Litt vanskelig å ha en klar formening om dette.
Men som jeg skrev i fb gruppen igår så er det nok slik at biotek historikken på børsen i Oslo i utgangspunktet ikke spiller på lag.
Fryktelig mange har de seneste årene gått på katastrofale smeller i Pcib, Bergen Bio, Targovax, Nano og sist ut Ultimo.
Da jeg gikk på en smell i Pcib fra 70 ish til jeg kom meg ut på 35ish tenkte hvertfall jeg “ikke faen, aldri mer biotek” Jeg tror til tross for at Pho ser ekstremt spennende og mer lovende ut nå enn kanskje noensinne så sitter det lengre inne å investere i disse type selskap.
Så er PHO i en helt annen liga enn de ovennevnte, men det er vanskelig for mange å se.
I tillegg kan man ikke dytte under teppet at for Pho sin del så har man hatt utfordringer de seneste årene spesielt i USA som har medført at hverken inntekter eller bunnlinje har kommet inn som man burde og kunne forvente. Pandemien traff selskapet hardt og på et særdeles uheldig tidspunkt, samtidig vet man at utlisensieringen av Cevira til Asieris samt deres satsing på Hexvix potensielt kan gi aksjonærene etter gullegg av de større.
Asieris har virkelig vist seg som en utrolig framoverlent partner, de virker ekstremt “comittet” og kjører på i et tempo som ingen så for seg da avtalen ble inngått.
Så ifbm Asieris er det ikke mange skyer å se i horisonten og jeg føler meg trygg på at de vil tilføre Photocure ekstreme inntekter framover, når er jeg usikker på, men de har vist evne og vilje til å sette fart i alle prosesser relatert til Pho sålangt.