Lite sideblikk pÄ sentimentet i trÄden og generelt: det er ikke rart det er trÄtt med et flerÄrig bjÞrnemarked for biotek. Man har hatt et bredt sektorkrakk i kontekst av Þkende renter/inflasjon og krig.
Det har Äpenbart tatt (mye) lenger tid enn ventet Ä fÄ blÄlyset til Ä innta sin (rettmessige) plass i klinikk - med krydder som pandemi og regulatorisk kvist.
Be that as it may: selskapet er uten gjeld har allerede inntekter fra et potent produkt i markedet. I tillegg, sÄ har man altsÄ Cevira. Gitt hva som har blitt kjent siden i fjor hÞst, sÄ tror jeg ikke jeg er alene om Ä se et relativt voldsomt potensial for aksjen med et 6-12 mÄneders perspektiv.
Og dette komplimenteres av en relativt svÊrt begrenset nedside. En tydeligere kandidat for en ren «buy-out» enn PHO tror jeg man mÄ lete lenge og bredt etter i dette spacet (med nevnte investeringsperspektiv).
Om man «holder ut» det blytunge sentimentet og biaset det pÄfÞrer egen/andres oppfattede oppside tror jeg det kan bli lysere tider for aksjonÊrene her.