Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Are. You. Fucking. Kidding. Me.

5 Likes

Grunn til exit?

1 Like

For kontekst for de som ikke har fått det med seg, det er tross alt noe så kjedelig som ordinær generalforsamling

Forslag til styre, (Malene og Dylan er nye medlemmer i styret)
image

Betaling
image

Opsjoner
image

(Polygon nevnte på chatten at i U er det smalahans med 400k til formann og 200k til styremedlem, ingen opsjon)

Bonus content: nominasjonskomiteeens sammensetning og Robert Blatt (Briarwood?) som ikke tar sine 20.000
image

5 Likes

17 Likes

Ja, det burde være på høy tid med forandring. Hvor fant du stemmeskjemaet?

Hvis du ikke bærer personlig nag over tid, noe jeg gjør, så ville jeg tenkt at så lenge PHO v/CEO ikke roter seg opp i noe som gjør at de må ha styret på banen for å rette opp igjen skuten så er det nok ingen krise om styret består av neandertalere.

2 Likes

VPS - forhåndsstemming

1 Like

Fra mitt ståsted helt sjanseløst om Brondberg blir tildelt noe sånt verv.

Har stemt mot

9 Likes

Er du fortsatt twitterkonge?
Få det ut, svenskene er store i pho!

1 Like

Gjort det samme

3 Likes

Regner med at det følger innformasjon om dette i innbydelsen som kommer i posten?
(Jeg har ikke gjort dette digitalt før.)

Leser Schneider tjente litt over 10 mill i 2022
Av disse var 2,8 mill bonus. For hva ?

1 Like

Hvorfor i alle dager skal hun inn i styret? Har hun erfaring fra styreverv tidligere? Og hvilken kompetanse besitter hun som de behøver i styret? Nepotisme?

Styrelederen er jo en enda større spøk.

4 Likes

Det er ikke langt unna. Samtidig er det jo norm / uungåelig i et lite land som Norge hvor næringene og forvaltningen (les: byråkratiet) består av et begrenset knippe mennesker.

I staten sparker man udugelige folke sidelengs, eller opp. Ikke ulikt i biotek, tydeligvis.

4 Likes

Det den litt triste svakheten med godt vern av ansatte, (og manglende insentiver for å være kapital effektiv) Det er lettere å bli kvitt udugeligheten ved forfremmelse enn å risikere etterspill ved å sparke dem ut døren. (og er de av et bedre kaliber og har lysten på det, så flyr de bare gjennom kontoret på vei ut i det private)

Har sjekket litt tall nå når årsrapporten er sluppet.

Her er utviklingen i hvert marked. Bemerker meg at inntekter fra norden har stupt.
image

Commercially employed US: 38 stk, samme som fjoråret.
Commercially employed EU: 34 stk, opp fra 30 i fjor.

2 Likes

Seriøst… Radarparet Egberts og Malene igjen samlet i PHO :cold_face:

2 Likes

Er det noen forklaring på det det sviktende salget i Norden. Danmark er et foregangsland med over 70% markeds andel.

Siden jeg ikke er aksjonær i Pho har jeg ikke lest dette før nå, men er jo ganske oppsiktsvekkende at de nå forsøker å dra inn Malene i Pho styret, tenderer til det patetiske.

4 Likes