Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Da kender vi Photocure :weary:

1 Like

Ja, men hvorfor har ikke det danske investor miljøet fått øynene opp for potensialet i PHO og nå etter meldingen i går?
Hadde det ikke vært mulig å få flyttet noe av pengene i Novo Nordisk over i PHO?

1 Like

Som jeg skrev i går i mit længere indlæg
“Show me the Money”
Det har Novo bevist til fulde, Photocure skal nok komme ved indsendelse til de Kinesiske myndigheder
Og større reaktion op ved godkendelse af Hexvix og Cevira i Kina

Thats life😥

Dansken

1 Like

Not to be a douche.
Men er jo litt tragikomisk, mtp alle norske Biotech selskap som har feilet, å kostet milliarder av kr.
Så hadde PHO et produkt som Cevira, som de valgte å legge død i en skuff, for så, nesten 10 år senere, gi til et annet selskap, mot royalties.

Tro hva, å hvordan situasjonen til PHO hadde vært, om det var selskapet selv som nyst hadde fullført fase 3 studien?

Aldri vært mer trygg på Photocure. Hvis man i det hele tatt kan være trygg i biotek.

Egenskapene til Photocure gjør det attraktivt i mine øyne til dagens markedsverdi. Risiko stadig redusert . Ikke minst økt sannsynlighet med gårsdagens melding om gode resultater og NDA innsending for Cevira. God dialog med regulatoriske myndigheter er gull verdt!

Snu på det! Det er gull verdt med Asieris som partner! Overholdt milestones utbetalinger og det er avtalt solid royalties % ved salg. Sinopharm er samarbeidspartner til Asieris igjen. Og det betyr stort sett tette bånd til myndigheter. Store innsidekjøp senere tid i Asieris. Klart mye kan være på gang her.

Hvis jeg var trygg på verdier i Photocure i forrige uke er jeg dobbelt så trygg denne uken på verdier😅

2 Likes

Ja Novo er en stjerne;
Revenue 2018 $17.15 billion net profit $6.92 billion
2019 $18.21 billion net profit $7.45 billion
2020 $20.81 billion net profit $8.78 billion
2021 $22.01 billion net profit $9.89 billion
2022 25.05 billion net profit $10.98 billion
Market cap på NOVO i mars 2025 $593 billion.

Fra AI dette. Blir en stund før PHO greier dette.

1 Like

Skal du vente med å investere til PHO har oppnådd royalty på 1 mrd årlig, er du nok for sent ute (ref det du skriver om “show me the money” - og hvordan forklarer du at andre biotek selskaper er priset til mange milliarder før en er ferdig med fase 2 og er milevis unna inntekter?

En kan selvfølgelig diskutere inntektspotensialet til Cevira - men jeg skjønner godt at en stiller spørsmål ved hvorfor en skal investere i biotek, når 1 av 10 lykkes - og når det ene selskapet viser til gode resultater (og er i biotek sammenheng utrolig nærmere salg av produkt/inntjenning og risikoen er tatt ned) og kursen nesten ikke beveger seg, mens kursen i de øvrige 9 selskapene vil falle med over 90 % ved dårlig resultat…

Jeg har gjentatt det til det kjedsommelige, men PHO er I en situasjon der en ikke trenger påfyll av kapital gjennom emisjon, sitter på en stor bunke cash og likevel er priset til litt over 1 mrd er bare helt ufattelig. Det tar fort 8-10 år å komme igjennom alle forskningsstadiene - og det koster fort i Cevira tilfellet fort over 1 mrd - og nå som vi har oversteget alle hindrene og skal straks sende i søknaden, er PHO priset (med Hexvix/cys) til litt over 1 mrd. Hvem gidder å investere når selv ved suksess er selskapet priset til mindre enn det har kostet å forsket frem produktet?

Det er interessant det Freddys skriver - hva ville PHO vært priset til om de selv hadde gått videre med Cevira, ved å hente noen hundre millioner i emisjon for å gjennomføre fase 3 + nye hundre millioner i emisjon til kommersialisering/salg? Jeg tror PHO helt sikkert hadde vært mer opptatt av markedsføring/informasjonsflyt - samtidig er risikobildet et helt annet og akkurat nå, ved at Aseris samarbeider med sterke aktører ift kommersialiseringen, tror jeg inntektspotensialet for PHO også er bedre gjennom avtalen med Aseris.

5 Likes

Vi kan nå forholde oss til det Handelsbanken skriver;

According to Frost & Sullivan, the number of HSIL
patients is projected to reach 16.6m globally and 2.2m in China by 2030. At the IPO, Asieris guided for USD 500-800m in sales
for Cevira by 2030 in China alone based on 15-25% penetration rates and a price of CNY 7,500 (significantly above our USD
~190m 2030 estimate for Cevira sales in China). This would translate into NOK 800m-1bn annual royalty potential for
Photocure. Our risk-adjusted NPV valuation of Cevira stands at NOK 35 per share, and at NOK 89 per share removing all riskadjustments. However, our stand-alone valuation of the asset would rise to NOK 63 per share if we apply a 100% probability of
success in China, which is above the current company valuation of NOK 60 per share. Our forecasts currently assume a 45%
probability of success in China, and 25% for both Europe and the US. Photocure has the right to tiered royalties between 10-
20% on global sales of Cevira, and up to USD 200m in milestones.

Må si jeg er mer enn overrasket over kurs utviklingen i dag.

2 Likes

Når det er risikoen for tilbakefall innen 10 år, og kirurgisk inngrep øker vanseliggraden av langsiktig behandlig då bør valget være enkelt.

Furthermore, cervical precancerous lesions require long-term monitoring and management because even after surgical treatment, there is a risk of persistent disease or recurrence, with a higher risk of developing cervical cancer compared to the general population (5 times higher risk of invasive cancer within 10 years). Therefore, post-operative follow-up for at least 25 years is necessary. Importantly, if cervical precancerous lesions recur, subsequent surgical interventions become more challenging and carry higher risks, potentially resulting in total hysterectomy. Thus, early surgical intervention increases the difficulty of long-term management. Non-surgical therapies that preserve the intact cervix and avoid or delay cervical trauma are of significant importance for the long-term management of patients with cervical precancerous lesions.

1 Like

Virker som det er en enorm distanse mellom det som er oppfattelser her og markedsreaksjon. Av ulike og ukjente årsaker virker det heller ikke som flere profesjonelle aktører ser noe grunn til å ta posisjon.

1 Like

Litt forvirrende? eller er det bare meg?

1 Like

Hva er forvirrende? Dette er Handelsbanken sine tall.

1 Like

For øvrig er det skuffende å se hvor passiv PHO er ift skape interesse for selskapet. Det har gått snart 5 år siden selskapet inngikk avtalen med Aseris - og vi er faktisk endelig i mål med fase 3 med gode resultater og skal straks sende søknad om godkjenning. Likevel er kursen den samme i dag som i 2019…

Ja, det er fortsatt en liten risiko for at produktet ikke kommer ut i markedet - men den er minimal (særlig tatt i betraktning de gode resultatene og sikkerhetsprofilen) - så hvorfor ikke skriv en nyhetssak hvilket potensiale som nå ligger i avtalen en har med Aseris? Handelsbanken har tydeligvis fått informasjon hva Aseris mener er realistisk ift inntjening frem til 2030 (kun i det kinesiske markedet) - hvorfor synliggjør ikke PHO selv dette?? Dette handler ikke om at PHO skal ta over rollen til Aseris - men å fortelle om hvilke verdier dette kan få for PHO, nå som resultatene faktisk foreligger og Aseris tydeligvis har gitt uttrykk for inntektspotensialet for salget av Cevira i Kina. Markedet i Europa og USA kommer i tillegg. Dette er sløvt av PHO - og skjønner at langsiktige aksjonærer begynner å miste tålmodigheten.

5 Likes

Det jeg kopierte inn. (Forsto selvfølgelig at det kom fra Handelsbanken.)

1 Like

Sentimentet er så svakt nå og markedet nekter å ta noe på forskudd. Det må være det som utspiller seg

OK slik tolker jeg det;
NOK 35 per share NPV med risk og for hele verden for cevira
NOK 89 uten risk for hele verden for cevira
NOk 60 i China alone ved 100% success for Cevira

og til nå har markedet satt Cevira til null sammen med DNB.

Det jeg lurer på når vil investor miljøene i Sverige, Danmark, US og ikke minst China begynne å få øynene opp for PHO. Det norske kan vi ikke regne med det ligger nede med brukket rygg(for biotek) eller har flyttet til Sveits.

3 Likes

Synes PHO nå begynner å få en bedre balanse? Dette lille selskapet har tatt cyswiev til markedet på egenhånd. Det har vist seg å være en særdeles tung, langvarig og seig materie, der det trolig først nå begynner å løsne.
At Asieris har tatt hele risikoen og utgiftene med cevira fra fase to av og ut i markedet, virker perfekt. Avtalen mellom PHO og Asieris synes å være god og gull verdt.
Skulle PHO også ført cevira hele veien alene, kunne selskapet brukket ryggen, slik investormarkedet i Norge nå engang er.
Når Asieris med evt. partnere tar hele risikoen og jobben, mens PHO kan sette royalties rett på bunnlinjen, balanserer på en god måte all jobb PHO har, og har hatt, med sitt andre bein.

7 Likes

Biotek sektoren i Norge er nok preget av de siste nedturene vi har hatt - så en skal ikke utelukke at det preger investeringsviljen i biotekselskaper. Ift PHO mener jeg at det ikke handler om å ta noe på forskudd - vi har rent faktisk fått gode resultater fra fase 3 (som gir et helt annet risikobilde, sannsynligheten for suksess har økt betraktelig). Da har PHO et mye bedre grunnlag å si noe om potensialet som ligger i avtalen med Aseris - der Aseris tydeligvis har uttrykt noe om hva en kan forvente av salg (kun) i Kina - få det budskapet frem i markedet. Hvorfor ikke lage f.eks en artikkel der en forteller noe om hva PHO vil sitte igjen med av engangsutbetalinger og royalty, gitt guidingen til Aseris? Vi er tross alt endelig kommet i mål, 5 år ette4 at avtalen ble inngått med Aseris, og da kan en virkelig lure på hvorfor en skal investere i biotek når kursen er den samme (ja, jeg vet at Hexvix/cys også påvirker kursen) som for 5 år siden og selskapet tydeligvis har null interesse å få frem inntektspotensialet i avtalen.

3 Likes

Uansett hvordan man vrir og vender på det er det fortsatt på forskudd i og med det ikke er på markedet

Helt enig med deg even44 - avtalen med Aseris er etter mitt syn perfekt for PHO, null risiko, ikke noe kostnader og Aseris har mye bedre forutsetninger gjennom sitt apparat/samarbeidspartnere til å ta produktet ut i markedet enn PHO alene. Vinn vinn for alle parter (pasienter, Aseris og PHO)

3 Likes