Jeg tror ikke kinesiske myndigheter har store problemer med å godkjenne Cevira. Ref fruktbarhet og Sinopharm som samarbeidspartner med partner Asieris. Og selvsag med bakgrunn i oppnådde endepunkter i fase III og data presentert i helgen og vist til her. At det bør være verdier utover eksisterende drift og kontanter og verdier i dag i de to indikasjoner tror jeg er mulig. Det er selvsagt usikkerhet og risiko. Jeg undres og har noen spørsmål. Med dette bakteppet er risiko redusert så mye som det faktisk kan være mulig i biotek? Da bør prising også kunne komme på et annet nivå? Det skal ikke være «gratis» å komme til dekket bord i biotek. Hvis volatilitet / risiko er høy i spesielt biotek skal suksess / produkt prises svært godt? Prising av mulig oppside skjer over tid og ved fundamentale triggere. En trigger som nylig ble kjent var data og søknad NDA q2 for Cevira. Photocure ble ikke et dårligere selskap etter dette ble kjent? Mange var positive til ulike biotekselskap i Norge i fase II (uten sammenligne indikasjoner direkte) og verdier i 7-10mrd kroner markedsverdier. Jeg var også det. Mener ikke at jeg er i nærheten av å ha fasit. Men noe verdier skapes i biotek om det kommer i et marked og om det er etterspurt og begrenset, lite eller ingen konkurrenter?
Med Cevira data og nylig kjent at det søkes NDA i Q2 altså om kort tid. Er det positivt eller negativt for Photocure? Er Photocure lenger eller nærmere fra å ha et produkt som trigger milestones og mulige royalties fra salg fra sin partner? Er det mer eller mindre verdifullt for Photocure dette?