Eg trur ikkje vi får ein plutseleg reaksjon frå ein enkelt konferanse. Det er stein på stein, for å overbevise fagfolka om at BLC bør vere standard of care. Resultatet av deltaking på alle konferansene vil vi sjå når BLC faktisk blir standard of care. Slik eg ser det.
Summen av mye aktivitet og hendelser siste tid synes ganske ålreit ut for fremtiden til Photocure. Summen av alt er gjerne det som må til for å lykkes. Aktivitetsnivået og fremskritt til Photocure og partneren synes jeg er meget bra siste tid. Tiden vil vise om og hvordan Photocure lykkes på verdensmarkedet. Spennende tider kan det synes som det er nå. Det er vel ingen som har fasiten enda!?
I motsetning til deg, virker det som den store ordren er den eneste hendelsen som kan skje når som helst. Dette vil jeg tror at kan være en kurs trigger hvis ordren er så stor som en har blitt fremstilt.
Jeg tror ikke Cevira-søknaden vil være en stor begivenhet; de vil sannsynligvis få en liten sum ved innlevering av søknaden. Pho har uttalt at de forventer godkjenning i Q1-Q2 2025. Men som Pho også påpeker, vet de lite om prosessen, og det er Asieris som styrer alt som skjer der. Det blir interessant å lese årsrapporten for å få mer innsikt i Cevira- og Hexvix-prosessene.
Når det gjelder nedklassifiseringen, som jeg tror kan være en betydelig suksess når/hvis den skjer, tror jeg Pho endelig vil lykkes i USA. Problemet er imidlertid at vi ikke vet når FDA vil vurdere saken. Pho har sagt at det kan ta alt fra 1 dag til 10 år. Søknaden ble innlevert den 22.10.2022. Jeg har merket i den senere tid at det har vært en del aktivitet inne på søknaden hos FDA. Så en kan leve i håpet at den kommer snart. Det er bare en ting en skal være klar over når det gjelder Pho og det er TTT: TING TAR TID
I utgangspunktet skal FDA behandle slike søknader («citizen petition» fra Karl Storz) innen 180 dager. Så her er man godt på overtid til tross for at både akademia/dataene og sentrale produsenter mener det burde skjedd for lengst.
Samtidig, jeg mener levende å huske en podcast med D.Moskovitz som sa at det kunne ta alt fra null til elleve år, fritt etter hukommelsen. Det er jo tragikomisk, men symptomatisk for uflaksen pho har hatt på ulike fronter de siste årene
5 utlyste stillinger til toplønninger, lugter af øget OPEX kostna
Håber de kan finde besparelser den anden vej rundt
Vi har til gode at se Hallenberg effekten
Dansken
Oyv
Stemmer det fra 1 til 11 år, tragikomisk er det rette ordet her!
Det er nok ikke basert på kostnader de ansettes. Det er et behov….
Artig at alt skal vris negativt…? Her inne vet tydeligvis mange hvordan det er å lede et internasjonalt helse /biotekselskap?
Ikke glem at dette er blant de få som har fått fram to indikasjoner med oppnådde endepunkter og søkes markedstilgang. Samtidig har de solid omsetning, null gjeld og kontantbeholdning på 260 millioner kroner. Høres ganske imponerende ut, spør du meg…
Gidder du/dere nevne andre selskap som har disse egenskapene til mcap?
milestones bidrar vel snart også.
250 MILLION USD I MILESTONES , penger det også.
ALTSÅ , BELØPET ER OPPGITT I USD OG IKKE I NOK.
Blir jo et voksent beløp i NOK , ikkesant.
https://www.listennotes.com/podcasts/radium/episode-281-photocure-c-uDiH3EMow/?_gl=1m0fodv_gaYW1wLW1yQzk1eURESU9qQTNWX2JoNGVJRVE._ga_T0PZE2Z7L4*MTcxMjkyNDIzMy4xLjEuMTcxMjkyNDI2MC4wLjAuMA…#1
Hør fra 12 minutter, og god helg
“Show me the Money” — money Talks, det bliver ikke mere simpelt
Det var nu ikke for at blive oplevet negativt jeg skrev — ønsker bare at se et positivt driftresultat – det har vi trodsalt til gode, der er vel snart gået 20 år
For mig handler det ikke om “andre” selskaber, jeg konsentrer mig om dem jeg er investeret i, i modsætning til mange andre på diverse tråde.
Dansken
Show me the money er fint det. Hvor nærme er PHO nå? Hvor prises det ofte svært godt mcap verdier når biotek har oppnådd endepunkter kommet til siste fase og NDA med søknad markedstilgang hos regulatoriske myndigheter. I biotek tror noen her at prisingen først skal komme når inntektene er her. Altså veien med risikoreduserende og økt LOA skal liksom ikke gi økt verdier i PHO? Som regel en neve dollar er prisingen eller?
tid for å høste…DS
For å kaste inn enda en spekulasjon;
Hva om Asieris tilbyr Pho nivå 1 milliard kr for å frasi seg royalties-og milestone-rettighetene ? M.a.o. 35-40 kr/aksje. Ville, og kunne Pho-styret godkjenne det ?
Og er det en fair-value pr nå ?
Nordnet reduserte belåningsgrad på photocure med 15% i dag.
Godt og smart. Biotek tenker jeg ikke er egnet til belåning med tanke på den risiko i sektoren
@Meisen jeg er novise i biotek. Men jeg tipper det er langt større verdier om royalties og milestones nå tikker inn fra Hexvix og Cevira. Mao ikke selg denne dealen med ditt forslag mrd 1. Håper for all del at Photocure beholder dagens struktur og partneravtale. Er klar over at det ser ut til at partneravtalen og de to indikasjoner ikke prises i dagens mcap men det kan jo snu veldig fort i biotek…
Ho Ho — ja aktionærer i Ultimo lærte lektien på den hårde måde
Satser på at PHO teger en omvendt Ultimo inden året er omme.
Jubel: se i øjenene at verden har forandret sig (Norsk Biotech) siden Ultimo stuntet — har aldrig set et mere Håbet aktie, og det fortsætter på ult, trådene stadig, de har ikke lært noget.
Dansken
En millard i hånden - eller 3 på taket ?
Ulti i tidlig fase priset mange ganger høyere enn PHO…
Biotek er internasjonalt. Photocure er blant annet i USA og i Kina gjennom partneravtale. For ikke snakke om alle land det selges PHO i. Altså dette med biotek er milevis unna lukket norsk økonomi. Ihvertfall ikke ved modent Photocure. Det er ikke Norge som skal prise PHO. Internasjonale investorer er her og kommer kanskje til. Ikke statisk dette.
Jeg synes det kan være lurt å selge biotek aksjer om en ikke er komfortabel. Hvorfor sitte hvis ikke har tro eller ser langt høyere verdier enn i dag? Hvis en skal sitte i biotek bør forventet avkastning ved suksess være svært høy. Hvis PHO får suksess og får to indikasjoner i markedet. Og royalties samt milestones gjennom partneravtale så bør avkastning bli høy. Med høy risiko og få som får produkter i markedet skal avkastning i biotek dertil bli høy ved suksess (produkt i markedet)
Har på følelsen at det er enkelte her som kommer til å løse inn aksjene sine så snart dem er i pluss/break even.