Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

En skal være forsiktig med spekulasjoner/konspirasjonsteorier - samtidig synes jeg særlig fallet fra kr 62 til kr 59 skjedde veldig raskt, på lavt volum, der en nettopp kan lure på om det er short eller noen som bare måtte bli kvitt aksjene sine til lavest mulig pris…

1 Like

Der var jo nok en eller flere som havde regnet med vi skulle 50 % op mandag og tog konsekvensen af det ikke skete.
Short spøgelset tænker jeg ikke der er grund til at fremmane.

50% er litt å ta i vel :sweat_smile:

2 Likes

Har skrevet det noen ganger at for en småsparer som meg med begrenset dybde på lommene og stuck i andre papirer så er det ikke enkelt.
Men, troen på Pho har jeg hatt siden 2018 og igår klarte jeg kunststykket å skrape sammen litt slik at jeg fikk tak i noe Pho aksjer igjen.
Kurs under 60 og for den saks skyld under 100 med det vi nå vet framstår ikke rasjonelt.

11 Likes

Bra å ha deg med på laget igjen, Rodjer - og ja, det var ingen grunn til å være investert tidligere (og ta en mye større risiko). Som du skrev, en får fortsatt kjøpt PHO til under kr 60 (som er samme kurs som i 2019…).

3 Likes

Jeg er enig med deg i at det er ikke rasjonelt at kursen er nå nede på 50 tallet med all det positive informasjonen vi har fått i det siste og med triggere som ligger på løpende bånd fremover. Har du noe fornuftig forklaring eller spekulasjoner om hvorfor denne irrasjonaliteten i kursen på PHO aksjen?

1 Like

Bare noen tanker om ørkenvandring til Photocure!
Nå er det ca 1 år siden kursen gikk fra over 100 til 50 tallet hvor den har ligget siden. I den perioden har to fase 3 undersøkelser nådd sitt Primærendepunkt uten at noe har skjedd med kursen? Nesten så jeg tror at noen har en langsiktig plan om å kjøpe Photocure billig, og at det skjer iløpet av 2024. Dvs i vinduet etter at Photocure nå er maksimalt derisket slik jeg ser det mhp avklarte fase 3 studier, samt at tiden går i Photocure sin favør mhp når fleksible skop kan markedsføres i USA igjen. Når disse 3 faktorene er på plass går vi inn i show me the money perioden for Photocure. Dvs at kursen vil ugjenkallelig stige, og Photocure blir en pengemaskin for virkelig å ta i. Dog når dette forhåpentligvis skjer iløpet av 2025, tror jeg at Photocure er oppkjøpt, håper jeg tar feil!

2 Likes

For å snu litt på det, hvis, og det er et stort HVIS, noen vil kjøpe Photocure så er det en ting enkelte ser ut til å glemme…

Desto lenger man venter med tanke på å deriske casen, desto høyere premium for å kjøpe…

1 Like

Topp 20 er stabile med 55% av alle aksjer.

Legger til at

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB har nesten 18% med 5 kontoer.

1 Like

Spot on! Men for de av oss som har tro på Photocure er jo dagens kurs god kjøpsanledning. Den «lave» kursen er kun dumt for de som skal selge. Sånn sett herlig med dagens kurs.

Litt flåsete og kanskje overdrevet MEN: imponerende at det nesten skal være mulig å senke verdien av Photocure med nesten 10% med lavt volum på verdi ca kun 7 millioner kroner omsatt. Ikke nok med det under periode hvor det er informert om at en mulig blockbuster kandidat Cevira vil søke NDA i Q2 etter oppnådd god effekt og safety. Må le ikke annet å gjøre.

1 Like

Ser den, men at kursen ser ut til å ha blitt frakoblet fundamentale ting som skjer synes jeg er merkelig. Dessuten er det vel et forhold mellom oppkjøpskurs og siste kurs i et oppkjøpssenarie, sånn sett ville Photocure ha gått for samme pris for ett år siden som idag! Dog 2 godkjente fase 3 studier må da føre til en tilleggspremie logisk sett, men finner lite logikk i Photocure desverre.

1 Like

I går var der ikke kjøpere men flere selgere som drev kursen nedover, spennende å se hva som skjer i dag.

Årsaken til fallet er ikke endret.

Dette må først på plass. Usikker tidslinje.

Asieris har godkjente studier. Pho får royalties og milestones. Med usikkert godkjenningsløp i Kina, usikker markedspenetrasjon og peak sales, hvor mye skal prises inn i dag mener du?

Hvor mye av dette prises inn i Asieris’ markedsverdi i dag?

Om ikke noe potensial som følge av en ph3-win prises inn i et selskap som PHO er ikke sektoren investerbar. At Kina er så mye mer usikkert enn EU/USA når det gjelder det regulatoriske tror jeg er en fordom som ikke står seg like godt som tidligere. Man kan kanskje snu det litt på hodet, ved å spekulere i at “godt” plasserte selskap med ønskede (fra myndighetenes side) assets kan oppleve raskere behandling i et godkjenningsløp.

4 Likes

Hvor mye mener du bør prises inn da? Og hvorfor prises ikke Asieris til x ganger mer enn det?

Spør du meg spør jeg deg. Hva jeg mener er ikke interessant for noen. Jeg mener for eksempel at aksjen fint hadde tålt 20-40 kroner i Cevira-påslag. I det hele tatt er sentimentet i sektoren, særlig i Norge, så elendig at man merker seg hvordan ALT av negativitet og/eller feilprising rasjonaliseres (vs. årene frem til 21/22). Det vil endre seg til det bedre fremover, får vi håpe.

3 Likes

Asieris prises til 6,5 mrd kroner….altså 4-5 ganger høyere priset enn Photocure

Og har steget ca 25% siste 1 mnd, PHO minus ca 5% siste 1 mnd…

Cevira og Hexvix er juvelene i Asieris. En av indikasjonene som Asieris har i tillegg feilet vel også da Asieris kurs falt litt tilbake i tid. Virker som det kun er Photocure sine Cevira og Hexvix som det prates om og gis verdi og ikke minst har oppnådd endepunkter i fase III og begge NDA søknadsprosessen. Eller om det var uttalt Cevira var the jewel og de etablerte nylig en avdeling for kvinnehelse rundt Cevira? Og indikerte investeringer i denne. Asieris tar alle kostnader og gir milestones og royalties CF til Photocure. Da er denne mismatch med verdier helt utrolig. Slik mismatch mellom verdier tillagt eier av teknologien versus partner Asieris nesten kan være once in a lifetime «arbitrasje»? Eller?

Asieris har 570 000 000 aksjer, kurs 7,52 CNY

1 CNY er lik 1,5 NOK

1 Like

Hvor mye har de steget siste uke?

Hvor stor pipeline har de?

De har bare Cevira

1 Like