Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Ingen liker utsettelse sÄ dette skaper usikkerhet om det blir noe avtale. Jeg hadde forventet at den skulle komme i q1. SÄnn jeg har forstÄtt denne avtalen skal vÊre en stor kontrakt og at den vil vÊre viktig for pho. For det trenger pho etter at flex scopene er snart vekke fra markedet.

Greit Ă„ forholde seg til det som faktisk er sagt

12 Likes

I motsetning til Asieris er vel ikke pho kjent for Ä «ri den dagen de saler» .

Det sagt, vi venter 3 fete triggere anytime nÄ: Cevira-sÞknaden, «ordren» du omtaler og en mulig nedklassifisering i US. Som hver for seg har sÊrdeles potente utslag pÄ kursen.

I tillegg et lÞnnlig hÄp om en kvartalsrapport (mai) som til en forandring overbeviser markedet ?

1 Like

Partner Asieris ramping up.

Kanskje denne stilling viser fremtiden godt?
Head of Business Dev stilling

Asieris Pharmaceuticals (688176.SH), founded in March 2010, is a global innovative biopharma company specializing in the genitourinary tumors and other diseases with highly unmet medical needs. We strive to improve human health and help patients live in more dignified lives. We aim to become a global leader that integrates R&D, manufacturing and commercialization in our areas of focus, by providing integrated solutions from diagnosis to treatment to patients in China and worldwide.

On our journey of global expansion, we are seeking a highly motivated and experienced leader as the company’s Head of Business Development to lead our asset-licensing and research collaboration activities. Additionally, the candidate may be the leader of our global strategy development according to his/her capabilities, desires and potentials. Reporting directly to the company CEO, the role will be based in Shanghai, China.

Principal Duties and Responsibilities

Business Development
a) Formulate business development strategy to be aligned with corporate growth strategy.
b) Build an extensive network in pharma and biotech communities to search, identify and evaluate potential partnership opportunities.
c) Interface with internal R&D and commercial functions to effectively meet their business needs and help strengthen corporate branding.
d) Structure, negotiate and finalize deal transactions: Which will include out-licensing and in-licensing drug assets, strategic partnership, and other larger deals such as M&A and joint-ventures if candidate has adequate capabilities and experiences.
Team Management
e) Lead & motivate a highly professional BD team to execute the strategy and plans accordingly.
f) Develop the team capabilities and prepare for the organization of its BD talent pipelines.

OgsÄ Photocure is ramping up:

Legal counsel stilling kanskje viser aktiviteter?
Kan tyde pÄ at det er stor aktivitet bÄde hos partner og Photocure. Men samtidig sÄ er det ofte M&A og partnering aktiviteter i biotek som ordinÊr drift.

Corporate legal responsibilities

  • Review and assessment of agreements in due diligences of 3rd party assets working closely with corporate functions
  • Drafting of agreement templates, term sheets and agreements
  • Provide overview of agreements and answering agreement-related questions in due diligences
  • Draft and finalize ASA mutual confidentiality agreements (mCDAs)
  • Keep track of expiring mCDAs and alert Corporate Development in order to either discontinue or extend the mCDAs
  • Draft, help negotiate, and finalize Term Sheets for new partners (commercial or medical collaborations with biopharma; equipment manufacturers, distributors)
  • Draft, help negotiate, and finalize Definitive Agreements
  • Provide legal advice on partner agreements and/or disputes (e.g., with distributors, biopharma, biomarker companies, device manufacturers)
  • Draft, help negotiate, and finalize DA amendments
  • Participate in ad hoc internal & external meetings about existing or potential partners to provide legal perspective
  • Advise internal teams on Norwegian biopharmaceutical / medtech legal matters to be considered with ASA or INC agreements
  • Partner with US and Canadian outside legal counsel on business development initiatives

https://www.photocure.com/careers/working-at-photocure

3 Likes

God aktivitet i 2024

2024 Urology Congresses

ESU-Master Class NMIBC, February 28-29, 2024 in Prague, Czech Republic

BMUC, March 15-16 in Brussels, Belgium

7th ESU-ESOU Masterclass on Muscle Invasive Bladder Cancer (MIBC), 21-22 March 2024, in Amsterdam, The Netherlands

EAU: The 39th Annual EAU Congress April 5-8, 2024 in Paris, France

American Urological Association’s 2024 Annual Meeting (AUA) May 3-6, 2024 in San Antonio, TX, USA. https://www.auanet.org/annualmeeting

Specialty Networks UroGPO Spring 2024 National Meeting May 16-18, 2024 in Tampa, FL, USA. https://www.urogpo.us.com/events/

Joum, June 13-14, 2024 in Biarritz, France

UroOnco, June 20-22, 2024 in Budapest, Hungary

Canadian Urological Association 2024 Annual Meeting (CUA) June 29 - July 1, 2024 in Victoria, Canada. https://cuameeting.org/

International Bladder Cancer Group, September 19-21 in Bern, Switzerland

Specialty Networks UroGPO Bladder & Kidney Cancer Academy 2024 Summit October 24-26, 2024 Philadelphia, PA, USA. https://www.urogpo.us.com/events/

DGU: The 76th Congress of the German Society of Urology, October 25-28, 2024 in Leipzig, Germany

AFU: 118e Congrùs Français d’Urologie, November 20-23, 2024 in Paris, France

Society of Urologic Oncology 2024 Annual Meeting (SUO) December 4-6, 2024 in Dallas, TX, USA. https://suonet.org/meetings/upcoming-

2024 Industry & Bladder Cancer Events

BCAN Walk to End Bladder Cancer: May 2024 https://bcan.org/get-involved/walk-to-end-bladder-cancer/

BCAN Bladder Cancer Patient Summit March 8-9, 2024 in Seattle, WA, USA.

BCAN Bladder Cancer Patient Summit September 20-21, 2024 in Philadelphia, PA, USA.

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-events-and-presentations

6 Likes

Jada, kjekt med alle disse kongressene. Men jeg venter fremdeles pÄ en positiv kursreaksjon etter deltakelse pÄ en av kongressene. Kan i hvert fall ikke huske at det har skjedd i lÞpet av Ärene jeg har holdt pÄ med PHO.

En hvilken som helst positiv reaktion vil snart vÊre pÄ sin plads :slight_smile:

1 Like

Eg trur ikkje vi fÄr ein plutseleg reaksjon frÄ ein enkelt konferanse. Det er stein pÄ stein, for Ä overbevise fagfolka om at BLC bÞr vere standard of care. Resultatet av deltaking pÄ alle konferansene vil vi sjÄ nÄr BLC faktisk blir standard of care. Slik eg ser det.

6 Likes

Summen av mye aktivitet og hendelser siste tid synes ganske Älreit ut for fremtiden til Photocure. Summen av alt er gjerne det som mÄ til for Ä lykkes. AktivitetsnivÄet og fremskritt til Photocure og partneren synes jeg er meget bra siste tid. Tiden vil vise om og hvordan Photocure lykkes pÄ verdensmarkedet. Spennende tider kan det synes som det er nÄ. Det er vel ingen som har fasiten enda!?

I motsetning til deg, virker det som den store ordren er den eneste hendelsen som kan skje nÄr som helst. Dette vil jeg tror at kan vÊre en kurs trigger hvis ordren er sÄ stor som en har blitt fremstilt.
Jeg tror ikke Cevira-sÞknaden vil vÊre en stor begivenhet; de vil sannsynligvis fÄ en liten sum ved innlevering av sÞknaden. Pho har uttalt at de forventer godkjenning i Q1-Q2 2025. Men som Pho ogsÄ pÄpeker, vet de lite om prosessen, og det er Asieris som styrer alt som skjer der. Det blir interessant Ä lese Ärsrapporten for Ä fÄ mer innsikt i Cevira- og Hexvix-prosessene.

NÄr det gjelder nedklassifiseringen, som jeg tror kan vÊre en betydelig suksess nÄr/hvis den skjer, tror jeg Pho endelig vil lykkes i USA. Problemet er imidlertid at vi ikke vet nÄr FDA vil vurdere saken. Pho har sagt at det kan ta alt fra 1 dag til 10 Är. SÞknaden ble innlevert den 22.10.2022. Jeg har merket i den senere tid at det har vÊrt en del aktivitet inne pÄ sÞknaden hos FDA. SÄ en kan leve i hÄpet at den kommer snart. Det er bare en ting en skal vÊre klar over nÄr det gjelder Pho og det er TTT: TING TAR TID

2 Likes

I utgangspunktet skal FDA behandle slike sÞknader («citizen petition» fra Karl Storz) innen 180 dager. SÄ her er man godt pÄ overtid til tross for at bÄde akademia/dataene og sentrale produsenter mener det burde skjedd for lengst.

3 Likes

Samtidig, jeg mener levende Ä huske en podcast med D.Moskovitz som sa at det kunne ta alt fra null til elleve Är, fritt etter hukommelsen. Det er jo tragikomisk, men symptomatisk for uflaksen pho har hatt pÄ ulike fronter de siste Ärene

1 Like

5 utlyste stillinger til toplĂžnninger, lugter af Ăžget OPEX kostna :confounded:
HĂ„ber de kan finde besparelser den anden vej rundt
Vi har til gode at se Hallenberg effekten :thinking:

Dansken

1 Like

Oyv
Stemmer det fra 1 til 11 Ă„r, tragikomisk er det rette ordet her!

Det er nok ikke basert pÄ kostnader de ansettes. Det er et behov
.

Artig at alt skal vris negativt
? Her inne vet tydeligvis mange hvordan det er Ă„ lede et internasjonalt helse /biotekselskap?

Ikke glem at dette er blant de fÄ som har fÄtt fram to indikasjoner med oppnÄdde endepunkter og sÞkes markedstilgang. Samtidig har de solid omsetning, null gjeld og kontantbeholdning pÄ 260 millioner kroner. HÞres ganske imponerende ut, spÞr du meg


Gidder du/dere nevne andre selskap som har disse egenskapene til mcap?

5 Likes

milestones bidrar vel snart ogsÄ.

https://photocure.com/news/photocure-and-asieris-enter-into-a-global-licensing-deal-for-cevirar-with-up-to-usd-250-million-in-milestones-and-double-digit-royalties-3352772

250 MILLION USD I MILESTONES , penger det ogsÄ.
ALTSÅ , BELØPET ER OPPGITT I USD OG IKKE I NOK.
Blir jo et voksent belĂžp i NOK , ikkesant.

2 Likes

https://www.listennotes.com/podcasts/radium/episode-281-photocure-c-uDiH3EMow/?_gl=1m0fodv_gaYW1wLW1yQzk1eURESU9qQTNWX2JoNGVJRVE._ga_T0PZE2Z7L4*MTcxMjkyNDIzMy4xLjEuMTcxMjkyNDI2MC4wLjAuMA
#1

HĂžr fra 12 minutter, og god helg :sweat_smile:

“Show me the Money” — money Talks, det bliver ikke mere simpelt :bank:

Det var nu ikke for at blive oplevet negativt jeg skrev — Ăžnsker bare at se et positivt driftresultat – det har vi trodsalt til gode, der er vel snart gĂ„et 20 Ă„r

For mig handler det ikke om “andre” selskaber, jeg konsentrer mig om dem jeg er investeret i, i modsĂŠtning til mange andre pĂ„ diverse trĂ„de.

Dansken

3 Likes

Show me the money er fint det. Hvor nÊrme er PHO nÄ? Hvor prises det ofte svÊrt godt mcap verdier nÄr biotek har oppnÄdd endepunkter kommet til siste fase og NDA med sÞknad markedstilgang hos regulatoriske myndigheter. I biotek tror noen her at prisingen fÞrst skal komme nÄr inntektene er her. AltsÄ veien med risikoreduserende og Þkt LOA skal liksom ikke gi Þkt verdier i PHO? Som regel en neve dollar er prisingen eller?

tid for Ă„ hĂžste
DS

2 Likes