Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Det er ingen som er sÄ negative til sin egen investering som PHO-aksjonÊrer. I alle fall ikke pÄ dette forumet. Det kan det vÊre gode grunner for.
Men dersom eierskapet i PHO daglig undergraver sinnets munterhet, sÄ bÞr man definitivt ta affÊre.

Et kritisk blikk og begrunnet kritikk er kjempebra.
Sutring er ikke SÅ bra.

3 Likes

Til oplysning har jeg vĂŠret trofast PHO aktionĂŠr i over 10 Ă„r og ligger med et mindre OVERSKUD til orientering.
SĂ„ stop dit gulp med hvis ikke man tror og ditten og datten – har ikke brug for at blive belĂŠrt :confounded:
Kender godt alle de historie du remser op i tide og utide

Mine PHO bliver ikke solgt fĂžr den er langt forbi NOK 300.

Dansken

SÄ bra! Godt man er komfortabel med egen investering i biotek. Det er jo hÞyt utfallsrom og stor risiko. SÄ synes derfor det er overraskende at det er sÄ mye negativitet. Pr definisjon volatilitet, det bÞr en forberede seg pÄ hvis det skal investeres i biotek. Mange her virker overrasket over volatilitet. Eller? Det kan vÊre lurt med diversifisering og sÄkalt tryggere sektorer enn biotek. Statistisk er det veldig veldig fÄ biotekselskap som lykkes.

Og Ikke spesielt en person dette gjelder.

Da er vi enige :+1: – ser frem til en rigtig god investering, ventet i 10 Ă„r som skrevet ---- sĂ„ set i det lys ser fremtiden lys ud, lige rundt hjĂžrnet :partying_face:

Sidste bemÊrkning til Jubel: Pho er jo nok den mest trygge Pharma da de har et produkt pÄ markedet.-- bare surt at aktiemarkedet ikke skÞnnet dette og belÞnner lidt mere :thinking:

God weekend fra Danmark

Dansken

3 Likes

Ehhh. Nei, hvorfor skulle de det nÄr potensielle milestones er 2,5 mrd kroner og royalties er potensielt titalls milliarder?

5 Likes

strĂžket av skribent

1 Like

Fordi det er betydelig usikkerhet med dette, primĂŠrt ift tid og makro-forhold, i tillegg til en faktisk godkjenning globalt. Kina synes dog Ă„ vĂŠre ganske sikker innen 2 Ă„r ift potensielle royalty-utbetalinger.
Pho skulle jo etter egne vurderinger ha milliardomsetning pÄ sin core business nÄ, men makro-forhold + flexi svikt etc satte en bremse for dette og vi er fortsatt et godt stykke unna mtp skikkelig lÞnnsomhet og utbytte.

Gir ingen mening for meg Ä selge dette for 1 mrd pÄ nÄvÊrende tidspunkt etter endpoints met.
Mellom 5 og 10 mrd: kanskje
 (Men det har vel ikke asieris rÄd til pÄ nÄvÊrende tidspunkt.)

4 Likes

Pho " trenger ikke" at Cevira oppnÄr godkjenning i Europa og USA for Ä kunne hÞste enorme inntekter. Det er mer enn nok at Cevira blir godkjent og oppnÄr en viss suksess i Kina. Lisensinntektene vil bli ekstremt hyggelige

5 Likes

Jeg er jo selvsagt klar over det. Men det handler om kapitalisering

og jeg ville glatt takket ja til et sÄ stort utbytte nÄ i denne stÞrrelsen.
Time will show.

En utrolig kortsiktig kapitalisering og tankegangen vitner om en utÄlmodig smÄsparer.

AksjonÊrverdiene er potensielt verdt det mangedoblede pÄ lang sikt. Dette vil forhÄpentligvis gjenspeiles i aksjekursen fremover. Da er dine 38 kr i utbytte lite i forhold.

Skal Asieris fÞrst betale seg ut av en inngÄtt avtale verdt 250m USD + Royalties mÄ de selvsagt komme med et tilbud det er vanskelig Ä takke nei til. 1 milliard NOK er ikke det og er egentlig ikke verdt Ä diskutere engang.

6 Likes

strĂžket av skribent

Tja, smÄsparer er jeg ikke. Jeg har en stor post i Pho, tilstrekkelig til Ä ha en tett dialog med selskapet . Men utÄlmodig, ja.
Og i tillegg har jeg ogsÄ, sikkert som deg, mye erfaring.
Men blir jo feil av deg Ä fokusere pÄ min person. Dette var er dristig utspill fra min side ja, men det bÞr vÊre OK. Tro og hÄp er bra men realisme er bedre.
Time will show.

At utspillet vitnet om en utÄlmodig smÄsparer? Det er vel ikke noe Ä ta seg nÊr av :blush:

Dristig utspill er selvfÞlgelig innafor det, og bÞr fÞlges opp med argumentasjon. Det virket mer som et hÄp fra din side, heller en tro. Realistisk? Tvilsomt - mener jeg :wink:

Time will show! Vi Ăžnsker alle det samme :chart_with_upwards_trend:

Jeg sier hva pho opplyste pÄ en q presentasjon. Denne saken er mellom Karl Stolz og FDA og all kommunikasjon foregÄr mellom dem, usikker pÄ om pho fÄr vite sÄ mye mer. Eneste som jeg synes er interessant er at i feb sendte Karl Stolz inn " Draft Special Controls OAY" .Der de kommer med en ferdig innspill pÄ hvordan nedklassifiseringen dokumentet kan vÊre. NÄr det gjelder svaret etter 180 dager var i fjord i mai mener jeg og det ble vel ikke nevnt om noe spesielt pÄ q2 q3 hvis jeg husker rett. Pho hauset dette litt pÄ q1 eller q4 i fjord at man hÄpet pÄ en forgang. Men blir dette godkjent sÄ tror jeg at dette kan bli stÞrre enn hele kina dealen for da vil en fÄ tilgang til hele usa markedet og ikke bare 30 til 35 prosent som en har i dag med kun Ä bruke Karl Stolz scop.

1 Like

Noe for PHO - the bladder cancer company?

NÄ mÄ det snart vÊre nok, jeg har ikke rÄd til flere konferanser og gode nyheter :unamused:

Fokuset er nÄ pÄ MidtÞsten situasjon(makro) og sannsynligvis nok et skuffende og dÞrgende kjedelig kvartalsresultat. Man mÄ nesten akseptere Ä ligge og vente her pÄ 50 tallet til det evt skjer noe som endrer mulighet til vekst i USA og evt endelig avgjÞrelse i Kina. Makro kan fÄ den videre ned i mellomtiden. Hvis man har dÄrlig tid er det best Ä bytte aksje.

Strategien ser ut til Ä vÊre Ä kjÞpe her pÄ MA 200 og sÄ selge oppover rundt 60 pluss/minus. Det er 4 gangen vi er her nede pÄ MA 200 sÄ fÄr vi hÄpe den holder nÄ ogsÄ. Kommer det en god nyhet fÄr en gjerne 10 nok men en mÄ vÊre rask for det selges Þyeblikkelig. Jeg gjÞr ikke dette men sitter i ro.

1 Like

Min strategi er Ä bli sittende. KjÞpte nettopp 800 stk for Ä komme opp i eksakt 40K aksjer og reduserte dermed ogsÄ GAV bittelitt til 74,65 :grinning: