Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Catch up to do i norsk biotek. Det er en kandidat nå som kan se ut som er på god vei til å kunne få godkjent to indikasjoner i markedet….bare å håpe på ny suksess for norsk biotek her. En stund siden Algeta … på tide med norsk gjennombrudd igjen nå? Krysser fingrene for det og Photocure her.

Here we go again.

Cheer up☀️ solen skinner. Løft blikket og se på fundamentale og ikke daglige kurser? Det var vel savepig som hadde godt råd der. Tok det.

1 Like

Vi har jo også lyspunktet Medistim. Og jeg vil kanskje også nevne Navamedic som et lyspunkt i sektoren. Selvom sistnevnte ikke har vært så heldig med egne (oppkjøpte) patenter.

1 Like

Sikkert et godt råd. Nøyer meg derfor med å se på omsetningen. Rett før kl. 12 har vel 7000 aksjer skiftet hender.
Påskedødt?

1 Like

https://photocure.com/newsletters/news-from-photocure-105?utm_source=email&utm_medium=email_campaign&utm_campaign=newsletter

15 Likes

Går vel ned 5 - 7 % på mandag da… :grinning:

Det vare nok helst innlegget ditt jeg tenkte på. Kan nok være en god ide og slutte gå inn på tråden hver dag. Da slipper man å lese de samme innleggene for ørtende gang :wink:

1 Like

Go humor - skål og go weekend

1 Like

Rart at de ikke sender denne meldingen gjennom newsweb, tdnfinans etc.

1 Like

Da kunne de risikere større interesse og oppmerksomhet rundt selskapet. Det har vel aldri vært intensjonen. :roll_eyes:

Hvis det blir noe av den store ordren, vil ikke selskapet nevne dette før i Q2 presentasjonen, i en fotnode. :sweat_smile:

1 Like

Q1 presentasjonen mener jeg selvfølgelig. Det får da være måte på da… :sweat_smile:

Begrenset hvor stor betydning den nyheten har uansett. Hvor mye den gir i økt business i canada kommer man til å se på Q1-rapporten for 2025 om litt over et år…

1 Like

Denne meldingen har selvfølgelig en viss betydning utover selve tallmaterialet i en kommende Q1-rapport.

På samme måte som en melding om at “Canada dropper PHO” ville hatt det.

2 Likes

Begrenset og en viss betyr basically det samme.

Mitt poeng er at jeg synes det blir bare støy og desperasjon fra Photocure å prøve å hausse kursen med den informasjonen.

Høy hexvix/Cysview revenue, lav opex, cevira approval. Det er basically det eneste som er viktig.

3 Likes

Tror også at «ordren»/avtalen som kunngjøres om kort tidkan ha stor innvirkning på kursen, særlig dersom dette dreier seg om et samarbeid mellom skop-leverandørene msp betydelig utvidet innpass/nye accounts.

2 Likes

Positive meldinger er alltid positivt selvsagt. I markedet prises det inn fremtid. Mange snakker om at effekten ikke kommer før i 2025. Det er kort tid til og skal kunne gi store verdier på mcap. Neste år er nanosekund i markedet og nær framtid. Selvsagt prises eventuelle 2025 verdier i markeder. For ikke snakke om at de fleste seriøse og store investorer også priser lett perioder fram til 2030.

Senere tid har det vært mange positive nyheter fra Photocure. Jeg synes den forsiktige og konservative holdningen til Photocure vitner om et selskap som stadig får mer selvsikkerhet / confident. Det er ikke behov for å jazze meldinger for her bygges fundamentale verdier vites. Med stadig gode nyheter kan det like gjerne kunne komme en ketchup effekt. Ledelsen vet de må levere jevnt og trutt. Ikke døgnflue dette. Synes dette ser lovende ut. Andre får ta seg av cowboy virksomhet. Her skal det være edruelig og forsiktig. Når Photocure melder er det solide saker.

Ja jeg og tror den vil være viktigere, men kun hvis den faktisk viser igjen i tallene.

Fredagens Finansavisen:

Børsintervjuet ved Norne Securities. Der blant annet Photocure anbefales.

Her omtales Photocure:
«Etter noen skuffende kvartaler var fjerde kvartal bra, sier han. Salgstallene er positive i både Europa og Kina, men de har solgt litt færre BLC til amerikanske sykehus enn ventet. Analysesjefen forklarer at Photocure bruker Gilette-modellen, der BLCer selges rimelig, for dermed å bane vei for gjentagende salg av relaterte bruksvarer. Det betyr at inntektene skal ta seg opp, og det er flere triggere i nær fremtid, sier han.»

4 Likes

Blir jo direkte feil, er jo ikke Photocure som selger BLC. Ja de er stor faktor i å få solgt de, men det er Karl Storz som selger BLC.

Gir ingen mening at KZ selger BLC rimelig, for at Pho skal selge mer Cysview.
Men de hadde en kampanje hvor dem hadde reduseret kost på dem hvis dem ble bestilt innen et tidsrom.

6 Likes