Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Lite sideblikk pÄ sentimentet i trÄden og generelt: det er ikke rart det er trÄtt med et flerÄrig bjÞrnemarked for biotek. Man har hatt et bredt sektorkrakk i kontekst av Þkende renter/inflasjon og krig.

Det har Äpenbart tatt (mye) lenger tid enn ventet Ä fÄ blÄlyset til Ä innta sin (rettmessige) plass i klinikk - med krydder som pandemi og regulatorisk kvist.

Be that as it may: selskapet er uten gjeld har allerede inntekter fra et potent produkt i markedet. I tillegg, sÄ har man altsÄ Cevira. Gitt hva som har blitt kjent siden i fjor hÞst, sÄ tror jeg ikke jeg er alene om Ä se et relativt voldsomt potensial for aksjen med et 6-12 mÄneders perspektiv.

Og dette komplimenteres av en relativt svÊrt begrenset nedside. En tydeligere kandidat for en ren «buy-out» enn PHO tror jeg man mÄ lete lenge og bredt etter i dette spacet (med nevnte investeringsperspektiv).

Om man «holder ut» det blytunge sentimentet og biaset det pÄfÞrer egen/andres oppfattede oppside tror jeg det kan bli lysere tider for aksjonÊrene her.

9 Likes

Har allerede doblet beholdningen nÄr vi var under 50, det har heldigvis redusert tapet litt. Men nÄ er det nok, kommer ikke Ä hive inn mer i dette.

2 Likes

Gode spÞrsmÄl. HÄper du fÄr svar
Hvem er det som kan besvare de mon tro?

KjÞpte 5k til forrige mandag og har papirgevinst pÄ dem allerede. Men mÄ opp til 78kr for Ä fÄ break even pÄ alt. :sweat_smile:

1 Like

At noen er misfornÞyde nÄ? Det er fordi de ikke har fulgt med i timen: Handelsbanken (Svenske avd) sa: 89 for Cevira - derisked!

Ring eller skriv til
Rickard Anderkrans, +46 73 337 4501, rickard.anderkrans@handelsbanken.se
Mattias HĂ€ggblom, +46 70 204 4078, mattias.haggblom@handelsbanken.se

DnB har 21/2/2024 satt verdien ex Cevira (som de ikke har bedĂžmt verdien av)
til Update - PhotoCure (Pharm. & Biotechnology, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 87.00 (etter fradrag for risk)

Da har vi derisked 89 for Cevira + uten risk DNB 87 = 176 kr.

Men ingen av dem har altsÄ neddiskontert en blockbusterverdi for Cevira. Det har derimot flere andre forsÞkt og endte fort pÄ en NAV i dag pÄ 500kr. SelvfÞlgelig fÞr risiko og skatter.

Hvorfor stiger sÄ ikke kursen mer enn den har gjort? Dog opp fra 52 kr den 26. feb. til 66 kr hÞyest i dag. PÄ bare 3 uker. Det er ikke EN LITEN OPPGANG, MEN HELE 14/52 dvs 27% Det er bankrente i mange Är!! PÄ 3 uker
 Det tilsvarer en Ärsrente pÄ 27%/3*52 = 468%.

SÄ de som hadde hÞrt pÄ DnB og kjÞpt pÄ 52 og solgt nÄ pÄ 66 hadde gjort en 4,6 bagger pÄ direkten!

Photocure er gull!!

Å kunne regne er viktig som traider. Men her bþr vi nok alle sitte langsiktig. Vi har en 10 bagger ikke langt unna.

1 Like

Midt opp i alle euforien sÄ er det fint at det kommer inn gode spÞrsmÄl som de fra @Borsstudenten over her
HÄper de kan bli besvart. Men Asieris svarer vel ikke pÄ sÄnt kanskje, og PHO kan ikke svare pÄ vegne av Asieris

Har selv gitt svaret? Han har flere interessante spÞrsmÄl som det hadde vÊrt fint Ä fÄ svar pÄ
Vet det er mange her nÄ som spÄr 10 gangern og sÄnt, det er det ikke mangel pÄ

NÄmÄ du forklare hva du spÞr om Bingo.

5 spÞrsmÄl i innlegget hans over her @Merlin

For det fĂžrste vet vi at bivirkningene er minimale og at repeterende behandlinger er mulig.

Det er ikke snakk om “ikke-respons” for de Ăžvrige? Her er det vel mer snakk om full respons eller no sĂ„dan, som er respons uten total fjerning.

SpÞrsmÄlet er relevant og adekvat selvfÞlgelig. Men med over 1/3 antatt full respons 1. gang, mÄ man inn pÄ fjerningsmekanismen i HAL.

Noen spÞrsmÄl som dukker opp.

Vil HAL trenge langt nok inn i vevet?

Vil HAL ha like hĂžy virkning ved 2. gangs forsĂžk?

Hvor dybt trenger lysbehandlingen inn?

Svaret er antagelig at HVP starter i overflatene og at HAL ogsÄ virker best i overflatene.

Hurtig behandling etter smitte er derfor fordelaktig.

2 Likes

Fra HO nÄ

Merlin skriver: “Det viser seg at den vanskeligste HPV-virusspredningen, Cin3 gir Cevira et overveldende overtak pĂ„ placebobehandling. Der Cevira klarer 34% strong respons rate har placebo bare 13%. For Cin2 er ogsĂ„ forholdstallene ypperlige, og med hĂžyere total respons pĂ„ 47% ift 19%.”

Dette er jo litt feil gjengitt Merlin
 CIN3 har placebo respons pÄ 21% og placebo justert effekt pÄ kun 13%
 mot CIN2 placebo justert respons pÄ hele 27%

3 Likes

Hvor har du det fra?

Det er ikke feil gjengitt. Grafene viser for Cin3 n=200.

Cin3:
34% Cevira
13% Placebo adjusted response.

1 Like

Jeg er klar over bivirkningene og at repeterende behandlinger er mulig, derfor spÞrsmÄlet

NĂ„r jeg skriver “respons” sĂ„ er min definisjon den samme som brukt i studiet.

"A responder is defined as follows:

Normal histology; orLSIL histology and clearance of baseline HPV"

Jeg vil ogsÄ legge til at spÞrsmÄlene ikke kommer fra et negativt perspektiv til studiet, har vÊrt aksjonÊr siden 2018/2019, spÞr av nysgjerrighet og fordi jeg elsker forskning. Noen av disse spÞrsmÄlene kan ikke besvares fÞr et oppfÞlgningstudie kjÞres, de var i grunn ment som hypotetiske, men kanskje man kunne sendt inn noen av de og hÄpe pÄ svar.

1 Like

Jeg tror at de spÞrsmÄlene dine fÄr du ikke svar pÄ nÄ, vi mÄ vÊre fornÞyde med de svarene vi har fÄtt og gjÞre vÄr egen vurdering om det er tilstrekkelig for at vi skal vÊre fortsatt investert i PHO eller kjÞpe mer. Er spent pÄ i dag om investor miljÞet begynner Ä fatte interesse for PHO og at vi slipper den normale nedgangen etter gode presentasjoner og meldinger. Kommer svenskene pÄ banen for fult etter Handelsbanken sin analyse? De er vel mer vant til Ä investere i biotek og hva med danskene?

1 Like

Cevira virker og kommer til Ă„ vĂŠre til stor hjelp for svĂŠrt mange. Og er helt uten konkurranse med en slik behandling. Vi snakker om helbredelse av forstadiet til livmorhalskreft. Dette er revolusjonerende!

1 Like

Kina spÄr blockbusterpotensial bare i Kina, der pasientgrunnlaget er estimert til 2,2 millioner. PÄ verdensbasis er det 16 millioner. De trenger altsÄ under 10% markedsandel i et marked de ikke har konkurrenter i for Ä nÄ blockbuster.

1 Like

Det er helt merkelig at det er bare oss som ser potensialet, nÄ er vi tilbake pÄ en kurs som var lik den fÞr meldingen kom i gÄr.

Da kender vi Photocure :weary:

1 Like

Ja, men hvorfor har ikke det danske investor miljÞet fÄtt Þynene opp for potensialet i PHO og nÄ etter meldingen i gÄr?
Hadde det ikke vÊrt mulig Ä fÄ flyttet noe av pengene i Novo Nordisk over i PHO?

1 Like

Som jeg skrev i gÄr i mit lÊngere indlÊg
“Show me the Money”
Det har Novo bevist til fulde, Photocure skal nok komme ved indsendelse til de Kinesiske myndigheder
Og stĂžrre reaktion op ved godkendelse af Hexvix og Cevira i Kina

Thats lifeđŸ˜„

Dansken

1 Like