Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det gjør jeg også, men sitter med en ekkel følelse av det vil være “throwing good money after bad”

Nedsiden fra dette nivået burde være minimal, men man vet altså aldri med dette selskapet med nåværende makro.

Mye handling i dark pools i denne aksjen for tiden.

Jeg lurer med sånne utsagn hvilke linker man har til å følge med slik?

Jeg har kjøpt en del relativt store poster i PHO, og de kommer ikke opp på kjøp og salgs listen. Det vil si at aksjene blir kjøpt fra dark pools. Har opplevd det samme ved salg.

1 Like

Det er godt å se at 20 største siger sakte oppover nå 53,27%. Er veldig forsiktige med å kjøpe så som meg.
En dag snur dette.

Må ikke du, som kjøper/selger, ta noe slags initiativ for at handelen skal skje utenfor de åpne listene?

Nei, hvis du handler på en handelsplattform som har “alle” markedene kjører den match der det er best for deg. Så hvis du handler gjennom DNB er det sjelden det matches eller vises åpent.

Vil du anbefale DNB? Jeg havnet hos Nordnet etter at Netfonds ble oppkjøpt, og har bare blitt der .

Pareto viser handelen på CEUX så det er alltid flere handler der som vises sammenlignet med DNB. Ikke bekymr dere om det bare legg inn store kjøps ordre så vi får litt fart på dette.

1 Like

Flott da har gjengen noe å jobbe for … 85,78 er ikke 55,5 :slight_smile:

Fra meldingen.
A total of 33,900 share options, equal to 0.12% of total shares issued in the
Company, were granted at an exercise price at NOK 85.78. The exercise price is
equal to the weighted average share price 30 trading days before day of grant
with an additional premium of 10% on top of the calculated average price.

1 Like

Ja viser at styret og ledelsen har tro på selskapet fremover. Kan ikke nå styreformann og CEO følge opp med kjøp av egne penger.
La oss sende mail til styreformann og DS at det er nå på tide å vise vei. Er det noen som har mail adresse til disse to eller til PHO direkte lette tilgjengelig

Det viser vel egentlig bare at kursen var en helt annen når dette ble satt i verk. På tide at ledelsen viser til litt resultater for alle disse opsjonene de får.

1 Like

Innside kjøp behøver ikke å bety så mye etter min mening.

Flere tidligere opsjoner er langt unna gitt kurs. At de viser til økt salg, lavere kostnad hjelper mye mer for kursen enn en skam innside kjøp av innsidere.

Jeg syns det er en skam å ha en styreformann som sitter der å bare tar imot milde gaver og gjør ingen ting for selskapet. Har mistet all troverdighet i et annet bio selskap, håper nå at han blir byttet ut.

2 Likes

Det er nå ikke sånn att de får disse aksjene gratis prisen de må betale er kr. 85,78,- innen ett gitt tidsrom.

1 Like

Bra nå høyere volum står for å økt kurs og lavt volum for nedgang…

Screenshot 2023-03-30 at 11.48.34

Robotene brukte ikke lang tid på å slå ihjel den oppgangen.

Ser det er sterke krefter som vil ha kursen ned, men det er litt volum i dag som kjører kursen opp. Pareto viser nå 50 000 aksjer omsatt så det svir litt for shorterne. Jeg kjøper små poster.

I morgen er det siste dag i 1. kvartal. Sjelden har vel spenningen blant pho-aksjonærene vært større til et kvartalsresultat.

Reisen fra 30 til nær 150 og ned igjen til 55, antyder et ikke altfor imponerende klarsyn. men jeg har likevel økt beholdningen noe de siste dagene.

1 Like