De 20 største aksjonærene øker med ca. 45 000 aksjer, kan ikke se hvem øker er ikke MS eller SEB kontoene. Det har gått noen store poster de siste dagene så kan være de postene som er tatt.
Ser nesten ut som flere norske biotek i tidlig faser har våknet skikkelig. Kanskje håp om at norsk biotekselskap med oppnådde endepunkter i fase III med innsendt NDA også kan oppleve pluss og ikke negativ verdiutvikling?
Lifecare + 17% i dag og +100% opp siste uke
Ultimovacs + 13% i dag og + ca 70% siste uke
Gøy uansett med norsk biotek i pluss.
Er dette starten på lengre oppgang og rekyl for biotek generelt? Litt rart, det kan synes som markedet søker høyest mulig risiko innen bioteksektoren og ikke de mer modne selskap i sektoren? Litt rart eller? Ingen fasit antagelig. Kan skje store og raske endringer for selskap i denne sektoren. På godt og vondt… Lykke til, norsk biotek opp og fram igjen🙏
Ja, det kan se ut for at norske investorer går for det usikre, og skyr det sikre.
Og alle løper i (saue)flokk. Det kan selvfølgelig bli lukrativt for noen, men tragisk fo andre.
Jeg foretrekker det forutsigbare, selvom det kan være tungt til tider. Selvom jeg også har prøvet, og feilet med høyrisiko.
En del har vel biotek som et krydder eller en lottokupong i porteføljen. Da vil noen foretrekke et høyrisiko-selskap du KAN gjøre 20 X innsats på eller tape alt, framfor et som jobber seg traust og sikkert mot et kursmål 5-6 X dagens kurs.
Ingen selskap nevnt, ingen glemt…
Fortsatt forholdsvis lavt volum, men idag er pendelen oppover hvertfall om ikke annet.
Blir spennende å se om vi kan bryte 62 på neste bølge.
Ser ut til at Ultimo feberen er over, så kanskje ADHD gjengen kan se klart igjen og heller satse på en aksje med det fundamentale så til de grader i orden.
I det store stort sett trading som pågår i Ultimo.(tradere)
Samme med Lifecare, der har man dog fått noen positive nyheter så der kan man mer skjønne det.
Denne tradingen vil nok pågå kanskje noen dager til, men vil nok dø ut sakte men sikkert dag for dag i begge.
Da er vi snart tilbake der hvor jeg kjøpte mine aksjer, 58 ish.
Snart 5 år siden denne artikkelen ble publisert, men nå er vi faen nærme gitt
" Mulighet for milliardinntekter over tid
– Avtalen gir Photocure inntektspotensial fra utvikling og global
kommersialisering av Cevira i størrelsesorden 250 millioner dollar inkludert alle
utbetalinger og potensielle milepæler, eksklusive royalties på 10 til 20 prosent, sier Photocure-sjef Daniel Schneider i meldingen."
Husker godt ventetiden høsten 2018. Aksjen lå og vaket mellom 40 til 60 kr leeeeenge, før det plutselig begynte å skje ting. Spetalen og Spetalen var litt inn og ut og generelt gikk det ganske raskt oppover før vi landet omtrent på aksjekurs 150 kroner.
Kan vi se en like hyggelig reise i løpet av 2024 mon tro? Jeg tror det, og skal i hvert fall ikke selge en eneste aksje under hundre kroner!
Har det snudd til det positive for Photocure? Har de tidligere kjørt webcast og er det tilfeldig med tidspunkt for investormøter? Gode tider i vente? En story å fortelle endelig? Spekulasjon selvsagt, men uansett positivt at det tas tak i IR jobben.
Photocure to Participate in the 23[rd] Annual Needham Virtual Healthcare Conference
Ja
Basert på deltakelse på en årlig konferanse? Nei
Photocure har deltatt her tidligere. Det tas ikke tak i IR rollen ved å delta her.
Positivt at selgersiden har avtatt og man stiger på lavt volum. Får man litt medvind med NDA og den store ordren kan det se riktig bra ut kursmessig.
Når man sammenligner meldinger fra Asieris angående fase III studiene for Hexvix og Cevira står det hhv følgende:
Hexvix: The results of the study will be submitted to the Chinese National Medical Products Administration (NMPA) for a new drug application (NDA) in the coming months.
Cevira: The company will be in communication with regulatory authorities on new drug application and market approval in the coming months.
Jeg tror det fint kan spekuleres i at Asieris håper (og tror?) på en hurtig godkjenning av Cevira. Både forskjellene eksemplifisert over i tillegg til ordlyden i meldingen med direkte henvisning til Kina sin aksjonsplan kan tyde på dette. Om det blir realiteten eller ikke får vi nok snart svaret på.
Søknaden ble akseptert som NDA-søknad for over 4 mndr. siden.
OSLO, Norway, Nov. 29, 2023 /PRNewswire/ – Photocure ASA (OSE: PHO) , the Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE: 688176) communicated today that the National Medical Products Administration (NMPA) accepted the new drug application (NDA) for Hexvix® (APL-1706) in China. Hexvix, a pharmaceutical product used in the detection of bladder cancer, was licensed to Asieris by Photocure in January 2021, for the registration and commercialization of Hexvix in mainland China and Taiwan.
Det tror jeg de fleste her er klar over. Jeg snakket om NDA for Cevira.
???
Jeg sammenlignet meldingene om Fase III resultater for Hexvix og Cevira for å se etter forskjeller i språkbruk og ordlyd… Den vesentlige forskjellen er hevet ut i meldingen for Cevira og jeg har spekulert i betydningen lenger ned i meldingen.
Jeg tok det for gitt at jeg ikke trengte nevne at NDA er sendt for Hexvix da dette er viden kjent eller relevant for mitt poeng, og at NDA i dette tilfellet kun var ment for Cevira.
Det du her trekker frem Haltopen, ift hvordan meldingene var utformet, er interessant og kan peke i retning av at Aseris jobber for fast track + midlertidig godkjenning for Cevira. En annen forskjellig ligger også i tiden som har gått mellom resultatene fra fase III forelå og når søknaden ble sendt inn. Det tok ca 3 måneder fra vi fikk resultatene fra Hexvix (aug 2023) Til søknaden ble sendt inn (nov 2023). Vi fikk resultatene fra Cevira sept 2023 - og en jobber nå med å sende inn søknad i Q2 i år. Jeg tror at det kan ha sammenheng med at Aseris - gjennom kontakten med myndighetene i Kina - har fått signaler om at en kan få fast track og midlertidig godkjennelse. Du Haltopen har tidligere vist til hvilke kriterier som må oppfylles - og det er en mer omfattende søknad som derfor i den sammenheng må sendes inn - som kan forklare at det tar lenger tid å sende inn søknaden for Cevira. Det er derfor flere forhold som kan gjøre oss forsiktige optimisterer + gi oss forventninger om at Cevira vil være i markedet om kort tid. Tanker?
Spennende scenario. Og gode forklaringer fra haltopen også. Men det virker ikke veldig sannsynlig? Hvis dette var en viss mulighet for at skulle inntreffe ville vel ikke kursen være nede på 50-70 kr området nå?
Noe av poenget med å investere er å finne aksjer hvor markedet priser aksjen feil.
Hvis du mener dagens kurs gir et korrekt bilde over sannsynligheten for at kortsiktige triggere skal inntreffe så får du investere deretter. Men mener du det?
Aksjekurser baserer seg på forventniger. Jeg tror generelt forventningsnivå til NDA og godkjennignsløp er ganske lavt, og forventningene til salg av Cevira (når ennn det måtte bli) er potensielt for langt frem i tid til å bli priset inn i dag. Mange er nok avventende til man har mer forutsigbarhet.
Jeg spekulerer bare i at Asieris håper på fast track basert på formuleringer i diverse meldinger. Pedanteri? Absolutt.
Hvor sannsynlig er det? Det er umulig å si. Ingen her har inngående kjennskap til regulatoriske prosesser i Kina, og analytikerne er også mildt sagt moderate - inntil videre.
Bearcase: >18 mnd godkjenningstid (drug-device “byråkrati”)
Basecase:+/- 18 mnd godkjenningstid
Bullcase: Fast track
Blue-sky: CMA
Mange gode sysninger — men vi ved reelt ikke hvad der foregår før der ligger konkrete meldinger fra PHO og Asieris.
Ting tager tid — og måske en mere kompliceret ansøgning til NDA med dobbelt blind fase III med mange data.
Spændende hvad myndighederne gør med data 40% for ikke så hårdt angrebet i livmoder og 20% med lessioner
Ikke prangende tal uden at i behøver at starte en diskussion .
Fase IIb viste trods alt 95 % helbredelse— men måske målgruppe ikke så hårdt ramt.
Selv med små tal vil det spare mange kvinder for “kold kniven” og gøre kvinder fødedygtige.
Er stadig aktionær og hårdt lastet — så har true og håb.
Dansken