Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Dette vet nok analysesjefen, men begrenset med spalteplass når det gås gjennom 5 kjøpsanbefalinger hvor Photocure er en av de. Han har rett i modellen. Men på få linjer blir det litt uklart for de som kjenner Photocure godt. Småpirk i denne sammenheng med få tilgjengelig setninger i konseptet børsintervjuet, men du har rett rosk.

Take away er kjøpsanbefaling, inntekter skal ta seg opp og at de mener at det er flere triggere i nær fremtid.

Mulig det, jeg er langt fra ekspert her, men skjønner konseptet når han beskriver kort og greit PHO.
Forenkler og viser at ett salg BLC fører til en rekke andre inntektskilder. «Vanlig» folk utleder i huet mitt ikke det du sier. Tenker nok wow, genialt konsept. Norne beskriver dette riktig og i detalj i analyse. Tror rett og slett det kan misforstås av de og du som kan Photocure og ser dette er feil/ kan misforstås.

Norne har gjort Corporate oppdrag for Photocure siste 12 mnd står det. Spennende at analysesjefen kommenterer at DET ER FLERE TRIGGER I NÆR FREMTID.

2 Likes

Problemet er at han får det til å høres ut som at Photocure selger BLC billig/med tap, for å så ta det tilbake ved salg av Cysview.

Med andre ord, folk kan tro prisen på BLC virker inn på regnskapet til Photocure.

1 Like

Nå skal de vel kanskje legge om businessmodellen, og være «broker» for KS, så er kanskje ikke helt feil?

Venter i spenning på hva ny businessmodell innebærer.

2 Likes

Bra du deler, Jubel

1 Like

Men de bruker 106 mill. på å selge for 114 mill. (Q4 23) Og ikke som unntak, men som regel bruker de omtrent en krone for å selge for en krone. Hvor mange er med for å brenne av disse summene?

1 Like

PHO er et vekstselskap - der en pådrar seg kostnader som på sikt skal bidra til høyere inntjenning, dvs. kostnader til inntektservervelse. Jeg er av den formening at PHO fin kunne klart et overskudd i 2023, ol det isolert sett hadde vært målet, men jeg oppfatter at en har større planer på sikt om å fåntil et mye høyere overskudd. For PHO har isolert sett en fortjeneste på 90 % på selve cys - men en har naturligvis store “vekst” kostnader. Problemet er at mange opplever at ting tar for lang tid - samtidig som at PHO har hatt mange uforutsette utfordringer underveis ift bla flexiscope og Covid 19. Jeg skjønner frustrasjonen, både på vegne av pasienter og som aksjonær, at når all forskning/studier viser en overlegen måte å avdekke blærekreft, er det merkelig at BLC ikke blir Standard of Care (SoC) - og at PHO har tatt en så liten andel av markedet. Men jeg tror mye er på vei til å løsne.

Forhåpentligvis får vi en del hyggelige nyheter fremover, ift nedklassifisering av scope, stor ordre og at et nytt marked åpner seg snart (Kina) som er større enn USA/Europa til sammen. Videre vil tiden også jobbe for PHO, ettersom søknad om godkjennelse av Cevira blir sendt inn i Q2 (som vi kun er 1 uke unna). Helt enig med det Norne skriver i dagens FA - det er mange triggere for PHO fremover.

11 Likes

Kunne se ut som litt positivt fra start, men nå er kjøper på 56 tallet ja…

Fra meldingen om Cysview i Canada ;
As an adjunct to white-light cystoscopy in the diagnosis and follow up of non-muscle invasive bladder cancer, including carcinoma in situ (CIS), in patients with known or suspected bladder cancer to increase tumor detection.”

adjunct meaning;

a thing added to something else as a supplementary rather than an essential part.

Det tar tid å bli SOC hvert fall i Canada.

Det positive er at det står; to increase tumor detection,

Per i dag er det vel ikke noe land som har Cysview som SOC? Hva med Norge kunne vi gå foran her og erklært Cysview/Hexvix for SOC. Hadde vært noen. Burde vært primær oppgave for den store norske organisasjonen.

3 Likes

Hvordan kan du si det tar tid? Helt umulig å si. Kan skje plutselig dette. Det er til syvende og sist gode resultater som trumfer. Dette var jo riktig så hyggelig nyhet fra Photocure. Spent på hva analysesjefen i Finansavisen ved børsintervjuet mener med flere triggere i nær fremtid for Photocure…

Jeg synes også det er meget interessant hvordan mye av positive nyheter fra Photocure vris til negative vurderinger. Jeg står fortsatt ved at positive nyheter er positive nyheter. Det enkle er ofte det beste. Enkel sjel😅

Jeg lurer på om det denne gangen kan være slik at iom at mye vris til negative vurderinger at bunnen er satt? Sentiment snur brått og brutalt? Ikke godt å si dette.

Jeg likte ikke ordvalget her, adjunct. La oss håpe at det er et land som raskt erklærer Cysview/Hexvix som SOC for detection og blader cancer, og som sagt her burde Norge gå foran.

2 Likes

Har selv undret mig i mange år som aktionær at Cysview/Hexvix ikke sælger sig selv bedre med alle de analyser og fantastiske data som HAL og BLC kan dokumenterer.
Det er en af hoved årsagen til at jeg sidder lang —tænker hver dag at nu må det da komme :thinking: :face_with_monocle:

SOC kommer når det kommer :grimacing:

Dansken

4 Likes

Norge vil nesten aldri gå foran i å fronte en norsk oppfinnelse, sånn er de bare.

1 Like

Ja triste greier.

Beskjeden er klar: Hvis du skal gründe et selskap i Norge, sørg for å flytte ut først. Norge er i ferd med å bli Nordens Cuba, sier kryptomilliardær Alex Svanevik.

Derfor Photocure har internasjonal partneravtale :partying_face:

Ser hvor trykk det ble på indikasjonene etter dette!
Begge oppnådde endepunkter og søkes nå NDA og mulig markedstilgang. Enormt viktig skritt for Photocure. Applaus for denne jobben. Helt utrolig å se to mulig produkter i et marked fra norsk biotek. Viktig med partneravtaler! Good job Photocure. Imponerende call!

Og for et tempo Asieris har! Ikke sett maken?
Hvis Asieris fortsetter å overraske positivt kommer det plutselig info om NDA innsendt og tilhørende milestones utbetalinger om kort tid? Om kun få dager? Siste som ble nevnt var vel Q2🤞

Jeg tror det finnes flere veier til Rom likevel. Norsk samfunn og struktur og muligheter er godt! Kan det være at der er antydning til verdensmesterskap i syting fra enkelte? Som eksempel hvor mange internasjonale selskap innen biotek kommer med et produkt i marked? 2%-5% ? Eller?

Mye god kompetanse og miljøer i Norge innen en rekke bransjer. Klart Norge kan bli bedre, men tross alt mange fordeler og muligheter i Norge! Det har vi sett gjennom de siste tiår. Rigget til for mange for å kunne lykkes! Et samfunn mange i verden misunner oss av flere årsaker. Langt fra svart-hvitt dette.
Blir heller ikke forundret om et av de norske biotek kommer med et produkt til markedet som også blir blockbuster. Om det blir Photocure eller noen andre gjenstår å se. Langt fra umulig og for Photocure sin del går det nesten ikke å komme nærmere mål med et produkt i markedet.

1 Like

Du er ikke den eneste som har undret det over hvorfor ikke BLC har tatt en mye større andel - og det er fryktelig synd at pasientene ikke får den desidert beste behandlingen. Jeg tror det er en kombinasjon av flere ting - bl.a. regulatoriske, PHO er et lite selskap og dessverre penger. Jeg er spent å se om Aseris - som har et av de største selskapene (Sino) til å hjelpe seg med kommersialiseringen/salget av Hexvix, vil få til en betraktelig høyere andel i Kina. Jeg tror det også vil sette et press på USA/Europa, der den berømte snøballen etterhvert begynner å rulle:)

3 Likes

Legemiddelgiganten Novo Nordisk kjøper opp et av porteføljeselskapene til Ingrid Teigland Akays Hadean Ventures for en milliard euro. – Vi er svært fornøyd, sier hun.

Hadde gjort seg om Ingrid begynte å kjøpe PHO aksjer.
Er ganske merkelig at ingen i det norske finans miljøet begynner å fatte interesse for PHO og spesielt etter den suksessen med Asieris med både Cevira og Hexvix. Unntaket er Mustang Capital som jeg og ser har økt til 221000 aksjer. Har tro på at det kan det kan komme og positivt at Mustang Capital viser vei.

1 Like

De aktørene der er ikke interessert i å kjøpe seg opp i selskaper over børs har det vel stort sett vist seg, og da blir Photocure veldig lite interessant om det ikke kommer noen nye initiativer som krever emisjoner.

Gikk faktisk bare ned 2% så ikke alt for ille. Får håpe det ikke kommer flere “gode nyheter” den nærmeste tiden :sweat_smile:

Butikken til Photocure må gå mye bedre enn den gjør i dag før vi kommer oss ordentlig videre fra nivået vi er på nå. Tydeligvis.

Hvis du mener at dagens syltynne volum og komisk etterhandel gir gode indikasjoner på om Photocure er verdt det ene eller det andre deg om det. Reduser markedsverdi på over 30 millioner med en omsetning på 2-300.000 kroner. Komisk og lite interessant, eller?

Eller vektlegger du dette som meget godt tegn på at det ikke går veien for innsendelse og aksept NDA Cevira :sweat_smile:?

1 Like