Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

For Ă„ kaste inn enda en spekulasjon;
Hva om Asieris tilbyr Pho nivÄ 1 milliard kr for Ä frasi seg royalties-og milestone-rettighetene ? M.a.o. 35-40 kr/aksje. Ville, og kunne Pho-styret godkjenne det ?
Og er det en fair-value pr nÄ ?

Nordnet reduserte belÄningsgrad pÄ photocure med 15% i dag.

3 Likes

Godt og smart. Biotek tenker jeg ikke er egnet til belÄning med tanke pÄ den risiko i sektoren

@Meisen jeg er novise i biotek. Men jeg tipper det er langt stÞrre verdier om royalties og milestones nÄ tikker inn fra Hexvix og Cevira. Mao ikke selg denne dealen med ditt forslag mrd 1. HÄper for all del at Photocure beholder dagens struktur og partneravtale. Er klar over at det ser ut til at partneravtalen og de to indikasjoner ikke prises i dagens mcap men det kan jo snu veldig fort i biotek


1 Like

Ho Ho — ja aktionĂŠrer i Ultimo lĂŠrte lektien pĂ„ den hĂ„rde mĂ„de :confounded:
Satser pÄ at PHO teger en omvendt Ultimo inden Äret er omme.

Jubel: se i Ăžjenene at verden har forandret sig (Norsk Biotech) siden Ultimo stuntet — har aldrig set et mere HĂ„bet aktie, og det fortsĂŠtter pĂ„ ult, trĂ„dene stadig, de har ikke lĂŠrt noget. :grimacing:

Dansken

En millard i hÄnden - eller 3 pÄ taket ?

Ulti i tidlig fase priset mange ganger hþyere enn PHO


Biotek er internasjonalt. Photocure er blant annet i USA og i Kina gjennom partneravtale. For ikke snakke om alle land det selges PHO i. AltsÄ dette med biotek er milevis unna lukket norsk Þkonomi. Ihvertfall ikke ved modent Photocure. Det er ikke Norge som skal prise PHO. Internasjonale investorer er her og kommer kanskje til. Ikke statisk dette.

Jeg synes det kan vÊre lurt Ä selge biotek aksjer om en ikke er komfortabel. Hvorfor sitte hvis ikke har tro eller ser langt hÞyere verdier enn i dag? Hvis en skal sitte i biotek bÞr forventet avkastning ved suksess vÊre svÊrt hÞy. Hvis PHO fÄr suksess og fÄr to indikasjoner i markedet. Og royalties samt milestones gjennom partneravtale sÄ bÞr avkastning bli hÞy. Med hÞy risiko og fÄ som fÄr produkter i markedet skal avkastning i biotek dertil bli hÞy ved suksess (produkt i markedet)

Har pÄ fÞlelsen at det er enkelte her som kommer til Ä lÞse inn aksjene sine sÄ snart dem er i pluss/break even.

2 Likes

Det er ingen som er sÄ negative til sin egen investering som PHO-aksjonÊrer. I alle fall ikke pÄ dette forumet. Det kan det vÊre gode grunner for.
Men dersom eierskapet i PHO daglig undergraver sinnets munterhet, sÄ bÞr man definitivt ta affÊre.

Et kritisk blikk og begrunnet kritikk er kjempebra.
Sutring er ikke SÅ bra.

3 Likes

Til oplysning har jeg vĂŠret trofast PHO aktionĂŠr i over 10 Ă„r og ligger med et mindre OVERSKUD til orientering.
SĂ„ stop dit gulp med hvis ikke man tror og ditten og datten – har ikke brug for at blive belĂŠrt :confounded:
Kender godt alle de historie du remser op i tide og utide

Mine PHO bliver ikke solgt fĂžr den er langt forbi NOK 300.

Dansken

SÄ bra! Godt man er komfortabel med egen investering i biotek. Det er jo hÞyt utfallsrom og stor risiko. SÄ synes derfor det er overraskende at det er sÄ mye negativitet. Pr definisjon volatilitet, det bÞr en forberede seg pÄ hvis det skal investeres i biotek. Mange her virker overrasket over volatilitet. Eller? Det kan vÊre lurt med diversifisering og sÄkalt tryggere sektorer enn biotek. Statistisk er det veldig veldig fÄ biotekselskap som lykkes.

Og Ikke spesielt en person dette gjelder.

Da er vi enige :+1: – ser frem til en rigtig god investering, ventet i 10 Ă„r som skrevet ---- sĂ„ set i det lys ser fremtiden lys ud, lige rundt hjĂžrnet :partying_face:

Sidste bemÊrkning til Jubel: Pho er jo nok den mest trygge Pharma da de har et produkt pÄ markedet.-- bare surt at aktiemarkedet ikke skÞnnet dette og belÞnner lidt mere :thinking:

God weekend fra Danmark

Dansken

3 Likes

Ehhh. Nei, hvorfor skulle de det nÄr potensielle milestones er 2,5 mrd kroner og royalties er potensielt titalls milliarder?

5 Likes

strĂžket av skribent

1 Like

Fordi det er betydelig usikkerhet med dette, primĂŠrt ift tid og makro-forhold, i tillegg til en faktisk godkjenning globalt. Kina synes dog Ă„ vĂŠre ganske sikker innen 2 Ă„r ift potensielle royalty-utbetalinger.
Pho skulle jo etter egne vurderinger ha milliardomsetning pÄ sin core business nÄ, men makro-forhold + flexi svikt etc satte en bremse for dette og vi er fortsatt et godt stykke unna mtp skikkelig lÞnnsomhet og utbytte.

Gir ingen mening for meg Ä selge dette for 1 mrd pÄ nÄvÊrende tidspunkt etter endpoints met.
Mellom 5 og 10 mrd: kanskje
 (Men det har vel ikke asieris rÄd til pÄ nÄvÊrende tidspunkt.)

4 Likes

Pho " trenger ikke" at Cevira oppnÄr godkjenning i Europa og USA for Ä kunne hÞste enorme inntekter. Det er mer enn nok at Cevira blir godkjent og oppnÄr en viss suksess i Kina. Lisensinntektene vil bli ekstremt hyggelige

5 Likes

Jeg er jo selvsagt klar over det. Men det handler om kapitalisering

 og jeg ville glatt takket ja til et sÄ stort utbytte nÄ i denne stÞrrelsen.
Time will show.

En utrolig kortsiktig kapitalisering og tankegangen vitner om en utÄlmodig smÄsparer.

AksjonÊrverdiene er potensielt verdt det mangedoblede pÄ lang sikt. Dette vil forhÄpentligvis gjenspeiles i aksjekursen fremover. Da er dine 38 kr i utbytte lite i forhold.

Skal Asieris fÞrst betale seg ut av en inngÄtt avtale verdt 250m USD + Royalties mÄ de selvsagt komme med et tilbud det er vanskelig Ä takke nei til. 1 milliard NOK er ikke det og er egentlig ikke verdt Ä diskutere engang.

6 Likes

strĂžket av skribent

Tja, smÄsparer er jeg ikke. Jeg har en stor post i Pho, tilstrekkelig til Ä ha en tett dialog med selskapet . Men utÄlmodig, ja.
Og i tillegg har jeg ogsÄ, sikkert som deg, mye erfaring.
Men blir jo feil av deg Ä fokusere pÄ min person. Dette var er dristig utspill fra min side ja, men det bÞr vÊre OK. Tro og hÄp er bra men realisme er bedre.
Time will show.