Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

For de som ikke kjenner dette radarparet… hva er så hakkende galt med de?

Da har jeg stemt i mot begge to på 3 forskjellige kontoer.

2 Likes

Malene har figurert i ulike stillinger i NANO (IR / CFO / interim CEO) med Egberts som styreleder inntil de kjørte selskapet i grøften og ble kastet ut begge to

8 Likes

Som tidligere nevnt - men gjentar her:

Det kom frem opplysninger/spekulasjoner i kjølvannet av Nano Q4 som peker i retning av at tidligere styre / ledelse i Nano (Med Egberts som styreleder og Brondberg som CEO/CFO/IR) har holdt tilbake essensiell informasjon om protokoll-tillegg og doserings-regimer i Paradigme.

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 4 - #2559 av hybrid?

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 4 - #2564 av hybrid?

Og et innlegg fra Mlande på FA-forum https://www.finansavisen.no/forum/thread/156587/view/5307621?legacy=0

6 Likes

De ble strengt talt ikke kastet ut. Styret i Nano innstilte på en fusjon med Apim Ther. Som følge av at hovedstudien Paradigme failet og selskapets økonomiske situasjon og forutsetninger for å hente frisk kapital var begredelig. Aksjonærene stemte i mot og da var det naturlig at styret gikk, frivillig! Dersom Nano går konkurs, noe det er høy sannsynlighet for, ville fusjonen kanskje ikke vært så dum selv om aksjonærverdiene var begrenset.

Edit: Bare så det er sagt er ikke jeg positiv til at Brondberg skal inn i styret til PHO, men jeg synes det krisemaksimeres litt i overkant her inne, mest sannsynlig pga. overlapp i aksjonærbasen mellom PHO og Nano🤷‍♂️

5 Likes

Er det aksjonærer som ikke kjenner så godt til disse personene er det absolutt å anbefale å se igjennom webcastene fra kvartalsrapportene til NANO (Link). For et sirkus :circus_tent:

2 Likes

For meg ser det ut for at de store eierne Briarwood og sikkert også SEB er tilfreds med disse to da de har kontroll på de og kan få igjennom i styre det de ønsker. Tror at Briarwood har en plan med å kuppe selskapet til en billig pris og til det trenger de et styre som de har kontroll på. Tradingen i det siste ser og skummel ut er noen som skal ha kursen ned og har resurser til å gjennomføre det. Liker dårlig at det er fraværende av aktive norske eiere i PHO og.

Egberts, malene, bøhn. Ring a bell?

3 Likes

Ja, dette kamaraderiet synes jeg lite om hvertfall.

3 Likes

Det virker som at noen vil at kursen skal holdes nede til resultatet fra Cevira studien er klar, slik at selskapet kan kjøpes opp for 120 kroner ved suksess istedenfor 180 kroner. Det er synd at Finanstilsynet bare viser short posisjoner over en viss grense.

1 Like

Ja det eneste som kan redde oss er de svenske SEB kontoene. Tror de har en betydelig høyere inngangs kurs og vil ikke la seg avspise med småpenger. Tror jeg leste i årsrapporten at striken på opsjonene til DS er over 100 i snitt.

ja, men nå som kursen er kjørt lav kan de innvilge nye opsjoner til lav kurs… fin bonus!

Vel de bevilget seg nylig flere opsjoner på strike ca. 85.
Hvis ikke noen av de store aksjonærene tar tak i kursen her nede er det bare å komme seg ut.

Fant ingenting i rapporten så jeg sendte mail til IR, skal holde deg oppdatert.

Forøvrig helt enig i kommentarene rundt styremedlemmer. Har forhåndsstemt.

Opsjoner 85 skjedde i 23, logisk at det ikke kommer frem i rapport til 22.

Ja, han må ha gjort en særdeles god jobb ettersom han fikk en total lønnsøkning på 28% sammenlignet med 2021.

Er jo også helt fantastisk at han får en bonus 2,8 mill som takk for å legge frem tidenes dårligste resultat.

Bokholderen Dahl var litt mer beskjeden, han nøyde seg med 27% lønnsøkning :rofl:

DS sin lønn må vi anta er i usd. Isåfall er det en valutaeffekt som drar opp lønnen hans i NOK

USD var ca 12% dyrere i 2022 enn i 2021

2 Likes

Muligheten for å stemme får man vel bare hvis aksjene er registrert i ASK eller vanlig Aksje og Fondskonto.

Jeg har mine aksjer i Investeringskonto Zero og er vel da en del av de 500 000+ aksjene som Nordnet Bank AB står oppført med i aksjonærlistene.

Selv om det skulle stemme, og da forklare litt av galskapen så er det fremdeles svært umusikalsk.

Men aller verst er det at man betaler ut svære bonuser i et selskap som ikke leverer annet enn røde bunnlinjer år etter år.

2 Likes

Jeg tenker at vi skal gi DS to-tre år til.
Mye som holder på å falle på plass nå fremover. Han overtok et byggverk som var hullete og med skavanker.
Dessuten skal man ha i bakhodet at det har vært en spesiell tid med pandemi osv.

3 Likes