Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Du kan ikke have mere ret :rofl: – det var det jeg mente med Show me the money !!!

Pho er nok ramt af metaltræthed, og de investorer som er og vil være langsigtet som jeg selv, har købt for længe side. Pho er hejret af småinvestorer som jagter hurtig gevinst-- se på omsætningen hver gang den falder, det er minimal omsætning.
Der foruden er Pho nok ramt af Ultimo syndromet som stadig sidder i investorene.

Dansken

3 Likes

Bingo123 - mener du dermed at alle biotek selskaper skal prises til 0 før en har fått inntjenning? Mener du at Cevira ikke har noen verdi før produktet rent faktisk er ute i markedet? En priser en aksje basert på fremtidsutsikter, der en selvfølgelig må ta med i betraktning risiko og reward. Cevira har en helt annen verdi i dag enn før fase 3 ble kjent og ikke minst siden 2019 - ettersom vi endelig er ferdig med fase 3 (tar mange år) og resultatene er gode. Problemet etter mitt syn er at PHO ikke har klart å synliggjøre godt nok fremtidsutsiktene til Cevira og potensialet som ligger i avtalen med Aseris - nå som vi endelig har fått resultatene fra fase 3 og søknaden er straks klar til å sendes inn.

1 Like

Slik jeg da forstår det blir kursmålet 123 for PHO ved godkjennelse i China når selskapet forøvrig er verdsatt til 60?

“Chinese approval would lift rNPV valuation to NOK 63 per share for Cevira alone”

(beklager om jeg ikke har fått med meg dette tidligere i tråden)

1 Like

Sorene - skal en følge det resonnementet er det ingen grunn til å investere i biotek selskap før det er null risiko og pengene strømmer inn, fordi hvis jeg oppfatter deg rett skal utviklingen i forskningene og gode resultater der ha null innvirkning på prisingen av selskapet, siden en fortsatt er “på forskudd”…

Edit: Ser du har rettet på innlegget ditt, og jeg følger deg mer på det som nå står der:)

2 Likes

Ja det sier Handelsbanken i sin analyse, får håpe svenskene leser den.
Handelsbanken NOK 63, markedet null og DNB null. På tråden her alt i mellom.

1 Like

Ok :partying_face: – købte mine første PHO for 10 år siden og fortryder mange gange at jeg ikke havde turde trade — men nemt at kikke i bakspejlet :wink:

Har en pæn del aktier i PHO som er langsigtet.

Dansken

Med alt det som er offentlig kjent nå inkluder omtale i media, hva tror du er grunnen til at ikke flere profesjonelle investorer kappes om å komme seg inn i selskapet ? Ref det som skrives her bør dette være penger på gaten, men åpenbart er det ulike oppfatninger om hvor bankers ting er her

1 Like

Fremdeles for mangen kortsiktige “svake” hender. Alle oppganger trigger volum og likviditet.

Hjelper lite hva man skriver her inne eller sitter med av info. Inntil noen tenker “Fuck it!” Og tar noen gode jafs av alle disse småaksjene som dukker opp så blir det småjukking.

Vi fikk en liten forsmak av dette i går, hvor noen tok en større bolk på kort tid. Kursen spratt 10%.

Det klarerte også tidligere topp og sjekket likviditet på oppsiden. Denne likviditeten er nå borte, og man bør se en lettere progresjon til oppside ved neste forsøk.

2 Likes

Bingo123 - det er sikkert flere grunner til det, men jeg synes at det foreligger svært lite offentlig informasjon fra PHO om potensialet som ligger I avtalen med Aseris. På Q presentasjoner sies det lite om Cevira - der min oppfatning er at informasjonen som gis i beste fall er upresis. I informasjonen som kommer fra Aseris opplever jeg at PHO knapt er nevnt - og det skrives ellers svært lite om dette i finanspressen. Jeg sier ikke at selskapet ukritisk skal drive med haussingen - men det handler mye om å synliggjøre verdiene/potensialet, noe jeg mener selskapet har vært alt for dårlig til å gjøre. I tillegg har nok ikke PHO den beste historikken - der det virker som mange har mistet tålmodigheten og selger med en gang kursen stiger med noen prosent (leser om mange som har gått lei og ønsker bare å komme i null). Tiltroen til norsk biotek generelt er heller ikke på topp om dagen.

En kan trøste seg med at dersom Cevira oppnår et salg i nærheten av det som er guidet av Aseris, vil vi være prisgitt muligheten vi har i dag til fortsatt kjøpe på 50 tallet:)

1 Like

Når PHO-ledelsen knapt er synlig, kan man mistenke at de foretrekke å jobbe stille i fred og ro, og egentlig har det bra som de har det.
Både rause lønninger og utallige opsjonsprogrammer har vært et gjentagende tema.

Om Asieris får endelig godkjennelse og markedsadgang for Cevira, er det vanskelig å se hvorfor de ikke skulle legge inn et bud på PHO, i stedet for å betale ut milestones og royalties til mange ganger markedsprisen av PHO.
Det er ikke gitt at ledelsen i PHO vil se på et bud som en vennlig og ønskelig handling. For aksjonærene ville det kanskje ikke vært noen dårlig deal.

4 Likes

Snu på det. Hvorfor skulle markedet IKKE si “show me the money” til et norsk biotek etter de siste ti årene?

Slapp og pust med magen. Vi vet selskapet har penger på bok og gode sjanser for inntekt på vei inn

4 Likes

Nedgangen vi ser i dag er kanskje bare starten på nok en nedtursperiode. Det er soleklart at markedet ikke tar hensyn til Kina nytt og da er den begredelige utviklingen i USA som nok en gang vil prege kursen inn mot nytt Q…

Dette er langtfra fasit eller soleklart som det er mulig å komme bingo

1 Like

Da tolker vi situasjonen ulikt

Formuleringen til Handelsbanken er litt klønete satt opp. Jeg tolker det også som myk:

Aksjekurs + 35kr for Cevira i dag = 93,5kr
Aksjekurs + 63 ved kun 100% suksess i Kina = 121,5kr
Aksjekurs + 89kr om alt slår til = 147,5kr

Her tilnærmet kun Cevira. Hexvix og ordinær drift og mulig royalties…glemmes?

Det er investorer i Norge og resten av verden som er profesjonelle som ikke trenger å mates av ledelsen kontinuerlig. Jeg tror at disse miljøene greier på egenhånd å se potensialet i PHO. Historikken til PHO har vist dessverre at når det kommer en positiv melding spretter kursen opp, for deretter å falle, derfor sitter det profesjonelle shortere som kjører kursen ned og greier å tjene raske penger. Jeg tror at langsiktige investorer ser dette og vil kjøpe så billig som mulig og lar dette spillet utfolde seg til de ser en god inngang. Nå kom det noen kjøpere på banen, er det begynnelsen til en oppgang? Må innrømme at nedgangen i dag var mer brutal enn jeg trodde var mulig, men i bakhodet viste jeg at det var stor sannsynlighet for at det kom til å skje.

1 Like

For alt vi vet kommer kjøpere av Photocure og kursen ender i pluss. Tenk å mene at du innehar en fasit. Har du sett vifta utfallsrom og om hva verdier hvis du får fram markedstilgang i biotek? Med utfallsrom kunne like gjerne kursen i PHO vært i 100kr i dag som 50kr uten at noen stusset. Med nære marked kan flere biotek analytikere vise til disse omtrentlige verdier i sine kursmål / analyser

1 Like

Takk for Asieris. Photocure har vist at de får “lite” til på egenhånd. Tenker da på USA, etter så mange år med Cysview og ikke fått større markedsandel.
Nei, finn en partner over der og få fart på sakene.

2 Likes

Litt off topic, men hvis man i 2016 hadde satt alle penga i fond(og spart videre) i stedet for å prøve seg på enkeltaksjer innen biotek (og annet) så hadde man ikke bare vært loaded i dag, men man hadde sluppet å bruke masse tid på noe som egentlig bare er spillegalskap og nærmest dømt til å mislykkes. Noe sier meg at dette blir fasiten 8 år fra nå også. PHO er det ihvertfall hold i i og med at de har et produkt, men aksjekurs utviklingen er jo grusom. Det er smekken et vekstselskap som ikke lykkes får.

1 Like