Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

TIL Bingo123 er i alle høyrisiko aksjer

4 Likes

Jeg reiser spørsmålet, er det noen som planlegger å kjøpe selskapet og er interessert i å holde kursen nede? Jeg vil påstå at PHO er nå “grossly undervalued” og etter min fattige evne et kjempe kjøp. Det gjelder både for Asieris og Briarwood. For Asieris må de nok opp kraftig i pris da jeg tviler på at Briarwood og svenskene vil selge til en spott pris. For Briarwood tror jeg de må være i kompani med svenskene skal de greie å kjøpe opp PHO. Bare fremtiden vil vise, men å selge tror jeg ikke på.

1 Like

Klassikeren over alle klassikere :trophy:

5 Likes

Nei

Da er det bare å handle med begge hender

Asieris kjøper ikke Pho (på nåværende tidspunkt)
Hva skal Briarwood kjøpe Pho for?

Faktum er at Pho-kursen har sunket pga utfasing av flex, manglede vekst og at de ikke tjener penger på nåværende tidspunkt.

Cevira er vel og bra, men med potensielt 12-18 mnd godkjenningstid i Kina er eventuelle royalties langt unna. Det er usikkerhet rundt godkjenningsløp, markedspenetrasjon, enhetspris, markedsadgang i Eu og USA (med ny fase III) osv.

Dette vil bli priset inn etterhvert som det deriskes. Pust med magen.

3 Likes

Jeg puster med magen, reiser spørsmålet da det er slik jeg hadde tenk hvis jeg var Briarwood eller Asieris.
Ingen har noe 100% svar her hva som foregår bare tiden vil vise det.
Jeg hadde kjøpt PHO og relansert på Nasdaq og lagt ned organisasjonen i Oslo.

1 Like

Er ganske så de-risket allerede i forhold til andre selskaper som har blitt priset til mange ganger pho på tro, håp og dumskap.

1 Like

Ja, det spørsmålet har du vel reist minst ørten ganger i løpet av det siste året :smirk:

Du hadde ikke fått kjøpt Pho til under 60 kr om det var Roche som var partner i stedet for Asieris, og markedet var USA i stedet for Kina.

2 Likes

Du hadde knapt fått kjøpt PHO til under 60 noe sted - om det ikke var for at selskapet er notert på OSE der biotek-aversjonen ikke bare er til å ta og føle på, men har ført til en absolutt no-go-zone for de fleste som har sin formue kjær.

3 Likes

Basert på erfaringen PHO har hatt med de regulative myndighetene i USA, og fokuset Kina har på å få økte antall barnefødsler, er jeg faktisk mer positiv til at PHO har en avtale med partner i Kina - gjør det potensielt enklere å få godkjenning. Videre virker det som Aseris har et sterkt nettverk rundt seg.

På bakgrunn av innleggene i dag, kan det være verdt med en diskusjon rundt prising av biotek. Etter mitt syn, ser jeg absolutt ikke noen grunn til å investere i biotek før resultatene fra forskningen foreligger - når de som velger å ta den risikoen knapt får betalt for det og kursen er tilnærmet lik før/etter ved suksess (men faller 90 % dersom milepælene ikke nås). Hva er poenget basert på risk/reward?

Det eneste positive de siste dagene, er at omsetningen i går (når den steg 3.67 % til kr 62) var 3 ganger dagens omsetning (når den falt nesten 8 % til 57).

7 Likes

Enn så lenge er dette spekulasjoner. Når NDA først er sendt inn og søknad godkjent for review vil vi får svar på løpet videre.

Enig i denne. Med litt stang inn fremover er det momentum nok til å pushe kursen over motstanden på 62.

Svært rødt på ditto lavt volum. Kunne nesten se ut som en short ble satt og/eller så var det en ganske så uvøren selger. Uansett økt litt på det som fremstår som en vel stor bevegelse for å sette en higher low.

3 Likes

Spekulanter jakter billige aksjer. De som har kapital og krefter kan påvirke kursen med bakenforliggende verktøy. Har de flaks må belånte (småsparere) selge billig for å berge stumpene.
Selskaper med underliggende eller kommende verdiøkning er spesielt interessant for spekulanter.
Photocure er garantert i dette segmentet. Men realiseringen henger på utenforstående faktorer. Oppgangen blir nokså brå. Men et uforutsigbart tidspunkt!

2 Likes

Er der en sperre på 62?

1 Like

Alle her er vel blitt så “klok” av skade at de selger på news, og dermed skyter seg selv i foten.

1 Like

Kommer vel en mld i morra da om at den store kontrakten de har snakket om ikke blir noe av.
På god vei mot 53 atter en gang.
Har aksjer og venter bare på skattepenga nå så…
Surt å se det jeg eier blir mindre verdt, men til gjengjeld blir d fler aksjer på bok når skattefuten finner ut at han vil betale meg resten av pengene jeg så JÆVELIG surt tapte på Nano. Og da snakker vi et 7 siffret beløp, i tap altså.

Mente motstand :innocent:

Aksjen tester motstanden ved cirka 62.00 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 62.00 kroner vil utløse et kjøpssignal.

Dan la lista da han sa på Q4 «den er så og si 100% sikker»
Han skulle kanskje sagt «vi jobber med den og melder fra dersom den landes»

“Enn så lenge er dette spekulasjoner. Når NDA først er sendt inn og søknad godkjent for review vil vi får svar på løpet videre.”

Det er for så vidt riktig - på samme måte som at det du skriver ift USA og Roche også er spekulasjoner. Aseris er allerede i gang med med kommersialisering av Cevira - og har slik jeg har oppfattet børsmeldinger - gjort klart for produksjon av nesten 1 mill Cevira enheter. Jeg er en enkel sjel, at når Aseris samtidig har hatt løpende kontakt med de regulative myndighetene siden høsten 2023 - kan det oppfattes som at det er gode utsikter for godkjenning. Det at Kina samtidig har klar målsetting om økt fødselsrate vil heller ikke være til ulempe for Aseris. Derfor tror jeg utsiktene for godkjenning/inntektspotensial - når vi også vet at Aseris samarbeider med Sino og det bor 3 ganger flere mennesker i Kina sml med USA - ikke er lavere i Kina sml med USA. Men ja - dette er kun mine betraktninger/spekulasjoner.

1 Like