Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Takk !

Det er egentlig ellevilt å se hvilken posisjon Cevira er i nå.

Kliniske studier har gitt fantastiske resultater, ekstremt seriøs partner har tatt alle kostnader med fase 3 og gjort unna studien til normert tid. Det klarte de selv om det dukket opp en global pandemi som trøblet til alt fryktelig mye, spesielt i Kina.

Nå mangler vi bare et siste spark på ballen, så er Cevira i mål med markedsgodkjenning. Da er spørsmålet mer hvor rask markedsutbredelsen blir og om blockbuster-potensialet realiseres.

Alle store hindre er passert. Vi kan bare se oppover og spekulere i hvor bra dette blir.

6 Likes

Den siste tiden har det naturlig nok vært mye fokus på Cevira og Kina og milestones og årlige royalties som potensielt kan nå opp mot en milliard, for deretter å legge seg pent ned på bunnlinjen.
Om alt går som vi håper.

Håpe må vi også gjøre når det gjelder PHOs eget virksomhet. Her venter vi jo bl.a. fortsatt på den varslede storordren som for et kvartal eller to siden var “så godt som i boks”.

Nå nærmer vi oss slutten av 1. kvartal, og selv om PHOs ledelse er relativt bakoverlent, er det vel på tide med en oppdatering snart.

Neste kvartalsrapport, årsrapport og GF er jo først ut i mai.
Uansett er det alltid betryggende å registrere om ledelsen lever, hjertene slår og at pusten er god.

De prøvde jo det med Ipsen i Europa og noen andre i andre markeder. Ikke spesielt vellykket, så derfor kjøpte de tilbake rettighetene…

Alternativer er nok heller å utlisensiere globale rettigheter for Hexivx/Cysview, men det er ikke firmaets strategi. De skal bli ledende i verden innen blærekreft og har jo som mål å tilby mer enn Hex/Cys gjennom samarbeid og oppkjøp…

Jeg er så glad for at jeg solgte alt i PHO i går og kjøpte meg inn i BergenBio…:rofl::rofl:

Kun en veldig dårlig spøk😀

1 Like

Det er fornuftig det du her skriver Savepig - om at en ikke bør henge seg opp i den daglige kursutviklingen, men i stedet ha fokus på om kursen er i en positiv eller negativ trend. PHO har etter min oppfatning brutt den negative trenden, og ligger i en positiv trend. Klarer vi nå å bygge opp en ny “bunn” rundt kr 58/59 - viser det at vi igjen har fått en høyere bunn, som er positivt for den videre kursutviklingen. Men med et par positive nyheter, kan kursen stige raskt - forhåpentligvis opp til kr 78/80 (ja, vet det er noen “små” sperrer som må brytes på vei oppover). Det ser etter mitt syn lyst ut, både teknisk og fundamentalt.

Selv om kurutviklingen kan være frustrerende til tider - og en ikke skjønner hvorfor den ikke går på de siste tiders nyheter, så må en bare erkjenne at ikke alt er logisk i aksjemarkedet. Noen ganger kan kursen gå både 2, 3 og 5 gangeren kun på luft og kjærlighet - mens andre ganger kan den stå stille (og til og med synke) på gode nyheter, før den plutselig eksploderer.

2 Likes

Lett å si seg enig i at man ser et robust higher lows, higher highs bilde antydet her

3 Likes

Hvis man er kjent med Wyckoff, er det 3 “lover” som er nesten grunnpilarer.

Den ene er: The law of cause and effect

.

…helps the trader and investor set price objectives by gauging the potential extent of a trend emerging from a trading range. Wyckoff’s “cause” can be measured by the horizontal point count in a Point-and-Figure chart, while the “effect” is the distance price moves corresponding to the point count. This law’s operation can be seen as the force of accumulation or distribution within a trading range, as well as how this force works itself out in a subsequent trend or movement up or down. Point-and-Figure chart counts are used to measure a cause and project the extent of its potential effect. (See “Point-and-Figure Count Guide” below for an illustration of this law.)

Prinsippet i sin enkleste form er da at desto lenger en pris beveger seg sidelengs med relativ volatilitet, desto mer “energi” blir akkumulert for en potensiell oppgang.

Analogen er som at man har en fjør som spennes. Når det da først “løsner”, enten til oppsiden eller nedsiden, kan den sidelengse konsollideringen gi en indikasjon på hva slags bevegelse man kan få til oppside/nedside. “Energien” blir utløst.

Store bevegelser til oppsiden, uten en konstruktiv base i forkant, er ofte kortvarige, og ender ofte med store pullback. Og dem viser seg ofte å være en del av en større tradingrange i etterkant.

5 Likes

Bra fart på børsen, men PHO, den detter
Må hvile en forbannelse over denne aksjen (og selskapet)
Og det er helt klart at det er null kontakt mellom vurderingene vi gjør oss her og det som skjer i den virkelige verden. Litt skremmende egentlig

Pho er desidert største posisjon i min portefølje ( 10.000 aksjer ), og jeg har tro på selskapet. Men med referanse til: "Og det er helt klart at det er null kontakt mellom vurderingene vi gjør oss her og det som skjer i den virkelige verden. Litt skremmende egentlig."

Noen som har forslag på hva vi kan ha oversett her i forumet, hvor folk stort sett mener aksjen burde vært mye høyere?

Min mening er at man "overser " kompleksiteten i aksjemarkedet. Det forventes at det skal komme tunge kjøpere ganske raskt på banen etter presentasjoner/signaler om fremtidig kassasuksess.
I tillegg altfor stort fokus på korte kursbevegelser. Det tolkes veldig mye fundamentalt ut av å stirre inn i den peisen.

5 Likes

Jeg vet av erfaring hva som kunne hjelpe: At jeg solgte meg helt ut. Det har virket før, og er ganske ergerlig å oppleve. Så derfor venter jeg i det lengste.

1 Like

Den enkle forklaringen er at det er ikke nok kjøpere, etterspørselen er ikke tilstede. Det er mulig det skyldes den forbannelsen som ligger over norsk biotek for tiden e.g. ULTI nå sist men mange før det som har dratt mye penger ut av sektoren og fått mange til å holde seg unna biotek aksjer. Andre grunner er den lave omsetnings i aksjen og lavt MC som gjør at store investorer ikke vurdere aksjen i det hele tatt. Så har vi den teorien min om at det er oppkjøp på gang og at de som ligger og pønsker på å kjøpe PHO, ta den av Oslo børs og relaunch på NASDAQ, og derfor holder kursen nede. Kan og bare være shortere som lett greier å styre kursen ned etter at det har kommet gode nyheter og aksjen spretter opp. Lett å tjene raske kroner. Take your pick, ikke vet jeg.
tror det må komme svensker, dansker, chinamen etc inn som ser potensialet og kjøper før vi få et løft. Vil hjelpe stort om det kommer gode nyheter fra selskapet på løpende bånd fremover. Jeg tror på å kjøpe på slike pulback og å holde ut.

Nå; Seadrill vil strykes fra Oslo Børs

1 Like

Snoeffelen , har du PHO-aksjer enda?
Tillater meg å prøve å få din mening på bordet vedrørende markedet sin lunkne holdning til fase III resultatene for cevira.
Er dette som nå skjer et red-flag eller er det en naturlig utvikling på veien mot en ubetinget suksess?

Jeg la merke til at du uttrykte deg positivt til offentliggjøringen av fase III studien for cevira og dette kan jo tolkes som du fortsatt er aksjonær i selskapet , noe jeg også er.
Jeg har ca 22K AKSJER i selskapet nå og det er jo imot all logikk å satse så mye på på ett kort men det er min vurdering , nemelig at det som skjer i PHO for tiden har potensial til å endre verdenen til et mye bedre sted å være .
Det høres nesten litt kleint ur men det betyr mye for meg at PHO blir en vinner for det er akkurat slike nyheter jeg føler vi trenger nå og ikke mere covid 19 eller putin nyheter.

En suksess som viser at det går ann å skape noe fint og varigt her i norge , ja , tror flere med meg ville satt pris på det.

Det er vel kanskje litt på grensen til å være noe frekt å banke på din dør og spørre om din mening men tar sjansen allikevell.
Uansett om du svarer eller ikke så må jeg få benytte anledningen til å takke for de fantastiske investerigene i photocure og PCIB som ble gjordt som et direkte resultat av dine råd og meninger
Vanvittig morsomt så ,ja,takker forat du delte dine meninger med andre.

Dine råd og forklaringer har i sannhet vært lærerike tidligere når fornuften ellers har tatt ferie på børsen.

Hvorfor reagerer ikke verdien opp på de fenomenale nyhetene.
Er der noe å være opmerksomme på når det gjelder siste utvikling på PHO-aksjen?

Lykke til dere alle sammen

Jeg har vært ganske bear generelt siden november 2021, og har siden sommeren 2021 tatt ned det meste. Hadde riktignok noe i Hubro, og håpet (og trodde) at Ultimovacs og INITIUM skulle dra i gang noe positivt der. I stedet for ga INITIUM-failen norsk biotek et banesår det skal bli vanskelig å reise seg fra.
Sånn sett er Photocure den eneste aksjen jeg har for tiden, og den skal jeg fint klare å beholde.

19 Likes

Snakk om å piske ein død hest, kreinh. Trur alle har fått med seg kva du meiner om opsjonsprogrammet no. Kva med å la det ligge eit års tid?

3 Likes

Er det noen som følger med på Radforsk sendingene? Har Einarsson kommentert den svake utviklingen i sektoren? Eller nedsalget i Photocure for den del.

Huff, litt leit med radforsk. Solgte siste rest i Photocure rett før Cevira og data.

Men de har vært fundamentale for å få fram Photocure og andre bioteksselskap. Fantastisk jobb av Einarsson og co. Opplagt at de har bidratt til gjennombruddet også for Photocure dersom de nå får produkt i markedet. DET er en bragd.

Også veldig ålreit å se at Radforsk tenker Photocure kan stå på egne ben og flytter midler til tidligfase behov i biotek. Smart og antakelig nødvendig med mye lovende forskning og mange selskap som ikke har null gjeld og kontanter på bok og ingen kapitalbehov slik som Photocure. Heldige Photocure. Og dyktige, ikke lov å bare klage på ledelsen når mye er snudd til det positive for Photocure. Honnør til ansatte og ledelsen i Photocure. Også en bragd det som til nå er etablert. Ser jammen ut som det nå kan løsne big time :pray:

1 Like

Den norske helseindeksen er ned 34% hittil i år og ned 61% siste 3 år,
mens f.eks. DNB Health Care A fond er opp 9% i år og opp 57% siste 3 år.
Tydelig at DNB har styrt godt unna norsk helsesektor.

4 Likes