Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

:rocket::rocket::rocket::rocket:

2 Likes

Det er død og fordervelse over hele biotech sektoren på OSE, ta en chill pill og fyll opp når du har mulighet :wink:

1 Like

Det er flere spørsmål, enn bare responsrate som hvertfall jeg synes hadde vært interessant å sett på på sikt, som også kan hjelpe å overbevise gynekologer og onkologer enda mer.

  1. Hvor mange av Cevira-pasientene uten respons har hatt progresjon i celleforandringene sammenlignet med placebo. Har de hatt en tregere progresjon f.eks?
  2. Av de som ikke hadde respons etter første behandling, hvor mange hadde respons av en ytterligere behandling sammenlignet med placebo?
  3. Er det forskjell i responsrate mellom 6 og 12 mnd og hvor lang tid i snitt tar det før man kan forvente respons? Altså, hvor mange hadde respons etter 12 mnd av de som ikke hadde respons etter 6 mnd.
  4. Av de som hadde respons på celleforandringene men er fortsatt HPV16/18+, hvor mange ble kvitt viruset etter andre behandling? (Henger litt sammen med punkt 2.)
  5. Hva er recurrence og hvor lang tid i snitt går det før recurrence?
4 Likes

Lite sideblikk på sentimentet i tråden og generelt: det er ikke rart det er trått med et flerårig bjørnemarked for biotek. Man har hatt et bredt sektorkrakk i kontekst av økende renter/inflasjon og krig.

Det har åpenbart tatt (mye) lenger tid enn ventet å få blålyset til å innta sin (rettmessige) plass i klinikk - med krydder som pandemi og regulatorisk kvist.

Be that as it may: selskapet er uten gjeld har allerede inntekter fra et potent produkt i markedet. I tillegg, så har man altså Cevira. Gitt hva som har blitt kjent siden i fjor høst, så tror jeg ikke jeg er alene om å se et relativt voldsomt potensial for aksjen med et 6-12 måneders perspektiv.

Og dette komplimenteres av en relativt svært begrenset nedside. En tydeligere kandidat for en ren «buy-out» enn PHO tror jeg man må lete lenge og bredt etter i dette spacet (med nevnte investeringsperspektiv).

Om man «holder ut» det blytunge sentimentet og biaset det påfører egen/andres oppfattede oppside tror jeg det kan bli lysere tider for aksjonærene her.

9 Likes

Har allerede doblet beholdningen når vi var under 50, det har heldigvis redusert tapet litt. Men nå er det nok, kommer ikke å hive inn mer i dette.

2 Likes

Gode spørsmål. Håper du får svar
Hvem er det som kan besvare de mon tro?

Kjøpte 5k til forrige mandag og har papirgevinst på dem allerede. Men må opp til 78kr for å få break even på alt. :sweat_smile:

1 Like

At noen er misfornøyde nå? Det er fordi de ikke har fulgt med i timen: Handelsbanken (Svenske avd) sa: 89 for Cevira - derisked!

Ring eller skriv til
Rickard Anderkrans, +46 73 337 4501, rickard.anderkrans@handelsbanken.se
Mattias Häggblom, +46 70 204 4078, mattias.haggblom@handelsbanken.se

DnB har 21/2/2024 satt verdien ex Cevira (som de ikke har bedømt verdien av)
til Update - PhotoCure (Pharm. & Biotechnology, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 87.00 (etter fradrag for risk)

Da har vi derisked 89 for Cevira + uten risk DNB 87 = 176 kr.

Men ingen av dem har altså neddiskontert en blockbusterverdi for Cevira. Det har derimot flere andre forsøkt og endte fort på en NAV i dag på 500kr. Selvfølgelig før risiko og skatter.

Hvorfor stiger så ikke kursen mer enn den har gjort? Dog opp fra 52 kr den 26. feb. til 66 kr høyest i dag. På bare 3 uker. Det er ikke EN LITEN OPPGANG, MEN HELE 14/52 dvs 27% Det er bankrente i mange år!! På 3 uker… Det tilsvarer en årsrente på 27%/3*52 = 468%.

Så de som hadde hørt på DnB og kjøpt på 52 og solgt nå på 66 hadde gjort en 4,6 bagger på direkten!

Photocure er gull!!

Å kunne regne er viktig som traider. Men her bør vi nok alle sitte langsiktig. Vi har en 10 bagger ikke langt unna.

1 Like

Midt opp i alle euforien så er det fint at det kommer inn gode spørsmål som de fra @Borsstudenten over her
Håper de kan bli besvart. Men Asieris svarer vel ikke på sånt kanskje, og PHO kan ikke svare på vegne av Asieris…

Har selv gitt svaret? Han har flere interessante spørsmål som det hadde vært fint å få svar på
Vet det er mange her nå som spår 10 gangern og sånt, det er det ikke mangel på

Nåmå du forklare hva du spør om Bingo.

5 spørsmål i innlegget hans over her @Merlin

For det første vet vi at bivirkningene er minimale og at repeterende behandlinger er mulig.

Det er ikke snakk om “ikke-respons” for de øvrige? Her er det vel mer snakk om full respons eller no sådan, som er respons uten total fjerning.

Spørsmålet er relevant og adekvat selvfølgelig. Men med over 1/3 antatt full respons 1. gang, må man inn på fjerningsmekanismen i HAL.

Noen spørsmål som dukker opp.

Vil HAL trenge langt nok inn i vevet?

Vil HAL ha like høy virkning ved 2. gangs forsøk?

Hvor dybt trenger lysbehandlingen inn?

Svaret er antagelig at HVP starter i overflatene og at HAL også virker best i overflatene.

Hurtig behandling etter smitte er derfor fordelaktig.

2 Likes

Fra HO nå

Merlin skriver: “Det viser seg at den vanskeligste HPV-virusspredningen, Cin3 gir Cevira et overveldende overtak på placebobehandling. Der Cevira klarer 34% strong respons rate har placebo bare 13%. For Cin2 er også forholdstallene ypperlige, og med høyere total respons på 47% ift 19%.”

Dette er jo litt feil gjengitt Merlin… CIN3 har placebo respons på 21% og placebo justert effekt på kun 13%… mot CIN2 placebo justert respons på hele 27%

3 Likes

Hvor har du det fra?

Det er ikke feil gjengitt. Grafene viser for Cin3 n=200.

Cin3:
34% Cevira
13% Placebo adjusted response.

1 Like

Jeg er klar over bivirkningene og at repeterende behandlinger er mulig, derfor spørsmålet…

Når jeg skriver “respons” så er min definisjon den samme som brukt i studiet.

"A responder is defined as follows:

Normal histology; orLSIL histology and clearance of baseline HPV"

Jeg vil også legge til at spørsmålene ikke kommer fra et negativt perspektiv til studiet, har vært aksjonær siden 2018/2019, spør av nysgjerrighet og fordi jeg elsker forskning. Noen av disse spørsmålene kan ikke besvares før et oppfølgningstudie kjøres, de var i grunn ment som hypotetiske, men kanskje man kunne sendt inn noen av de og håpe på svar.

1 Like

Jeg tror at de spørsmålene dine får du ikke svar på nå, vi må være fornøyde med de svarene vi har fått og gjøre vår egen vurdering om det er tilstrekkelig for at vi skal være fortsatt investert i PHO eller kjøpe mer. Er spent på i dag om investor miljøet begynner å fatte interesse for PHO og at vi slipper den normale nedgangen etter gode presentasjoner og meldinger. Kommer svenskene på banen for fult etter Handelsbanken sin analyse? De er vel mer vant til å investere i biotek og hva med danskene?

1 Like

Cevira virker og kommer til å være til stor hjelp for svært mange. Og er helt uten konkurranse med en slik behandling. Vi snakker om helbredelse av forstadiet til livmorhalskreft. Dette er revolusjonerende!

1 Like

Kina spår blockbusterpotensial bare i Kina, der pasientgrunnlaget er estimert til 2,2 millioner. På verdensbasis er det 16 millioner. De trenger altså under 10% markedsandel i et marked de ikke har konkurrenter i for å nå blockbuster.

1 Like

Det er helt merkelig at det er bare oss som ser potensialet, nå er vi tilbake på en kurs som var lik den før meldingen kom i går.