattar B2b och inte b2c likt alla andra (annan CAC).
Frontar med champion health för att merförsÀlja, sjukgymnastik, diestister, lÀkare, psykologer osv osv.
Blir likt ett transaktionsbolag.
Globala, ej beroende av nÄgon kund, plocka in CTO ifrÄn Zendesk nyligen.
Henrik o Nathan sÄlde inget i samband med IPO, hans mor Àger 100k aktier. Churn ner ifrÄn 2%(mÄnad) till 1%, SaaS tjÀnsten kostar ish 5-700kr och kan inte jÀmföras mot Carasent.
De har pricing power, vÀrdet tjÀnsten tillför idag med 15k övningar, videohealth, mÀtinstrument mm.
Otroligt illikvid, alla Henriks köp har gjorts utanför boken och inga andra har ökat sÄ vi ser smÄ utflöden av consensus misstÀnker jag, daglig omsÀttning 70-150ksek.

Vd uttalat sig om dubbla marg i slutet pÄ 2023 med 100% topline i ett ben, ej med i est enligt nedan :).

23 = EV/EBIT 13
24 = EV/EBIT 6
25 = EV/EBIT 3,5

:popcorn: :popcorn: 4,42%

1 Like

Det at en aksje har falt dypt uten at de stÞrste eierne har solgt seg ut er ikke fasit pÄ at aksjen alltid kommer til Ä vÊre knust.

Mvh Medistim

1 Like

Pling 6,99%. to be continued? :popcorn: :popcorn:

1 Like

Da trenger vi bare 90% til sÄ er vi tilbake der vi var fÞr den famÞse Q4 rapporten :joy:

Kan tenke meg rundt 55 var bunnen, men tror ikke den gÄr sÄ veldig hÞyt opp fÞr de evt beviser at det stÄr mye bedre til enn det kursen tilsier

Det tror jeg :blush: